Hoi allemaal, Begin mei heb ik mijn spiraal laten verwijderd. Na 3 dagen werd ik gelijk ongesteld. Voor mijn spiraal en eerste zwangerschap was ik redelijk regelmatig ongesteld (28 a 32 dagen per cyclus) 4 juni had ik ongesteld moeten worden, dat werd ik niet, afgelopen dinsdag getest, negatief, en vanmorgen weer.. weer negatief... Ik voel ook niets van een naderende menstruatie... of van een eventuele zwangerschap... Iemand hier ervaring mee? Tijdens spiraal heb je toch gewoon eisprong enzo?
Dat ligt eraan welke spiraal je had. Sommige spiraaltjes geven hormonen af die je eisprong remmen/voorkomen. Dus.... wat voor een spiraaltje had je?
De mirena spiraal geeft hormonen af. Het kan maanden duren voordat je cyclus regelmatig is. Helaas zit er niet veel anders op dan afwachten. Om inzicht in je cyclus te krijgen, of om je nod te bepalen kun je gaan temperaturen, dan weet je of er een eisprong geweest is.
Ik had ook 3 dagen na het verwijderen van de mirena een bloeding.... niet echt ongesteld. 15 dagen later was ik echt ongesteld en ben nu vrij regelmatig. Het verschilt dus per persoon. Kijk maar even bij Anticonceptie.