Vanmiddag weer bij de gynaecoloog geweest, voor een controle-echo. Zoals mijn ovulatietest al uit wees heb ik dus inderdaad een eisprong gehad. De clomid slaat dus goed aan ! Voorlopig hoef ik niet meer terug te komen. Ik heb een herhaal-recept gekregen waardoor ik nu voor 5 maanden clomid heb. Hij wil zelf de clomid maximaal 7x gebruiken. Mocht ik dan nog niet zwanger zijn, dan wil hij overgaan op andere methodes. Mocht ik in deze 7 maanden zwanger worden, dan moet ik weer contact opnemen, en krijg dan 2 weken na mijn positieve test een afspraak voor een echo. Afwachten dus ! En flink duimen ! En nu maar hopen dat ik in deze periode een positieve test in handen krijg ! Liefs Aranka
is het trouwens normaal dat je zoveel aankomt van clomid ? Ik ben er op deze maand mee gestart, en ik ben uit het niets gewoon 3,5 kilo (bijna 4!) aangekomen ! Ik merkte al dat mijn broeken krapper gingen zitten en mijn jas ook, maar nou schoten er vanmiddag zo 2 knopen van mijn jas omdat ie te strak zat ! Is dat gewoon ?
ha kleintje... ik was ook zo blij toen de clomid aansloeg... maar..... ben ionderdaad ook aangekomen ervan... wel lijk ik naar de eisprong toe meer te gaan wegen en na de eisprong raak ik daar dan weer een kilo van kwijt, heel gek.. bij welk ziekenhuis loop je? gr jose
Ik zit bij het rode kruis ziekenhuis in beverwijk. Ben erg tevreden over de arts ! Hij onderneemt direct actie, en hij neemt de tijd voor mijn vragen. Dat ik ongerust was over toxoplasmose, omdat ik thuis degene ben die de kattenbak doet, Gaf hij me direct een formulier voor een bloedtest. Volgende week krijg ik de uitslag !
hey meiden, effe een vraagje dit is mijn eerste ronden clomid... is het normaal dat je een dan een echo krijg om te kijken of het aan slaat? want ik ben gister bij de gyn geweest en die zei van we kijken over een paar weken naar je temperatuurcurve om te kijken of je een eisprong hebt gehad? gebuurt dat vaker? en wat is toxoplasmose? sorry voor al mijn vragen.... xxxxx
@ Minnie, ik ben deze ronde ook gestard mert Clomid en ben donderdag naar zh geweest voor eerste Fm. Nu moet ik zaterdag terug en maandag zodat ze elke keer met een echo kunnen kijken of de Fm groeit en waneer de eisprong is. Zo kunnen ze zien of de Clomid is aangeslagen.
ff gegoogled Toxoplasmose is een ziekte veroorzaakt door een microscopisch kleine, eencellige parasiet, Toxoplasma gondii, die vele dieren aantast maar in katachtigen een seksuele voortplantingscyclus heeft. De ziekte wordt daarom wel eens 'kattenziekte' genoemd maar dit is minder gewenst omdat deze naam ook wordt gebruikt voor parvovirose bij katten, een (voor katten) zeer gevaarlijke virusziekte, die niets met toxoplasmose te maken heeft.
hoi ryanne dank je nu snap ik het... hihi ik dacht dat ze dat bij mij ook zouden doen maar toch niet, ze gaan gewoon van mijn temperaartuurcurve uit das toch vreemd? stel dat ik er een paar op springen staan zoiets moeten ze toch in de gaten houden... zou wat zijn een drie of een vierling hahah
hoe heb jij je eigen gevoelt met clomid? ik heb er gelukkig niet zo veel last van gehad behalve dan de opvliegers..... xxx
hoi minny ! sorry voor mijn late reactie, maar kom net thuis van werk. Ik zie dat je al antwoord hebt gekregen op je vragen ! Toxoplasmose is erg gevaarlijk voor de baby of vrucht. Het kan ernstige schade veroorzaken, die zelfs pas tevoorschijn kan komen enkele jaren later. Ik wil dit dus liever voorkomen Liefs Aranka
Toxoplasmose word inderdaad teveel verwarm de de kattenziekte. (kattenkrabziekte ook genoemd) Ik heb zelf op dit moment de kattenkrabziekte, en kan je vertellen dat dit heel naar is ! Maar onschadelijk als je zwanger bent of wilt worden. Ik kreeg pijnlijke grote bulten in mijn lymfeklieren. En had dus als gevolg van de kattenkrabziekte lymfeklierontstekingen. (van een beet van een kitten opgelopen) Het duurt weken tot maanden voordat deze ziekte uit je lichaam is. Er is namelijk geen antibiotica voor. Maar gelukkig ongevaarlijk bij een zwangerschapswens ! Gelukkig ! Dat was mijn grootste zorg namelijk. Helaas mocht ik de stevige pijnstillers niet gebruiken die ik voorgeschreven had gekregen. Dit wel i.v.m. miskramen en aangeboren afwijkingen.