Groeiecho gehad, teveel vruchtwater?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door stiefmam02, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Goedemorgen,

Gister ben ik bij de verloskundige geweest voor een groei echo. Ze vonden mijn buik veelste groot voor het aantal weken dat ik zwanger ben. Ook heb ik een suikertest gehad in het ziekenhuis. Die was gewoon goed dus daar ligt het niet aan. Nu kwamen ze er op de echo achter dat ik teveel vruchtwater heb. Mijn vruchtwater index is 25,0. Het maximale is zover ik weet 24,0 dus zit er boven.

Vergeleken met de vorige echo is het erg gestegen. Nu vraag ik me af wie dit ook heeft meegemaakt en of dit kwaad kan?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had ook bij 3 keer veel vruchtwater maar geen suiker.
    Kindjes zaten ruim in het sop ;);) nooit geweten waaraan het lag maar kon geen kwaad :)

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik had bij de meting ook te veel vrucht water. 9,1 cm
    toen een extra echo gehad en een week later was het weer prima 5,4 cm.
    en het moet tussen de 2 en de 8 zijn zeggen ze hier.
    mijn vk zegt dat ze lieverheeft dat ze alleen naar de ligging kijken in plaats van al die metingen. want het kan ook heel veel onrust geven terwijl het niet nodig is. krijgje nu een extra controle echo

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier nooit metingen gehad maar de vk zei altijd je heb een vol baby bad maakt niets uit hoor was ook geen oorzaak voor.

5. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    ik moet nu over twee weken nog een groeiecho laten maken. als het kindje dan nog voorloopt en ik nog teveel vruchtqater heb word ik doorgestuurd naar gyneacoloog. er bestaat dan een mogelijkheid sat ze me met 37 weken in gaan leiden

6. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook heel veel vruchtwater. En erg veel echo's gehad (10 geloof ik) En werd geschat dat ik twee weken eerder zou bevallen. Ben morgen 41 weken en meneer heeft het nog altijd goed in de buik. Nu wordt juist weer gezegd dat ie nog lekker vruchtwater genoeg heeft...

7. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Dus met andere woorden hoef ik me niet zoveel zorgen te maken? zo te horen komt het vaak voor wat ik nu heb en blijkt er geen oorzaak voor te zijn? op internet lees je vaak zulke vervelende dingen. :(

8. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze houden je toch prima in de gaten met de groei echo's? Zou me proberen niet te druk om te maken.

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik had in de zwangerschap ook te veel vruchtwater, veel te veel. Met 29 weken een groeiecho gehad, toen viel het mee maar met 32 weken was het 31 cm. Vk heeft mij doorgestuurd naar de gyn. Daar met 34 weken weer gemeten en zat toen 41 cm.

Hier was er dus wel wat aan de hand. Nu is dat heel uitzonderlijk dus in de meeste gevallen is er niks aan de hand. Als er reden tot bezorgdheid is zegt de gyn dat echt wel. Ik heb het volgehouden tot 39 weken, langer hield ik het niet meer. Ik mocht ook wel eerder ingeleid worden maar hoe langer in de buik hoe beter.

Niet te veel zorgen maken, is makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk maar probeer nog lekker te genieten van je zwangerschap :)

10. Azra

Azra Actief lid

15 feb 2007
    206
    0
    0
    Ik had ook teveel vruchtwater, verder niets kwaads aan gemerkt. behalve dat ik heel erg dik was geworden :)

Deel Deze Pagina