Wij zijn druk bezig met namen.. De roepnaam voor een jongen en meisje hebben wij al. de 2e is er ook al .. vernoemd naar mijn broer Voor een meisje wordt het Louise en voor een jongen Louis. En dan nu het probleem ... de 3e naam is ook een vernoeming naar mijn vriend zijn moeder.. Haar naam is Aagje en wij kunnen er echt niets van maken ... Voor een meisje niet en voor een jongen niet ... Ik zou zeggen brand alsjeblieft los
Leuke naam voor een meid Is Aagje niet een afkorting van iets? Misschien kun je er dan iets meer van maken?
Leuk he haha Aagje is de volledige naam. Ze maakt t ons nog lekker moeilijk. Nou weet ik wel dat oma en overgroot oma van mijn vriend Agina als doop naam hebben maar ja .. Alleen denken wij allebij bij Agina vagina Dus dat wordt 'm niet ;
Pfff nou inderdaad moeilijk zeg! Ik kan er ook niet veel van maken en de namen die al genoemd zijn vind ik echt niet mooi.. maar ja, misschien jullie wel en daar gaat het om Wellicht is het ook nog een optie om een andere naam te kiezen maar eentje die wel dezelfde betekenis heeft.
Wat een moeilijke naam om te vernoemen... Ageeth Agaath Agate Agatha Sorry... kan er niet meer van maken Voor een jongen: Ager Agon Aag
En anders kan Aagje zelf toch ook? Wij gaan de aanstaande grootouders ook vernoemen. Maar dan met hun eigen officiele voornaam. Die vind ik ook niet geweldig, maar je gebruikt ze amper. Word dus 1 verzonnen mooie naam, en dan 2 oudere namen erachter. Heb ik zelf ook zo en ben erg trots op mijn vernoeming, ook al zijn ze ouderwets.
Moeilijk hoor.. voor een meisje misschien Agnes of Gina? (Agina zou ik ook niet doen ) voor een jongen misschien Ago, Agostin of Gijs?
Mijn vriend vind de naam Aagje niet mooi klinken achter de roepnaam en de 2e naam Louise en eerlijk gezegt ik ook niet... Alice... vinden wij alle 2 leuk maar de 2e naam wordt zowiezo al louise .. Dus dat klinkt niet.. Pfff wat een namen drama ... De roepnamen waren we nog eerder uit dan de 3e naam haha
Ik heb gevonden dat Aagje zeer waarschijnlijk een vernoeming is van Agatha: Van Gri. agathos `goed'. Heiligennaam: Agatha was martelares in Catania op Sicilië. Het is niet zeker of zij in de 3e eeuw onder de vervolgingen tijdens Decius of Valerianus, of tijdens de Diocletiaanse vervolgingen stierf. Haar verering verbreidde zich vanaf de 5e eeuw in alle richtingen; zij is dan ook een van de bekendste heiligen van de oudheid. Zij is patrones van de klokkegieters en wordt bij brandgevaar aangeroepen (volgens de legende bedwong zij met haar sluier vulkanische uitbarstingen en vuur). Kerk. feestdag: 5 febr. Bij Socin al een voorbeeld uit ca. eind 9e eeuw; Agatha, Rijnland 1185 (Littger 187 geeft mogelijkheden van `Angleichung' met Germ. naamvormen); Agatha 12e eeuw in Vla. (Leys); Agathenkyrica (1063) later Beverwijk; Ver (= vrouw) Aghete Dordt 1284 (SRD). Als je op diezelfde site zoekt naar alle namen die 'goed' betekenen, krijgt je maar liefst 97 namen te zien. Zowel voor jongens als voor meisjes. De link: http://www.meertens.nl/voornamen/VNB/index.php Wij hebben zo de roepnaam voor onze 2e dochter gekozen. Zij wordt vernoemd naar mijn vader. Daar konden we geen mooie meisjes naam van maken dus hebben we naar een mooie naam gezocht met dezelfde betekenis.