Het hartje klopt, maar ben toch een beetje ongerust

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamabri, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb vandaag de eerste echo gehad van mijn 4e kindje. Was erg blij om het hartje te horen, is toch altijd weer spannend de eerste keer.

Nu is het alleen zo, dat ik op 6 weken en 6 dagen zou moeten zitten, maar de echo gaf 6w2d aan. Vier dagen te kort dus. Volgens de gyneacoloog zegt dit totaal niets, aangezien in het begin wat moeilijker meten is, vanwege het weefsel wat om het kindje zit.

Bij mijn andere kinderen klopte de echo altijd precies, vandaar dat ik me ietsje ongerust maak. Over 2 weken moet ik weer terug, zodat de gyn een goede termijnecho kan maken. Is dit gebruikelijk?

De echo is trouwens uitwendig gemaakt.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Op deze termijn is het zo ontzettend lastig om "juist" te meten, een millimeter teveel of te weinig kan al een week verschil opleveren in de termijn.
    Daarnaast kan jullie wondertje best wel eens wat langer hebben rondgezworven voordat het is ingenesteld... dan krijg je ook verschil in de termijn.

Je hebt een hartje gezien, dat is al een heel goed ding! Probeer het een beetje los te laten en over twee weken heb je vast een goede termijnecho.

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    het hartje is belangrijkst het innestelen kan altijd verschillen en inderdaad het meten van de beeb is ook mm werk, dus zit echt wel goed hoor!!

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    ben bij 1 e bijna week terug gezet en met termijn weer 5dgn vooruit
    achteraf late innestelling of ei gehad

bij deze wist ik me eisprong en daar ging ik ook vanuit met me berekening en het klopte precies met 8w 1 dag met termijn 1 dag vooruit dus heb dag eerder me innestelling gehad.

is een schatting en meten is millimeter werk rond dit termijn en 4dgn verschil is netjes hoor en het hartje klopte!!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dames, bedankt voor de geruststelling! Stom dat je zelfs bij de 4e je over zulke dingen ongerust kan maken :) Ook al weet ook ik dat het hartje het belangrijkst is en die klopte gelukkig goed :)

6. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    ik dacht bij d eerste echo ook 6 weken en 5 dagen te zijn.... de gyn zei.... nou ik denk dat je net 6 weken bent..... dus ik 2 weken in de stress tot de volgende echo..... en daar bleek er nog maar 2 dagen verschil te zitten tussen de meting en mijn berekening...... al met al.... kloppend hartje is al een super mooi eerste teken!! :D Komt goed mamabri!

Liefs,
    Vivian

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Heel normaal, geen zorgen over maken, zeker nu de echo zo vroeg uitwendig was. Voor de 8.4 weken mogen ze geen uitspraak doen over de termijn, dus even afwachten. Geen zorgen in ieder geval, echt nergens voor nodig!

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Bij 8 weken werd ik ook een week terug gezet, bij de 12 weken echo liep ik weer precies op schema.

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat is normaal hoor. Op deze termijn maken die 3 dagen niks uit, van harte meis!

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    op dat termijn maken die paar dagen echt niet uit. misschien late innesteling of niet helemaal goed gemeten.
    bij mn 3e dochter ben ik zelfs 9 dagen teruggezet.
    ik was toen wel al 10 weken met mn eerste echo.
    ik verdiepte me er nooit zo in dus ik maakte me geen zorgen. de echoscopiste bleef er wel over door vragen.
    vond ik al zo raar toen.
    achteraf denk ik gewoon latere eisprong gehad en innesteling.
    dat terwijl mijn cyclus altijd gelijk is.

Deel Deze Pagina