Ervaringen Gonal-F

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ladies,

Zoals sommigen van jullie misschien al weten ben ik sinds 1 week bezig met een ICSI behandeling. Omdat het voor mij allemaal nieuw is, ben ik regelmatig op dit forum te vinden om zo veel mogelijk info te lezen.

Daarom leek het mij handig om een aantal nieuwe topics te openen met ervaringsverhalen/tips/adviezen over de verschillende soorten medicijnen. Ik hoop dat het echt een topic zal worden waar iedereen zijn ervaringen opschrijft en elkaar tips gaat geven zodat ook de nieuwe mensen hier veel info uit kunnen halen.

Ik heb overlegd met de moderators die het geen probleem vonden, dus daarom nu als eerste een topic over Gonal-F:

En ook meteen mijn 1e vraag. Ik heb nu 3 dagen Gonal-F gespoten. Nou heb ik sinds gistermiddag (dus op de 2e dag Gonal-F) continue een zeurende buikpijn. Ik weet dat Gonal-F de groei van de eicellen stimuleert en dat je daar buikpijn van kan krijgen, maar krijg je dat al van 2 dagen spuiten? Is dat niet een beetje vroeg? Na al die enge verhalen over overstimulatie ga ik toch opletten wat ik voel.... vandaar. Ik ga as vrijdag voor mijn 1e controle. Verder voel ik me prima en heb ik nergens last van.

2. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ah een fijn topic. Ik moet op de 3e dag ook gaan starten met gonal-f als mijn ongi eindelijk eens op gang gaat komen :(. Ik ben idd ook benieuwd naar de ervaringen!
    Btw hoeveel spuit je Annalise?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

De Golal-F zorgt inderdaad voor het groeien van de Follikels.
    Je kunt inderdaad door die groei last van je buik krijgen. Veel drinken is tijdens de gehele IVF aan te raden.
    Je eierstokken zijn heel hard aan het werk, ik denk dat je het zo moet zien.

Gonal-F vond ik erg prettig injecteren, omdat er een pen voor is.

Elmo

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    @Elmo--> Ik hoop dat mijn eierstokken hard aan het werk zijn (niet te hard natuurlijk). Maar ik voel wel van alles. Ben zo benieuwd vrijdag bij de 1e echo. Misschien heb ik daar wel buikpijn van (van de zenuwen). ;)

@Sens--> Ik spuit nu 150 ie. Ik heb ook zo'n voorgevulde pen en dat is inderdaad erg handig. Ook voor jou veel succes.

5. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik vond Gonal ook fijn. Ik heb er nooit bijwerkingen van gehad. En met die pen kun je ook bijna geen fouten maken met de hoeveelheid.

Ik hoefde altijd maar heel weinig te spuiten, en kreeg er daardoor wel altijd te weinig naaldjes bij. Maar die vulde het ziekenhuis dan weer gratis aan.

Ook succes hiermee!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voor alle losse injecties haalde ik bij de apotheek kortere naalden ;)
    Die lange die je standaard bij bijv. de Pregnyl krijgt deden mij veel te veel zeer.
    Ik betaalde ze wel zelf maar ben achteraf blij dat ik op dat idee gekomen ben (aangezien ik 7 pogingen heb gedaan).

7. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    En die enorme wijsheid nooit met mij gedeeld... :) Nou ja, ik onthoud het nu voor nummer 2.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha...ja, niet lullig bedoeld hoor..maar ik moet nu echt weer een beetje graven. De laatste keer spuiten was in Februari 2007 ;) *helpt me dat iets?*

Ligt natuurlijk ook aan je bouw he.

9. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Inderdaad, hier ook geen problemen met de Gonal-F. Lekker klein naaldje en gemakkelijk klaar te maken. Ik voel er niets van en spuit 112.5 IE (is ook niet zo veel).

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Tja, fijne pen. Ik spoot bij de 2e behandeling 300 of 325 IE. Die pennen zijn kostbaar! Maar goed, da's off topic.

Jouw combinatie is exact zoals die van mij geweest. Loop je in het LUMC?

Groetjes,
    Danielle

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Yep klopt, ik ben onder behandeling in het LUMC.

Op het doosje van mijn Gonal-F pen (900 ie, rode pen) staat € 433,28. :confused: Viel bijna van mijn stoel toen ik die prijs zag! En dat voor (in mijn geval) 6 dagen. Gelukkig hoefde ik niets bij te betalen. Maar duur is t'ie zeker!

12. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik heb nu ook voor het eerst die voorgevulde pen..
    ik moet nog wel erg wennen..
    ik had eerst altijd kleine spuitjes die ik dan in een pen moest doen en die schoot vanzelf af, dus je zag het naaldje niet komen.
    dit is danwel weer heel anders..

ik heb welaltijd de glonal gehad en heb er nooit echt last van gehad..
    alleen eenbeetje maag en darm klachten..
    dus die buikpijn kan ik wel rijmen..

ik spuit nu 175...en de eerste 3 behandelingen 150...
    ben beneiuwd

13. Dushi

Dushi Niet meer actief

:D ik kan je zeggen dat ik dit een heel prettig ziekenhuis heb gevonden met erg deskundige mensen. Ook de mannelijke laborant die in veel gevallen de terugplaatsing doet van ingevroren embryo's (en ook puncties) is erg aardig.
    Bij de bloedafname dames ga je je op een gegeven moment thuis voelen.

Dit alles zag ik als een kleine ontspanning tijdens zo'n spannende tijd.

Groetjes,
    Danielle

14. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Even een domme vraag misschien maar Gonal-F, is dat hetzelfde als Puregon? Ik moet Puregon gaan gebruiken (over anderhalve maand) dus ik ben benieuwd naar die ervaringen. Zo niet, sorrie! Dan trek ik me terug uit dit topic! ;)

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik gebruik ook gonalf maar krijg altijd een flacon die in de koelkast bewaard moet worden
    waar ik zelf de vloeistof uit moet halen en in een spuit doen.

ik gebruik nu 100EH
    bij 150EH kreeg ik een beetje te veel eitjes ;)

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    is idd het zelfde alleen een andere naam ;)

17. Vlinderkind

Ah, fijn! Dank je wel, Caruli.
    Ben inderdaad benieuwd wat de ervaringen zijn!

18. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik moet zeggen dat ik bijna nergens last van heb tijdens de stimulatie..
    ik was daar wel erg bang voor...
    ik ben alleen een beetje vergeetachtig...
    en na de pregnyl en dan progestan dan krijg ik wel kwaaltjes.....moe, sjaggie en pijnlijke borsten.misselijk....kortom zwangerschaps kwaaltjes

19. Vlinderkind

Goed om te weten, want dan hoef ik mezelf neit voor de gek te houden met het idee dat er zw-kwaaltjes lijken te zijn ;).

20. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Haha nou het is best vervelend althans zo ervaar ik het...het zwanger voelen en het niet zijn....ik word er erg chaggy van ;)

Deel Deze Pagina