Korte uitleg. Ik ben 31 meman 29 na 1 jaar kinderloos naar de gyn doorgestuurd ik heb testen gehad kwam uit dat ik pap3a cin3 had lis gehad alles goed weggehaald man ook drager van brca1 gen (kanker) dus wij wilden al voor pgd ivf gaan oke man nu 2x sperma onderzoek gehad en uitslag was geen zaadcellen oke man fysieke onderzoek gehad zag op t oog goed uit nu bloedtest hormonen en gen onderzoek word er gedaan en de 27e een echo maarde gen onderzoek uitslag pas over 2mnd nu is mijn vraag heeft iemand hier (helaas) ook ervaring mee of heeft iemand een idee over mogelijkheden en opties ? Of moeten we opgeven ? Wat voor vragen wij eventueel kunnen stellen wat dan ook elk advies of tips zijn echt van harte welkom !!!!! Dank jullie wel fijn om hier terecht te kunnen. Groetjes miranda
Ik heb er niet veel ervaring mee maar soms hoor je bij geen zaadcellen dat ze het middels een operatie toch bij hem kunnen krijgen.. Maar ik zou vooral het ziekenhuis goed vragen wat zij jullie aanraden. En volg jullie eigen gevoel altijd! Als het niet goed voelt, vraag een second opinion elders.
Sorry ben niet zo goed met geduld als het over dit onderwerp gaat hihi. Maar ik zal het proberen en hoopndat er meer reageren jullie bedankt in ieder geval xxx
Probeer het wat beter uit te leggen mijn man en ik zijn al langer dan een jaar bezig en omdat mijn man drager is van het brca1 gen besloten wij voor pgd te gaan met ivf daarvoor moesten we naar de gyn daar werden bij mij testen gedaan en bleek dat ik pap3a cin3 had een lis gehad en dat was dat. mijn man zijn sperma werd onderzocht en uitslag was na 2x dit gedaan te hebben dat er geen zaadcellen zijn nu komt er een echo en hormoon onderzoek krijg ik 8 mrt uitslag van en er is een gen onderzoek gedaan en daar komt pas over 1.5 mnd uitslag van nu had de gyn t over verschillende oorzaken en behandelingen mijn vraag is of iemand hier ook (helaas) ervaring mee heeft en misschien advies of tips of wat dan ook heeft over mogelijkheden uitleg of opties of vragen die we echt moeten stellen bijvoorbeeld of dat we het op moeten geven.alle advies is van harte welkom !! Is het zo duidelijker ? Ik hoop het wel.xxxx
Kleine update Mijn man heeft een echo gehad en het zag er allemaal goed uit dus daar is ook geen reden gevonden voor geen zaadcellen xxx
Gelukkig was de echo goed. Dat wat jippie schreef in een ander topic van jou heb ik al vaker gehoord. Ik lees ook wel dat extra vitaminen slikken kan helpen bij sommige mannen. Welke vitaminen dat zijn weet ik niet. Er is ook een clubje bij de mmm clubs 'geen enkele zaadcel gevonden' misschien dat iemand daar nog tips heeft of dat je daar mee kan kletsen. Succes.
Hallo mirandje81 Ik las je berichtje op de gesloten topic en ik zag dat er weinig reactie kwam. Ik heb geen ervaring met de dingen die je allemaal beschrijft, wel veel onderzoeken gehad door zwangerschapsonderbreking en miskramen. Wat is het brca1 gen? Begrijp ik goed dat je speciale IVF hebt ondergaan waarbij er gekeken wordt naar de niet aangedane cellen? Wanneer er bij ons iets uit het gen onderzoek komt zouden wij dat ook kunnen doen. Hier is nu nog geen sprake van. Welk hormoononderzoek wordt er gedaan? Het is altijd zo vervelend dat je zo lang moet wachten op de uitslagen! Bekijken ze nu of jij ook drager bent van dat gen? Ik vraag me af waarom je het op zou geven? Het is van belang om te bedenken wat je wilt, hoe ver jullie zelf willen gaan en waar je je prettig bij voelt.
Brca1 gen is het gen dat borst en prostaatkanker veroorzaakt vandaar dat we voor pgd ivf gaan (eicelselectie ) maar nog niet gehad vanwege de onderzoeken. Bij me man word hormoononderzoek gedaan fsh als ik het goed heb. Nee ze kijken of hij ook nog drager is van een ander gen omdat hij geen zaadcellen heeft chromosoom ondezoek. Het is allemaal nogal wat. Xxx
Jee wat veel zeg! Het zit niet mee Ik ben benieuwd wat eruit de onderzoeken komt. Zou je het willen IVF? Ik had begrepen dat dat best een gedoe is eicelselectie. Veel sterkte!
Ja daarom gingen we naar de gyn omdat het ons wel raakte dat er een behandeling is waarbij je die best grote extra risico op kanker bij je kind weg kunt nemen als je dan toch ivf doet dan goed en ja het is wel frustrerend dat het langer duurt maar we hebben bijna alles over om een klein wondertje te krijgen ik hoop dat het ons mee gaat zitten. Xx
Ik zou ook voor IVF gaan hoor als we zouden weten wat het is geweest en het is een genetische afwijking. Je wilt het niet op je geweten hebben dat je kind een afwijking heeft. Wat een lange weg voor jullie. Heb met jullie te doen.
Dank je wel ik duim nu alleen nog dat het ook echt zover komt dat we ivf kunnen doen hopelijk vinden ze voor mijn man een oplossing xxx