Onze dochter heeft een spijkerrokje dat maar blijft afgeven. Ik heb het al een paar keer alleen in de machine laten draaien en in een sopje laten weken, maar het blijft maar afgeven. Net heb ik het nog een keer met de hand gewassen, maar er blijft blauw water vanaf komen..... Ik herrinder me iets van een nachtje in water met azijn zetten....?? Iemand een tip? Alvast bedankt!!
Ik doe spijkerbroeken altijd bij de zwarte was... geen idee dus of ze nog afgeven, maar bij de zwarte was maakt het dus niet uit Misschien niet de tip die je bedoelde, maar wel een tip
In koud water met azijn heeft bij mij nooit geholpen. Valerie heeft een heel mooi spijkerbroekje, maar haal hele roze slofjes zitten onder het blauw van de spijkerbroek Zelfs na 5x wassen gaf de broek nog af...
Ik denk dat het probleem niet zozeer bij het wassen van het rokje ligt, want inderdaad als je het bij donkere kleuren wast, maakt het niet uit. Maar het is wel vervelend als je het rokje bij een licht truitje, maillotje of onderbroekje draagt en het geeft dan af. Dan is de rest van je kleding verpest
Dat heb ik ook wel gehad met spijkerbroeken, maar de kleding die wat blauwig werd tijdens het dragen, werd tijdens het wassen wel weer schoon. Maar als je die kleding wast samen met een spijkerbroek gaat het niet goed (zo had ik jaren terug een witte spijkerbroek die mijn moeder omgetoverd had tot mintgroene spijkerbroek ). Maar goed, dat is dus mijn ervaring, misschien dat het afgeven door het dragen toch ook problemen kan geven met de andere kleding.
Bedankt voor de tips! Even een nachtje in een emmer met koud water en azijn dus maar.... kijken of t helpt! Het spijkerrokje had inderdaad al afgegeven aan een maillotje en 't boxkleed :x Zijn allebei gelukkig wel weer schoon geworden.