Hoi Meiden, Ik ben E I N D E L I J K na 54 dagen ongi geworden. Om mijn kansen de aankomende maand extra te vergroten heb ik nu de digitale ovutesten van clear blue besteld. Deze wil ik graag gaan gebruiken, maar aangezien mijn cyclussen zoo verschillend zijn, is mijn vraag, wanneer zou ik kunnen starten. Ik heb zo´n pakket van 38 euro met 20 test staafjes. En hoe word deze gebruikt? Smorgens? smiddags? 1x per dag?
Hey, Ik heb de testen ook vorige maand gebruikt. Ik ben gestart met testen op dag 10 van mijn cyclus. Ik heb normaal een cyclus van ongeveer 32 dagen. De digitale kan je smorgens gebruiken en heb ik ook gedaan. Vandaag is mijn nod en heb tijdens mijn cyclus nooit geen positieve test gehad. Ik heb tot dag 30 getest.... Dus 20 testjes verspilt. Ik weet niet hoe het komt dat hij nooit positief is geweest... Nu wachten op mijn ongi... Ik denk dat je best test op dag 10 en altijd hetzelfde tijdstip.
Het gebruik staat in de bijsluiter. Wanneer je moet beginnen met testen ook. Op de site van clearblue staat ook een calculator waarmee je kan berekenen wanneer je moet beginnen. Ikzelf zou vanaf dag 10 testen. Altijd testen met 2e portie urine om hetzelfde tijdstip.
Dus als ik smorgens wakker word, dan moet ik altijd plassen. Dus bij het 2e plasje kan ik dan gaan testen?
Hè mamaatje ik gebruik ze ook en heb een late ovulatie. Ik begon vorige maand rond dag 12 (veel te vroeg achteraf) toen heb ik gelijk cervixslijm bekeken. Ik had het ei op dag 26. Deze maand weer gedaan en ben begonnen toen mijn slijm meer werd (je bent dan zeg maar natter) nu had ik er maar tien nodig. Toevallig weer dag 26. 2 cycli terug was het dag 30. Ik zou eenbeetje op je natheid letten. Ben je dag 10 nog droog en haal je een soort korrelig wit spul eruit dan heeft beginnen nog geen zin denk ik. Van mijn eigen ervaring uitgaande dan.
Oh dat is wel makkelijk. Dan kan ik inderdaad gewoon met ochtendurine testen. Ik hoop ook dat ik dan een beetje duidelijkeid krijg. Heb nu deze cyclus 54 dagen moeten wachten, dus hoop met de ovutesten beter inzicht te krijgen. Bedankt voor je reactie
ik doe dat wel, spoel hem gelijk daarna weer goed om. Dat ietsepietsie wat over kan zijn is zo minimaal, dat kan nooit een nieuwe test beinvloeden. En om de paar dagen neem ik het mee naar beneden en gaat hij in de vaatwasser.