Misselijk? Oplossing!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annickdebrie, 12 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annickdebrie

11 apr 2006
    19
    0
    0
    afdelingsmanager sec
    Antwerpen
    Hey

Ik ben nu bijna 8weken en heb de eerste 4 weken afgezien met misselijkheid vanaf ik uit men bed kwam tot ik terug ging slapen. Dus ik maar alles uittesten en toen vonde ik Karnemelk met druivensuiker op de nuchtere maag. En misselijkheid weg kan zelf terug tegen alle geuren tof he dus is het proberen waard vind ik!

Laat me iets weten voor diegene die het testen???

groetjes

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    doe je dan druivesuiker door je karnemelk?

en ik ben gek op karnemelk, maar moet er sochtends niet aan denken. dus hoe krijg je dat weg dan?

3. annickdebrie

11 apr 2006
    19
    0
    0
    afdelingsmanager sec
    Antwerpen
    nee je kan karnemelk met druivensuiker kopen is van het merk garvais maar weet niet of in nederland alles het zelfde is??

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik denk niet dat dit in nederland te krijgen is heb er iig nog nooit van gehoord, maar wie weet als je gewoon een schepje druivensuiker erdoor gooit heb je toch hezelfde effect, ik ga het niet uitproberen want er hebt in mijn geval toch niets blijk. Fijn dat je iets had gevonden dat hielp.

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    wat ook helpt en dat is misschien niet het lekkerste maar het helpt wel.. is limoen met zout.... een klein beetje zout over de limoen strooien en zuigen maar....

6. Corretje

Corretje Lid

11 jun 2006
    46
    0
    0
    Ede
    Wat hier hielp, was een dextro tablet in nemen vóór het opstaan. Even uit mekaar laten vallen in je mond en dan doorslikken en 5 minuutjes blijven liggen.
    Daarna op je gemakkie opstaan en licht ontbijten. Door de druivesuiker zit er al wat suiker in je bloed en voel je je niet zo lamlendig....

Wel leuk om hier tips tegen de misselijkheid neer te zetten (ookal heb ik er niks meer aan ;) )

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hier helpt niks :( Alleen de tabletten van de dokter, ben al aan type 3, maar deze werken wel.

8. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Bij mij hielp ook niets hoor Daph ;) Maar heb intussen wel veel tips en truucks verzameld... zoals Gembercapsules, kleine slokjes cola, cracker voor het opstaan en dat soort dingen. Oh en frambozenblad dat schijnt voor sommigen ook goed te werken.

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja niet dat het bij mij hielp misschien voor 2min maar dan werd ik toch weer misselijk.. dat hoort er gewoon bij en sommige hebben het erger als andere.. gewoon dneken het s voor een goed doel.. ik had enige pech dat ik het in dec en jan had dus lekker met alle feestdagen...

ze zeggen dat als je misselijk bent erg misselijk.. dat het een meisje wordt...

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou heb 2 jongens die toch echt het tegendeel bewijzen van dat fabeltje... ;)

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb een jongen en een meid, en bij beide niet misselijk geweest.
    en nu was ik wel misselijk, maar nu gelukkig niet meer. dus ben benieuwd wat er nu zit.

12. babsje

babsje Lid

27 apr 2006
    9
    0
    0
    Telefoniste/receptioniste
    Den Haag
    Misselijk en moe aan het begin van je zwangerschap, das zo'n beetje het ergste wat er is.....brrrr.

Wat bij mij écht als enige hielp was Emesafene, je kunt het krijgen op doktersrecept. Alleen aan het eind van de dag, als je moe bent en de hormonen de overhand krijgen, dan ben je erg wee op je maag, verder nergens last van....

Misschien een idee voor iemand?

13. rimpeltje

rimpeltje Lid

1 jun 2006
    6
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    den haag
    Nee, bij mij werkt ook niks. Ik had gehoopt hier ene tip te vinden, maar er is dus niks tegen behalve pilletjes. Erg jammer!

14. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Nou, ik ga alles proberen!

Ik ben sinds een aantal dagen echt kots en kots misselijk! :cry: En dan niet alleen 's ochtends, nee zeker tot een uur of half 5 's middags! Ik word er echt niet goed van (letterlijk)! :confused:

@ Babsje: Wanneer krijg je die Emesafene voorgeschreven? Ik moet bijvoorbeeld net niet overgeven (heb ik maar een keer gedaan). Maar ik krijg op deze manier ook niet voldoende vitamine binnen (eet bijna niets!) en daar maak ik me echt een beetje zorgen over... :(

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou emesafene haalt niet alle misselijkheid weg hoor. Het helpt over het algemeen alleen dat je het meeste binnen houdt. Ik zou niet aan de medicatie gaan als dit nog niet nodig is, alles wat je binnen krijgt gaat toch naar je kleintje en zelfs met dingen die mogen tijden de zwangerschap moet je voorzichtig zijn.

Gewoon uitzitten deze tijd, en probeer iig zoveel mogelijk vocht binnen te krijgen bouillon en sapjes ed. En de meeste vrouwen hebben het maar tot de 12 weken dus dan ben je al een eind ;)

Succes!!

16. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik ga gewoon kijken hoe de komende week gaat. Ik merk dat melk bij mij ook heel erg goed werkt, zorgt dat mijn maag wat rustiger wordt.

En medicatie is wel het laatste waar ik aan begin hoor, maar ja, toch even van tevoren wat info over inwinnen! :)

Ik ben echt anti medicijnen, slikte zelfs nooit aspirine ookal had ik barstende koppijn!

Liefs, Daphne

17. babsje

babsje Lid

27 apr 2006
    9
    0
    0
    Telefoniste/receptioniste
    Den Haag
    Hoi Daphne,

Tja, je moet het gewoon vragen aan de huisarts.
    Het is, in tegendeel van wat Ayla zegt, geen rommel, maar plantaardig en kan absoluut geen kwaad voor de baby. Het is mijn 4e kindje, als het rommel was had ik het nooit genomen, snap je? Zoals ik in het vorige antwoord al zei, zodra je echt moe wordt, dan kun je echt niet lekker zijn, daar helpt ook Emesafene niet tegen, neem dus iig voldoende rust, das sowieso veeeel beter voor jou en je kindje ook.

Ayla, ik heb ook niet gezegt dat het alle misselijkheid weghaalt, maar je kunt in ieder geval normaal eten zonder dat je het "kotsgevoel" krijgt.
    Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, iedereen weet dat misselijk erbij kan horen, maar dat hioudt niet in dat je werkeloos moet gaan zitten afwachten, want ook dat is niet gezond voor jou en je kindje.....

In ieder geval wens ik een ieder een fijne en gezonde zwangerschap.

18. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Babsje, wat vandaag gewerkt heeft is dat ik gisteren voor het slapengaan nog een paar crackers naar binnen heb gewerkt. Waarschijnlijk niet goed voor de kilo's, maar ik stond vanmorgen niet misselijk op! En heb er bijna de hele dag baat bij gehad! :)

Nu ga ik dat vanavond ook doen, kijken of het weer werkt. En daarbij eet ik wanneer ik er behoefte aan heb en probeer zoveel mogelijk naar mijn lichaam te luisteren, al kan het soms niet ('s ochtends stage en dan ook nog eens 's avonds achter de bar werken, je moet toch ergens je geld vandaan halen he!).

Liefs,
    Daphne

19. annickdebrie

11 apr 2006
    19
    0
    0
    afdelingsmanager sec
    Antwerpen
    voor diegene die last hebben als ze savonds gaan neerliggen en een vlaag van misselijkheid krijgen vind ik een koud nat washandje op men maag zalig even later ben ik ingedomeld en haalt men man dat eraf. mss moeten we dit eens proberen he

groetjes van een pas getrouwde (17e)

20. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik kan niet zeggen dat ik helmaal niet meer misselijk ben, maar merk wel dat het mij al enorm helpt als er maar wat in mijn maag zit. Als ik nl. een lege maag krijg, gaat het echt helemaal mis.
    Ik heb wel weinig trek, en ik eet hele andere dingen dan voorheen, maar zorg wel dat ik voldoende binnenkrijg (al ben ik denk ik wel iets afgevallen).
    En omdat ik er 's nachts toch wel minstens 1x uitmoet om te plassen, eet ik dan ook meteen ff een crackerje met kaas. Dat scheelt mij enorm veel ellende 's ochtends.

Deel Deze Pagina