Iemand die als masseur werkt of heeft geleerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1980, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

Mijn man wil naast zijn werk een opleiding doen om masseur te worden.
    Hij wil hier uiteindelijk z`n beroep van gaan maken, nu hebben we geen idee waar hij dit het beste kan gaan doen.
    Er zijn wel van die thuisstudie`s en dat is ook best wat voor hem(hij is er consequent genoeg voor) maar ik weet niet of die echt goed zijn.
    Is er iemand die mij er meer over kan vertellen?
    Wonen in de buurt van Rotterdam evt. voor scholen enzo maar hij heeft dus het liefst een thuisstudie....misschien iemand ervaring met deze opleiding?

Liefs

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik zou geen thuisstudie doen. Ik ben zelf gediplomeerd sportmasseur en ben een jaar lang elke zaterdagochtend naar Utrecht gegaan. Je hebt dan 2 uur praktijk en 2 uur theorie. Lijkt me dat je de praktijk toch echt fysiek moet leren en niet uit een boekje.

Houdt er wel rekening mee dat het niet echt makkelijk is om als masseur aan de slag te gaan. Zeker niet fulltime. Ik heb een aantal jaar als masseur bij een voetbalvereniging gezeten en kreeg daar een onkostenvergoeding maar deed dit dus naast mijn gewone werk.
    Ik kon er niet fulltime van rondkomen.

Ook moet je uitkijken dat als je van huis uit gaat werken er ook nog wel eens mensen reageren die iets "meer" willen dan alleen een massage. Misschien dat je daar als man minder last van hebt maar dat weet ik niet.

Deel Deze Pagina