hey dames, Ik had eens graag jullie mening gehad. Ik ben nu namelijk 24 wkn zwanger van m'n 3 de kindje en heb al een tijdje last van harde buiken en lage bloeddruk. Nu heb ik van t weekend op t werk een harde pijnscheut gehad waardoor ik een bloeddruk val gedaan had en weg draaide nu ben ik nadien direct naar de gyn geweest en met de baby was alles in orde, t is alleen de mama dat er veel last van ondervind. Nu heeft deze week de ha zowel als de gyn mij al gezegd dat ik er maar eens aan moest denken om al te stoppen met werken, maar ik vind dat zelf precies nog heel vroeg. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of wat zouden jullie doen in mijn plaats? groetjes een twijfelende mama
ik zou geen risico's nemen tijdens de zwangerschap.... en thuis heb je ook nog 2 kleintjes die graag een beetje aandacht willen en dat lijkt me toch zwaar als je last hebt van lage bloeddruk... dus ik zou stoppen als ik jou was...
Precies! Aan jezelf denken en gewoon stoppen of misschien gedeeltelijk in de ziektewet? Misschien is een aantal uur of dagen minder per week al genoeg om je wat beter te gaan voelen? Maar zeker geen risico nemen hoor! Ik zit ook vanaf ong. 24 weken thuis en voel me veel beter en de kleine doet 't ook goed. Dus denk aan jezelf! Groetjes Masu
Ik zou niet twijfelen, jouw gezondheid en die van jullie kindje gaat voor op het werk! Ik heb nog geen complicaties, maar als dat zou komen zou ik geen moment twijfelen en gelijk stoppen met werken als het nodig zou zijn!
Stoppen met werken!!! Zeker als zowel ha als gyn dit adviseren. Ik zit al van 12 weken thuis, inmiddels therapeutisch aan het werk en ik denk zo: ik kan mijn hele leven nog werken, zwanger zijn en zorgen dat mijn kindje straks gezond is duurt maar 9 maanden.
Dat vind ik idd een goed argument. Alleen denk ik dat vele bazen hier niet blij mee zouden zijn als er iemand zo vroeg al uitvalt.
Ik ben 25 week zwanger en ook een lage bloeddruk en af en toe op werk harde buiken!! Werk in de thuiszorg en heb nu op advies van VK de ochtend diensten laten vallen,dit is veel til en trek werk... Mensen douchen steunkousen aan ed... Nu ben ik 50% ziek en werk alleen de avonddiensten nog.. en dit bevalt prima.. Kan zo wel poosje vooruit hoop ik,maar zodra de klachten weer verergeren dan stop ik helemaal... Heb thuis ook een zoontje van 2.5 en die vergt ook veel haha,en de gezondheid van de kleine staat voorop!!!
Ik zit sinds de 23e week ook al thuis, vanwege harde pijnlijke buiken. Heb nu wel vorige week geprobeerd 2 ochtenden te werken, maar merkte wel direct weer mee last. Wil deze week wel weer even proberen en als het weer niet gaat dan stop ik er gewoon helemaal mee tot na mijn verlof, hoe lastig dat soms ook is omdat ik graag mezelf wil bewijzen op mijn (nieuwe) werk. Maar het kindje is echt het belangrijkste en de harde buiken mogen geen weeen worden!!
Ik had ook al heel vroeg in de zwangerschap last van een lage bloedruk en daarnaast had ik heel erg last van mijn rug en bekken. Ik was voor de eerste keer zwanger en ik wilde niet al zo vroeg al stoppen met werken. Ik werk zelf in de zorg en toen heb ik samen met mijn leidinggevende bekeken wat ik nog wel zou kunnen. Ik zat toen wel al voor 100% in de ziektewet maar ik kwam iedere week minimaal 1 dagje naar het werk om kantoorwerkzaamheden te doen
ik zit al deels in de zw ivm harde buiken (5e kindje). ik sta voor de klas en ipv tot 4 uur werk ik nu tot 1u/half2 kijken hoe dat gaat. als je gyn je dit aanraadt zou ik zeker halve kracht gaan werken, je hoeft niet meteen 100% eruit