Heey meiden, Is het mogelijk na je verwacht eisprong zwanger te raken? Kan het ook zo zijn dat je eisprong elke maand anders is? Wie is hier na de (gerekende) eisprong zwanger geworden?
Een gerekende eisprong zit vaak fout aangezien deze van gemiddelden uitgaat. Is totaal onbetrouwbaar. Bij veel vrouwen komt de eisprong juist eerder of later dan dat een berekening zegt. Een berekening kan niet in jouw lichaam kijken en tevens doet je lichaam echt niet wat een berekening zegt dat die moet doen. Je ei is volgens mij na eisprong nog zo'n 12 uur te bevruchten als ik het correct heb. Daarna echt niet meer. En ja, je eisprong vindt vaak elke cyclus niet op exact dezelfde dag plaats. Zou wel mooi zijn trouwens, waren ovulatietesten enzo totaal overbodig. Bij een cyclus van 28 dagen bijvoorbeeld kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) van 10 tot 18 dagen. De luteale fase is gemiddeld 14 dagen, maar kan per cyclus en per vrouw schommelen. Mijn luteale fase is 11 tot 14 dagen. Probeer eens ovulatietesten. Die geven je LH-piek aan waarna na 24 tot 48 uur je eisprong plaatsvindt. Bij een cyclus van 28 dagen kun je daarmee het beste vanaf dag 8 of 9 mee beginnen en dan net zo lang doortesten totdat beide streepjes minstens even donker zijn. Succes!
Bedankt voor je uitleg Be Happy, ik had toevallig na de coïtus een evaluatie test gedaan en deze was niet zo donker als die van de controle venster. Had 7 dagen eerder de ovulatie test gedaan en die was in principe nog steeds zo (donker/licht) als die ik na de coïtus heb gebruikt (zat wel een paar uur tussen hoor). De eerste ovulatie test was op dag 13 en de 2 de op dag 19. Dit zit natuurlijk heel ver van elkaar en buiten de norm van 10-18 dagen. Een heel andere vraag dan mijn onderwerp; maar stel dat het "goed" gegaan is zit de norm van innesteling wel tussen 6 en 9 dagen of kan dit ook weer variëren? Want zit nu nog 6-7 dagen verwijdert van m'n menstruatie die vind plaats op 1-2 september. Bedankt
Ovulatietesten gebruiken moet je wel consequent doen. Twee keer op een willekeurig(e) tijdstip/datum heeft weinig zin. Heb je de bijsluiter van de testen wel gelezen? De streepjes die jij hebt gezien zeggen namelijk niets. De testen reageren op het LH-hormoon en dat heb je gedurende je hele cyclus in je urine. De hoeveelheid fluctueert en de test is positief als je een piek hebt maar kan dus de rest van de maand ook streepjes geven. Innesteling vindt meestal plaats tussen 5 en 10 ná de eisprong. Maar omdat jij geen eisprong hebt kunnen vaststellen is het lastig bepalen hoeveel DPO (days past ovulation) je nu bent. Als je eisprong überhaupt al is geweest. Waar baseer je op dat je 1 of 2 september ongesteld zou moeten worden? Als je je eisprong niet weet kun je daar eigenlijk niet zo veel over zeggen namelijk...
Klopt. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Dat is ook de reden waarom een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. Wil je ovulatietesten gebruiken, dan begin je daar dus DAGELIJKS mee vanaf dag 8 of 9 van je cyclus en je test net zo lang door totdat beide streepjes minstens even donker zijn.
Bedankt Teddie voor je toelichting. Ik heb de bijsluiter gelezen, ik had op mijn 8ste dag na mijn menstruatie de eerste ovulatie test gedaan en die was gewoon wit. Geen enkel streep (enkel van de controle venster) wat ik zelf heel vreemd vond. Ik heb een cyclus van 27 dagen vandaar dat ik dan weet dat ik 1-2 september ongesteld moet worden waar ik de regel van 14 dagen na m'n ongesteldheid tel dat wanneer mijn ovulatie zou moeten zijn. Maar die regel is ook niet 100% zo te lezen
Een ovulatietest kan wit zijn hoor. Mijne zijn ook vaker wit. Een vrouw heeft idd de hele cyclus LH in haar urine, maar dat hoeft niet te betekenen dat een ovulatietest daar altijd op reageert. Zeker niet op dag 8. Succes