Help! 6mnd geen ongesteld, wel positieve ovulatie testen/rekbaar slijm?

Discussion in 'Zwanger worden' started by IamSTERRE, Dec 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

Nov 11, 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo forumleden,

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
    Ongeveer 6 maand geleden ben ik gestopt met de pil. Hierna heb ik nog een keer een ontstekingsbloeding gehad en daarna niet meer.

Maand terug heb ik via de gynaecoloog een kuur gehad om de cyclus weer opgang te krijgen. Volgens plan kreeg ik een ontstekingsbloeding en ben toen begonnen met het uitvoeren van ovulatie testen.
    Op de 12 dec. had ik een ovulatie test in handen die positief leek te zijn.

Gister en vandaag ontdekte ik weer rekbaar slijm, die zou dus kunnen duiden op een eisprong in wording. Ik heb daarom wederom een ovulatie test uitgevoerd, en die kleurtje al weer iets op.
    Dit terwijl ik eigelijk met goede hoop zat te wachten op eventuele ongesteldheid of liever zelfs zwanger. ;)

Nu vraag ik mij het volgende af. Zou het kunnen wezen dat mijn lichaam zich telkens klaar maakt voor een eisprong (testen kleuren donker/rekbaar slijm). Maar dat er uiteindelijk geen eisprong plaats vindt? Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Snap er echt niets meer van! Zo frusterend, had gehoopt dat mijn lichaam het nu zelf weer oppakte na de kuur.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Een ovulatie test hoeft niet op te lopen.
    Iedere vrouw heeft het LH hormoon in haar lichaam.
    Ik zou nog even afwachten.
    Ik had er veel last van afscheiding in het begin van mijn zwangerschap,dus wie weet;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zijn je ovutesten wel echt positief?
    Een ovutest is namelijk pas echt positief als de teststreep even donker of zelfs donkerder is dan de controlestreep.

Een teststreep die lichter is dan de controlestreep is geen positieve ovulatietest.

Met welk merk ovutesten test je eigenlijk?

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik wil je niet bang/ongerust maken maar herken je symptomen van pcos?
    Daarbij geeft de ovulatietest vaker positief terwijl er toch geen eisprong is en blijft je menstruatie ook uit.

5. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

Nov 11, 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo 'Be Happy' en Melanie',

Bedankt voor jullie reactie.
    Of de testen echt positief zijn, weet ik niet. Zelf had ik twijfels, maar heb me laten vertellen dat er waarschijnlijk een eisprong is geweest.

En mocht die er niet zijn geweest, dan lijkt het erop dat mijn lichaam zich steeds voorbereid op, maar uiteindelijk geen eisprong plaats vindt. Gezien mijn test nu weer oploopt en slijmerige afscheiding heb.
    Mochten jullie andere ideeën hebben, dan hoor ik het graag.

Zal foto meesturen.

6. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

Nov 11, 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo, bedankt voor je berichtje.
    Of ik de symptomen herken, zou kunnen.

Ik ben al bij de gynaecoloog geweest, er is bloed afgenomen en een inwendige echo. Was goed, niets te zien. Aldus de behandelde gynaeloog. Ik weet ook niet of het met de verrichte onderzoeken PCOS vast gesteld had kunnen worden.
    Ik heb zoals hierboven geschreven al wel een kuurtje gehad, Provera.
    Clomid wilde ze nog niet voor schrijven.

Wordt nu doorgestuurd naar het fertiliteitscentrum.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Als je een inwendie echo hebt gehad zou pcos wel gezien zijn want dan zouden ze erg veel kleine blaasjes zien op je eierstokken.
    Bij mij waren de bloedwaarden ook goed maar toch pcos en geen eisprong.

Maar als ik je foto bekijk zie ik toch een positieve test op 12-12 en zou dus 13 of 14 december je eisprong zijn geweest en zou ik over een dag of 5 testen als je niet ongesteld wordt!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38

Dit zijn inderdaad geen positieve testen:(
    Die lichte streep moet echt even donker of donkerder zijn dan de C streep.

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Idd twijfelgeval betreft de testen. ben zelf ook net begonnen... Maar wat frustrerend helemaal geen menstruatie! Ik vond het al zo erg dat die van mij zo onregelmatig is, zoals nu na 18 dagen alweer. maar geef toe beter dan niets... Hoop dat je zwanger bent of over paar dagen eindelijk ongesteld wordt!

10. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

Nov 11, 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt 'me26',

We wachten maar gewoon weer af. Geen menstruatie is echt heel vervelend, je weet gewoon niet hoelang er waarop je moet wachten.
    Hopelijk heb jij snel een regelmatige cyclus of beter nog, zwanger.

Ik Probeer mezelf wijs te maken dat ik komende week (maanden) niet ongesteld ga worden/positieve test in handen krijg.
    Zelf bescherming, lukt alleen nog niet. De hoop blijft. :)

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik vind ook die van de 12e positief lijken, t is alleen moeilijk oordelen omdat ze al wat ouder zijn natuurlijk en helemaal opgedroogd...dan vervaagt t altijd wat...

Ik sluit me aan bij over 5 dagen testje wagen als je niet ongesteld bent :)

Succes! En ik hoop dat je cyclus gauw normaal is, of beter natuurlijk dat je een mooie positieve test in je handen hebt!

12. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

Nov 11, 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt je reactie. Ik doe rondom oud en nieuw een test. We zullen zien. :)

13. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

Nov 11, 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag toch nog een ovulatie test gedaan.

Kon het niet laten. ;)

Loopt wel weer opnieuw op.

Share This Page