Ik werk als verzorgende IG, in een verpleeghuis, op een afdeling met 18 bewoners. Wij hebben 11 afdelingen. Ik werk als vaste nacht. Maar ga over 2 weken weer op de dag werken ivm mijn zwangerschap. Ik vind het, als IG-er afwisselend werk. Je mag verschillende verpleegtechnische handelingen doen. Zoals medicijnen delen, wonden verzorgen, artsenvisite lopen, catheter inbrengen , injecteren en nog meer. Ook help je natuurlijk mee met de zorg aan bed , dus het wassen, aankleden, naar bed brengen en toiletgang. En helpen met eten. Als je als helpende werk, blijft het bij alleen de laatste dingen. Misschien kan je eens naar een verpleeghuis gaan om een ochtend mee te lopen. Je kan daar evt ook een opleiding volgen. Ik verdien als gediplomeerd verzorgende, voor 18 uur per week, zo'n 1200,- per maand.
Ik werk ook als verzorgende C, of tenminste ik volg de opleiding ook nog daarnaast. Dit is 1 avond per week op het ROC. Ik vind het werk echt prachtig, ik werkte hiervoor als administratief medewerkster en ben zo blij dat ik deze switch gemaakt heb! Je hebt inderdaad veel (lichamelijk) contact met de mensen, dat hoort er allemaal bij. Van het uitrekken van een steunkous tot het verschonen van iemand waarbij een ongelukje is gebeurd, en alles daartussen. Ik vind het vreselijk dankbaar werk en nee ik sta natuurlijk ook niet te juichen bij een berg poep maar dat hoort erbij! De verdiensten vallen mij erg mee, had ik echt niet verwacht maar ik werk bijna alleen maar avonden en weekenden dus dan tikt het lekker aan. Je moet hier wel echt geschikt voor zijn want anders heb je het na een uur gezien.
Het is idd een dankbaar beroep. De liefde die je van de mensen terugkrijgt is onbetaalbaar. Ik heb ook een diploma voor directie-secretaresse. Ik voelde me tijdens de stage op een kantoor echt de slaaf van de baas. Ik heb ook stage gelopen in het ziekenhuis en in een verzorgingshuis en dat vond ik 10 x leuker. Dus mocht ik de zorg uit willen doe ik een opleiding medische terminologie en hoop dat als medisch secretaresse te kunnen werken.
Minny, je bent ongeveer 70% bezig met de verzorging. Dat leek mij vroeger ook niks, die blote mensen en die poep en plas bah! Maar je went eraan, het hoort erbij. En de andere kanten maken dat weer goed. Het verschil wat je kan maken voor mensen, door even aandacht voor ze te hebben. Natuurlijk word je de huid ook wel eens volgescholden...maar das sporadisch. Het enige waar ik niet tegen kan zijn kotsende mensen....dan ga ik dus spontaan ook over mn nek. Maar met poep e.d heb ik leren omgaan. En je ziet zoveel blote konten dat je er niet meer warm/kud van word. Ze lijken allemaal op elkaar...de ene is wat groter dan de andere.
Zat net al even te kijken naar een opleiding Doktersassistente, maar je moet overal stage lopen! Bij het LOI zelfs 960 uur. Das toch niet te doen naast een baan...? Het wordt je zo moeilijk gemaakt in NL.
Ik zei vroeger ook, ik ga geen oude mensen wassen. Maar als ik ze nu heb verzorgd en ze zitten weer netjes en tevreden in de rolstoel dan is mijn dag ook goed.
Ik wil ook wel stage lopen, maar dan gewoon een dagdeel per week ofzo... Het is toch bijna niet te doen om naast mijn huidige baan en gezin nog extra te gaan werken...?
Als je 900 uur stage moet lopen is dat vaak verdeeld in 450 uur in het 1ste jaar en 450 uur in het 2de jaar. Dus dan zou je die 450 uur toch kunnen uitspreiden over een geheel jaar? Dat moet wel te doen zijn lijkt me?
Ja er staat dan bij dat je eerst bepaalde certificaten behaald moet hebben om met stage te kunnen beginnen... maar goed, daar heb ik me nog niet in verdiept. Vind het allemaal wel lastig hoor, welke stap zet je nou als eerste?
Haha dat had ik ook, ik zei ook altijd, nooit van mijn leven! Ik vind het ook zo fijn als ze weer lekker fris en fruitig op hun stoel of in hun stoel zitten, geweldig gewoon!
ik lees mee.....ik ben ook op zoek naar iets anders wat te combineren is met kinderen..... Maar hoe doe je dat dan met de werktijden als je bijv. om 07.00u moet beginnen. Je moet je kinderen toch naar school kunnen brengen? Naar de creche is geen probleem, mijn man begint ook vroeg (07.30u) en brengt ze dan naar de creche die om 07.00u al open is, maar als dochter volgend jaar naar school moet en om 08.30u moet beginnen??? Hoe doen jullie dat dan, of kan je daar meestal afspraken over maken?
Mijn dochter gaat als ze op een gegeven moment naar school moet, naar de voorschoolse opvang, die brengen de kinderen dan naar school toe.
Ja maar niet alle VSO zijn zo vroeg open toch? Ik denk dat ze hier pas om 7.30 uur open gaan, de creche in ieder geval wel!!
oh, VSO, is dat er ook nog hihi....ben er nog niet zo in thuis....ga na de zomervakantie dochter eens inschrijven bij de basisschool.... Maarja, gaat dat dan al zo vroeg open idd?
Met dat probleem zit ik volgend jaar ook. Idd de voorschoolse opvang zijn meestal om half 8 open, maar als je om 7.00 of half 8 moeten beginnen zit je alsnog met een probleem. Mijn man moet ook vroeg beginnen, dus daar moeten we nog een oplossing voor vinden. Ik probeer er op mijn werk afspraken over te maken. bv dat je een dienst draait van 8.00 tot half 5 of zo iets.
ik heb net op de site van werk.nl gezocht naar vacatures in mijn regio voor doktersassistente en voor verzorgende. ik kreeg voor doktersassistente 3 vacatures en voor verzorgende over de 40! mag ik er dan van uit gaan dat er meer vacatures zijn voor verpleegkundigen en verzorgenden?