Wie kan mijn vraagjes beantwoorden ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door linda84, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Onze zoon Daan is vorige week geboren. Hij woog 2525 gram en heeft de eerste dagen op de kinderafdeling gelegen aan een glucose infuus. Ik ging hem elke 3 uur aanleggen met behulp van een tepelhoedje ivm ingetrokken tepels. Daarna kreeg hij nog bijvoeding. Erg veel energie had hij niet om te drinken maar het huidcontact en die paar zuigbewegingen zorgde ervoor dat ik na 24 uur al stuwing kreeg. Elke 3 uur kolfde ik. Nu zijn we 4 dagen thuis en heb ik toch nog een paar vraagjes.

- als ik afgekolfde melk heb opgewarmd (flessenwarmer) kan ik het dat nog even bewaren of moet het net als kunstvoeding na 30 min wegdoen ? Hij is vaak te moe om het op te drinken maar een uur later komt hij wel weer om voeding. Vind het zo zonde om mijn melk weg te gooien.

- Zegt de kleur over voeding iets over de voedingstoffen van de melk ? Het is namelijk erg wit van kleur. Het lijkt net flesvoeding.

- Is het normaal dat je borsten ook na het kolven altijd wat gevoelig blijven ? Als mijn dochtertje van 2 wild tegen me aan komt zitten denk ik auuu.

Alvast bedankt !

2. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Daan!

Je opgewarmde melk mag je niet nogmaals verwarmen en moet volgens mij binnen een uur opgedronken worden. Sommige kindjes vinden lusten ook gewoon melk op kamertemperatuur, maar dat zou ik denk ik pas doen als Daan wat ouder is.
    Wel kan je natuurlijk kleinere hoeveelheden verwarmen, 50cc per keer bijvoorbeeld ipv een hele fles.

De kleur van je melk kan beinvloed worden door wat je eet, maar vaak zie je vooral verschil door voor- en achtermelk. Wanneer je fles uit voornamelijk voormelk bestaat, is het blauwig (doordat het minder vet is). Achtermelk is vetter en geeft gelere melk.

Ik weet niet of die gevoeligheid samenhangt met het kolfen. Het is natuurlijk wel zo dat je borsten nu nog enorm wennen aan het melkgeven en de stuwing. Vooral die stuwing kan erg pijnlijk zijn!

Deel Deze Pagina