Wie kan ons helpen?? Baby 9 maanden weer ineens wakker 's nachts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chila

chila Niet meer actief

Hier gaat het ook nog niet beter.
    Ik weet het niet meer, overdag slaapt ze prima dus wat is het?? We doen haar al later naar bed, ander papje geprobeerd, erbij zitten. Maar ze wil echt niet savonds in haar bedje :(

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier ook niet willen slapen pff. Overdag gaat het hier ook goed mAar in de avond een drama. Normaal slaapt ze in de middag van ongeveer half 1 tot half 3 en daarna van half 5 tot half 6. Maaar daarna wacht ik tot ze moe is. Ze wil absoluut niet om 8 uur slapen. Ze slaapt gewoon na 22:30, echt waaar ! Gisteren om 23:45 !

Vandaag geprobeerd om na half 3 niet te laten slapen en was ze om 19:00 echt moe geworden. Dus gafhaar een flesje en sliep zonder te protesteren. Ze is na 45 min wakker geworden en wilde niet meer slapen. Nu probeer ik nog steeds te laten slapen maar wil niet terwijl ze echt slaap heeft. Wrijft in haar ogen en gaapt.
    Snachts ook weer soms 1 soms 2 keer wakker.
    Ze sliep als baby al door en nu Ze tandjes krijgt is het gewoon een drama geworden.

Gisteren gaf ik haar een zetpil en is ze helemaal niet wakker geworden. Alleen tijdens haar slaap huilde ze 10 sec en sliep verder.
    Dus het zijn gewoon de tandjes. Ik wil haar ook niet elke dag een zetpil geven.

Ze heefft trouwens 37.6 , is dat verhoging?

3. chila

chila Niet meer actief

Gebruik je wel tandendruppels of dentinox? Dat helpt hier goed voor de tandjes.
    37,6 kan volgens mij wel. De normale temperatuur is tussen 36,5 en 37,5.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Roosje25 en chila: hier is dat precies hetzelfde zoals ik al schreef, overdag is er geen enkel probleem en slaapt ze heerlijk, eet, drinkt en is dr vrolijkheid zelve. Ze is nu om 20uur naar bedje gegaan, maar het is gewoon weer wachten hoelaat ze vannacht in paniek wakker gaat worden.....en (zoals ik al zei) niets is meer goed ze wil niet meer naar haar eigen bedje alleen bij ons in bed wordt ze weer rustig eerder niet.....echt totale paniek!! Ze heeft vandaag wel drie behoorlijk rare zeer stinkende luiers gehad dus ik vermoed boventandjes ook.
    Vorige week heeft ze drie dagen doorgeslapen en nu dus weer niet, begrijp er ook helemaal niets meer van.....wat doen jullie dan met de kindjes al ze wakker worden? Wij nemen ze bij ons in bed als het niet meer gaat, dus elke nacht. Ze gaat gewoon slapen in haar bedje om 20:00uur want ze slaapt nu nog wel, maar als ze wakker wordt.......dan is er niets meer goed....moeilijk he!?

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier gebruiken we trouwens druppels van vsm Chamodent tegen doorkomen van de tandjes, onrust en evt verhoging of het helpt geen idee....maar kan in elk geval geen kwaad...gisteren had ze in de ochtend en in de avond 37,9....dus verhoging, vandaag weer normale temp van 37 dus prima.

6. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik ga morgen wat kopen voor de tandjes hopelijk. Ik geef bv en fv dus snachts geef ik haar de borst en valt ze vanzelf in slaap binnen 5 min en leg haar terug in bed.

7. chila

chila Niet meer actief

Mijn dochtertje slaapt nu ook in eigen bedje. Ben benieuwd wanneer ze wakker word. Gisteren ook begonnen in eigen bed maar uiteindelijk toch bij ons weer gekomen want ze werd wakker en was niet te troosten.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoe is het vannacht bij jullie gegaan?
    Hier weer zelfde liedje als altijd:(
    20:00uur naar bedje dit gaat zonder problemen, en hoef ik geen een keer naar boven ze gaat meteen lekker slapen. Tot 00:00uur dan wordt ze opeens wakker en vanaf dan is het krijsen. Dus weer bij ons in bed..... Om 3:00uur probeerde ik haar terug te leggen maar toen ik weer in bed lag begon ze weer, dus weer terug. En van vanmorgen weer terug gelegd, en toen ging het wel goed. Hoop dat ze toch gauw weer een keer gaat doorslapen....vorige week ook 3 nachten doorgeslapen in haar eigen bedje.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meiden, niet vervelend bedoeld, maar ik snap het even niet: jullie geven alledrie aan dat er tandjes doorkomen, een van jullie zegt zelf desondanks niet elke dag een zetpil te willen geven, maar dan wel roepen dat je niet snapt dat het slapen zo slecht gaat?
    Ik snap dat je graag wilt dat ze doorslapen, (geloof me, oudste ging dat pas doen met 23 maanden, jongste heeft even doorgeslapen en lijkt daar nu, na anderhalve maand onrust, weer naartoe te gaan, dus ik weet hoe je kunt verlangen naar ononderbroken nachten), maar soms is toch wel heel duidelijk dat ze niet lekker genoeg in hun vel zitten om te kunnen slapen en om het da zelf te blijven trekken, is het echt echt echt het handigste om toch te accepteren dat het even gaat zoals het gaat dan.
    Tandjes kunnen gewoon gemeen pijn doen, dus als een zetpil dan helpt om wel te slapen: GEEF die zetpil dan gewoon! Je kind blij, (want slapen en geen pijn) en jij blij.
    En accepteer dus verder echt dat het even is zoals het is en dat het een fase is en echt weer over gaat. Want dat ze eerder wel door hebben geslapen, is hierin eigenlijk heel goed nieuws: zodra de factoren die nu onrust geven weg zijn, zullen ze echt weer door gaan slapen!

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Rozemmarijke, ik heb het niet vervelend opgevat hoor, ben altijd juist blij met de heldere kijk die jij altijd op dingen hebt. Enne om eerlijk te zijn ik snap het zelf ook even niet. Ik weet niet zeker of het tandjes zijn? Ik denk van wel....maar zeker weten doe ik het niet, tegen verlatingsangst helpt helaas geen zetpilletje was het maar zo.....en inderdaad dat ze wel hebben doorgeslapen is natuurlijk heel erg positief ik weet namelijk wel dat ze het kan, heel goed zelfs!
    En je hebt helemaal gelijk accepteren is het sleutelwoord, en dat denk ik overdag ook, en als we dan vannacht weer midden in de nacht wakker worden voor de zoveelste keer, dan ga ik weer denken, wat zal er zijn en wat moet ik doen....?? Hadden ze me de gebruiksaanwijzing er maar bij gegeven dan was het een stuk makkelijker geweest. :) bedankt voor je bericht voel je vrij hoor, soms heb je een 'schop onder je ......' Nodig om er weer even anders tegenaan te kijken.
    Ze komt nu gewoon nog bij ons in bed, en wanneer ze doorslaapt.....tja dat zullen we wel zien....

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Vind ik dus ook. Mijn zoontje sliep ook ineens 's avonds niet. Drama, huilen huilen huilen. Hij had al 1 boventandje door en die andere kwam eraan. Dus 3 dagen achter elkaar een zetpilletje een uurtje voordat hij ging slapen. En 3 dagen lang sliep hij als een roosje!! :D
    Nu is dat tandje ook door, dus gister geen zetpilletje meer. En ja hoor, goed geslapen!!!

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wist ik maar zeker of het de boventandjes waren.....dan gaf ik ze ook een zetpilletje, maar het probleem is dat ze tot 00:30uur ongeveer slaapt als een roosje en daarna pas begint....zal ze als ze vannacht weer gaat huilen om 00:30uur ook eens een zetpilletje geven, hopelijk werkt dat hier ook. In haar mondje kan ik niets zien.....maar ja dat wil hier niets zeggen want bij de onder tandjes zag ik ook niks en ineens ja echt ineens waren ze er toch, eerst 1 en 2 dagen later de tweede.....tijd zal het leren

13. chila

chila Niet meer actief

Hier gisteravond toch ook weer rond half 11 wakker geworden. En niet meer terug naar bed. Dus weer verder geslapen bij ons. Het blijft vreemd dat ze dus sochtend en smiddags wel naar dr eigen bedje gaat zonder te huilen. Maarja ook ik accepteer het maar en we wachten tot deze ''fase'' weer over gaat.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb vandaag naar het cb gebeld, ze zeggen toch een paar nachten volhouden met steeds troosten OP haar eigen kamertje. Verder heb ik haar bedje op een andere plek gezet (tja je gaat toch iets verzinnen). En mag ik dadelijk van de buurvrouw het boek 'baby in een droomritme' lenen ben erg benieuwd naar dat boek en de methode.....
    Hoe gaat het bij jullie?

15. raspberry

Bij twijfel probeer ik gewoon altijd even of een zetpil helpt. Gewoon straks eentje geven dus voor ze op bed gaat. Als ze dan wel slaapt, is het pijn en weet je dat ook weer. Als ze dan net zo goed niet slaapt, heeft ze iig (ook) ergens anders last van.
    Een keer zetpil geven om uit te proberen kan geen kwaad hoor, dus gewoon even doen. Als het duidelijkheid geeft, is dat voor alle partijen fijn.
    En wat betreft advies CB: ik zou het niet doen. Ze hebben gemakkelijk praten, maar je hebt dit zelf ook al geprobeerd en het werkte niet. Als het verlatingsangst is, gaat het ook echt niet werken en dan maak je het alleen maar erger ;) Ik zou vanavond eerst die zetpil even proberen :)

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Gaan we doen een zetpilletje.
    Vriend en ik hadden al besloten dat we dat niet gaan doen dat laten huilen, dat is echt te zielig dat voelt echt niet goed. Volgens het cb kregen we een probleem want dan wil ze altijd bij ons slapen. Ik ben inmiddels op het punt gekomen dat ik ze geef wat ze nodig heeft, geborgenheid en veiligheid, en laten huilen als je, je onveilig voelt, nee zeg alsjeblief dat doen we niet. Deze 'fase' gaat ook wel weer voorbij, waneer....? Geen idee tot die tijd slaapt ze bij oms als dat nodig is, en als ze het weer zelf aan kan, kan ze weer heerlijk in haar eigen bedje.

17. chila

chila Niet meer actief

Hm het cb zei mij van de week tijdens de afspraak ook dat ik haar gewoon moest laten huilen. Maar dat doe ik niet. Er is een verschil tussen jengelen en echt huilen. En als mijn meisje huilt om mij dan ben ik er voor haar. Ik ga haar dus echt niet laten huilen. Ik heb ook al van alles geprobeerd en troosten op haar kamertje gaat nu niet meer. Dus dan maar lekker bij mama.

18. raspberry

Laten huilen is idd prima als het even jengelen is. Maar krijsen en overstuur? Dan heeft je kind je nodig. Ik kan niet anders vinden dan dat dat -hoe vermoeiend soms ook- erbij hoort als je kinderen krijgt. Het CB met z'n adviezen snap ik dus vaak echt niet.
    Hebben ze, voordat ze je dit advies gaven, wel goed doorgevraagd hoe het gedrag eruit ziet, wat ze precies doet, enz enz?
    Ik kreeg dus ooit het laten-huilen-advies terwijl ze niet eens wisten hoe het huilen eruit zag, of er mogelijk iets anders aan de hand was. Toen ik anderhalve maand later terugkwam en duidelijk was dat er KMA en eczeem speelde, draaiden ze ineens als een blad aan de boom om: ik moest zeker niet laten huilen en vooral troosten. Tja, dat wist ik zelf ook wel ;)
    En dat je dan altijd direct vast zit aan troosten en wiegen en bij je slapen.... dat soort dommigheid verwacht ik van types als Truus de Mier, niet van professionals op het CB. Maar helaas.... ;)

Succes vannacht!

19. chila

chila Niet meer actief

Ik gaf aan dat laten huilen geen optie was aangezien ons meisje al twee maal is opgenomen geweest voor reflux. Als wij haar overstuur laten raken komt alles omhoog en stikt ze er zowat in.
    Maar ik kreeg het antwoord "je kindje zit in de eenkennigheidsfase, wat je nu moet doen is hier vooral niet aan toegeven". We mochten zelfs niet naast haar bedje gaan zitten want dat zou ze te "gezellig" vinden. Ik heb d'r laten praten en ja geknikt maar dat is dus niet mijn manier. Mijn kind huilt met een reden en als ze me nodig heeft komt ze lekker bij me!

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Hier ook niet doorgevraagd.
    Ik moest haar maar laten huilen een paar nachten doorbijten en dan was het vast zo voorbij. Niet teveel troosten want dan wennen ze eraan en 'zitten jullie dadelijk met een ander probleem' was letterlijk wat ze zei. En daar bedoeld ze mee dat we een kindje hebben wat niet meer in haar bedje wil slapen. Nee sorry .i.sa huilt niet zomaar ze is echt compleet overstuur, zweet op d'r voorhoofd en kokhalzen van het huilen heel erg zielig, en dat lijkt me vooral niet de bedoeling, arm ding. Nee en als ze eraan went dat papa en mama er zijn dat wanneer ze ons nodig heeft....prima en zo hoort het ook!

Ik merk ook dat ze erg veel leert de laatste dagen, zonet trok ze zich ineens op aan de tafel en gaat ze echt kruipen, er gaat zoveel om in dat bolletje.

Deel Deze Pagina