Wie kan ons helpen dit jaar goed af te sluiten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emmarijn, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ga volgende maand even praten met de opvang idd.

Mijn man heeft een tijd geleden al post bezorgd toen hij geen werk kon vinden. De kot regeling is tegenwoordig veranderd. Omdat wij 4 dagen afnemen, moet hij minstens een baan voor 30 uur per week. Bij PostNL mag je geen 2 wijken nemen helaas, maar 2 baantjes is op zich een optie.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik weet niet hoe oud en hoe analytisch je bent, maar ik ken een IT traineeship voor mensen die geïnteresseerd zijn in IT, maar geen IT achtergrond hebben. Misschien een idee?

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Zelfs dan niet hoor. Ik ben WO afgestudeerd en heb ook gezocht op lagere banen, maar je bent al gauw te duur of te onervaren in hun vak. Zelfs de AH wilde me niet, terwijl ik toch ervaring heb als caissière in een ver verleden...

De werkloosheid onder hoger opgeleiden is amper in het nieuws, maar de meeste van mijn vrienden kunnen geen baan vinden of werken (ver) onder hun niveau en buiten hun vakgebied.

De eisen die werkgevers (kunnen) stellen is absurd. Overheid kent een vacaturestop... Het is dieptriest tegenwoordig.

Toen ik aan mijn studie rechten begon, waren er zeer goede toekomstperspectieven. En ik heb toch echt geen baan in de juridische sector kunnen vinden...

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Goed zeg dat jullie dat is gelukt! Bedankt voor de tip.

Ik werk nu idd zelf 40 uur/week. Als wij vrede zouden hebben met 5 dagen opvang, had mijn vriend kunnen blijven werken waar hij werkte. Maar ik ga nog liever zelf op zoek naar een andere baan. We moesten al van 3 dagen opvang naar 4 dagen en ik voel me daar al schuldig genoeg om.

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik kan jullie eigenlijk niet zo goed tips geven, maar wil jullie wel heel veel succes wensen. Niet fijn als je je zaken op orde denkt te hebben en dat dan je baan wordt beeindigd.
    Hopelijk krijg je hier nuttige tips of heeft iemand zelfs iets van een baan in de aanbieding.

En de opmerking "dat wanneer je wilt werken, je altijd werk kunt vinden" vind ik heel erg ongepast.:x
    Je weet niet precies de achtergronden ervan waarom iemand geen werk kan vinden.
    Zo is mijn vader van 60 al 5 jaar opzoek naar een nieuwe baan.
    Na bijna 40 jaar dienstverband was hij niet meer nodig. Hij is dislecties, heeft bijna 40 jaar in dezelfde functie gewerkt, met niet al te veel bijscholingen en cursussen etc, dat vond de baas niet nodig en mijn vader zag er geen gevaar van in(nu wel dus). En dan zijn leeftijd erbij is echt niet aantrekkelijk voor werkgevers op de een of andere manier.
    Want hij verstuurt al 5 jaar lang elke week 2 of meerdere sollicitaties de deur uit en is ingeschreven bij een 55+uitzendbureau, maar tot op heden nog steeds niets.
    Wel heeft hij vanuit het UWV bepaalde "werkplekken" gehad, waar hij een tijdje ervaring op mocht komen doen en daar heeft hij ook op papier positieve referenties van gekregen. Maar het mag allemaal niet helpen. Arme man.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik was in dit geval de eerste die de brieven screende. Niks hoge eisen hoor, echt niet. Ik vind nl dat het veel belangrijker is dat iemand gemotiveerd is en zin heeft wat te leren dan iemand die er geen zin in heeft met benodigde papieren.

De ene brief was nog slechter dan de ander. Van geen hoofdletters, punten, komma's enz. brieven waaruit duidelijk bleek dat mensen geen zin hadden of ik zit graag achter de computer dus ik ben geschikt (iets in die richting).

Dit terwijl we in een grote stad zitten, goed bereikbaar zijn, de advertentie in diverse kranten heeft gestaan en de tijden heel flexibel in te delen zijn. De perfecte baan voor een moeder dus.

Maargoed, ik heb nu een erg leuke collega, niet met de juiste papieren maar erg gemotiveerd en dat werkt toch heel prettig!

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    @twinkle star: ik zie idd ook weleens die andere kant, dat werkgevers niet aan personeel kunnen komen. Is de vacature toch niet bij genoeg mensen terecht gekomen lijkt me. Veel bedrijven zijn zelf niet zo goed in werving, dus veelal schakelen ze daar een uitzendbureau voor in....

Ik heb mijn man gisteren goed duidelijk gemaakt dat de nood hoog is. Hij had even een schop onder z'n kont nodig... Maar als iemand een vacature weet die wél in de marketing/communicatie/administratieve richting zit, hoor ik het graag!

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Of je man moet de stoute schoenen aan doen en bedrijven binnen lopen en dan op de man af vragen of ze wat zoeken. en zijn cv mee nemen en af geven .

9. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Volgens mij zochten ze nog iemand bij Rabo Bollenstreek, maar dat weet ik niet heel zeker of die vacature al vervult is. Maar ook voor de afdeling Marketing en Communicatie....

Veel succes, valt niet mee....

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Demaco: Tegenwoordig bieden veel kinderopvangen flexibele opvang aan, dit i.v.m de crisis waar de sector zelf ook in zit.Ze doen er alles aan om jouw als afnemer van opvang te behouden.
    Probeer eens in je omgeving hierin te informeren. Ik kan nu ook tegenwoordig per week aangeven hoeveel uren opvang ik ga afnemen.

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Thnx! Ik ga er vanuit dat manlief de meeste van die sites wel kent, maar ik ga ze zeker doorsturen!

@Zoe1976: ik kan de vacature helaas niet (meer) vinden. Bollenstreek is ook wat ver van ons vandaan. Maar bedankt voor de tip!

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou niet wachten tot volgende maand, maar nu vast informatie inwinnen zodat je wat rustiger zit. De crisis waarin de kinderopvang verkeert gaat ook een rol spelen. Wellicht kun je je plek bevriezen en kun je zodra jullie plek hebben snel weer kan instromen. Hier kun je aanvragen bovenaan de wachtlijst te blijven, ookal hebben ze hier nog wachtlijsten.

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb vorige week toevallig nog een uitgebreid gesprek gehad met de leiding. Ze verwachten geen terugloop. We nemen nu geen maandag af, daarvoor sta ik op de wachtlijst (wil de vrijdag inwisselen), maar er is pas volgend jaar juni plek... We wonen in een hele vruchtbare wijk ;)
    Ik vind het ook zo sneu voor ze, ze maken dit jaar verlies wegens verhuizing etc, en als ik bijv een maand zou bevriezen kost hun dat 2400 euro...

Deel Deze Pagina