Ha dames! (en heren?) Wie kan mij wat meer vertellen over de labradoodle? Is het een leuke gezinshond? Wat is typisch gedrag voor een labradoodle? En vooral: Is hij echt 'anti-allergisch'? Wij hebben namelijk eerder een hond weg moeten doen ivm een allergie van mij en mijn dochtertje. We hadden dus bedacht dat we nooit weer een hond konden aanschaffen tot een vriendin begon over de labradoodle. Overigens willen we (als het er al van komt ) niet nu al eentje aanschaffen, pas als de jongste een jaar of 2 is. Het enige wat ik weet over het ras is dat hij niet te betalen is Maar verder? Iemand?
familie van me uit amerika hebben er 2. 2 vd 3 kids alergisch maar nu nergens last van. Enige wat ik mbt alergieen ervan weet. Voor de rest zijn t schatjes ! Heel lief, en degene die zij hebben zijn best groot .
Het is momenteel nogal een rage en er zijn veel zogenaamde labradoodle nestjes die helemaal niet labradoodle zijn. Maar er word wel ontzettend veel geld voor gevraagd. Het is geheel afhankelijk of je een reactie krijgt op de hond. Er zijn wel meer rassen die geen allergische reactie opwekken maar dat is ook weer per persoon verschillend. Bijvoorbeeld de poedel , spaanse waterhond , basenjii . Zo zijn er nog wel wat rassen. Als je echt graag een hond wil zou ik zeker eens bij verschillende rassen kijken die in het rijtje voorkomen en dan eens een middagje op bezoek bij een goede fokker via de rasvereniging. Dan merk je snel genoeg of je een reactie krijgt.
wat cos ook al schrijft er zijn meerdere rassen waar je minder snel allergies voor bent. de labradoodle is een kruising tussen een poedel en labrador en is in de eerste instantie gefokt als hulphond voor mensen die allergies zijn voor honden. succes met zoeken.
Ik ben ook allergisch voor honden. Maar ik ben zo gek op die beessies ... vind het echt jammer!!! Het liefst had ik dan ook een hond gehad, maar helaas, kan gewoon niet. De labradoodle is ook geen optie voor mij nadat ik een allergietest heb gedaan in het ziekenhuis.... Ik ben namelijk niet allergisch voor de haren van honden, maar voor de huidschilfers. Mijn advies is; Laat je dus goed testen vóórdat je straks een hond hebt, waarvan bekend is dat dit ras geschikt is voor mensen met een honden allergie. Maar goed, als je allergisch bent voor de huidschilfers dan schiet het dus niet op!! Zelfs een naakthond is dan geen optie
de meeste mensen zijn allergisch voor de huidschilfers. maar waarom geen echte poedel? die heb je in 4 maten en 5 kleuren (+ nog 2 niet erkende kleuren) en je kan ze in alle modelen knippen/scheren etc . het hoeft geen typisch poedel kapsel te zijn, ik heb ze wel eens als bouvier getrimd, mijn eigen wel eens als bleu kerry. labradoolde heb je 2 soorten de echte met het typische poedelvacht en de F1 de ruwharen , die zijn vaak deels ruw en deels golden of labrador vacht vrienden van mij hebben er zo 1 het is dat ze zelf trimster is en wist waar ze aan begon, maar wta een haar in huis, die moet je echt niet hebben. maar er zijn zoveel div rassen , veel ruwharige (dan de goede niet de pluisvachten) zijn ook erg geschikt voor mensen als ze een allergie hebben.
2 mensen hier bij ons op school hebben een labradoodle, ik ben allergisch voor honden en krijg al een reactie als ik alleen al een hond aai. bij de 2 labradoodles op school heb ik echt helemaal nergens last van! die kan ik zelfs knuffelen zonder enige reactie! volgens mij zijn het wel gezinshonden en echt wel leuke honden, maar goed, de 2 die ik ken zijn dus niet van mij.
ze zijn ontzettend lief en leuk! maar zooo duur, waarom dan idd geen poedel? ze worden ook heel vroeg gecastreerd e.d.
ja lachen he dat je voor een bastaard zoveel geld moet betalen, ik ken iemand die durft er gerust 1200 euro voor te vragen omdat het een rage is. terwijl veel honden met stamboom niet eens zo duur zijn (mijn 2poedels bij elkaar kom ik net aan de 1200 euro)
He Maja, wij hebben een coton de tulear gehad. Ik weet niet wat voor een hond je precies zoekt, deze is wel redelijk klein. Maar ze verharen absoluut niet, dus volgens mij ook zeer geschikt voor huishoudens met allergieen. Ik weet het alleen niet 100 procent zeker, dus dat zou je even moeten navragen. Het zijn in ieder geval schat van een beesten, kunnen onwijs goed met kinderen. Nadeel: ze zijn best waaks en blaffen dus veel. En die van ons kon niet alleen zijn, maar dat had meer het zijn karakter te maken denk ik (van zijn nest was hij als kleintje al de meest aanhankelijke puppy. hij werd door de fokster ook best "klein" gehouden). Ze zijn wel duur, het is een rashond die niet veel gefokt wordt in Nederland. Wij hebben er toen 750 euro voor betaald.
Oooooooh wat een schatjes! Ik kende het ras niet dus ben wat pics gaan zoeken op google, maar wat een dropjes! Wij hebben nu 2 katten maar oooooooit komt er hier een hond ook al zegt mijn vriend nu nee....ik ben een echt hondenmens!
Ik ben er afgelopen zaterdag 2 tegen gekomen op het hondenstrand, en ik vond ze helemaal geweldig. 1 pup en een volwassen hond. Ze zijn ook heerlijk zacht. Ik zou er zo een willen, alleen wil ik gewoon absoluut niet dat mijn hond al gesteriliseerd wordt met 8 weken En dat is geloof ik standaard bij deze honden. Ze zijn bang dat anders iedereen er mee kan gaan fokken, en dan zijn ze natuurlijk ineens minder duur. Maar ik wil daar echt niet aan meewerken, wie doet dat nou met 8 weken! Erg jammer, anders was het vast onze 2e hond geworden, een labradoodletje. Een poedel kan natuurlijk ook, maar ik vind de koningspoedels van de buren niet leuk. Vind ze een beetje suffig, en niet speels. Of heb ik dan net een stel verkeerde poedels ontmoet?
Mijn schoonzusje en zwager hebben een Goldendoodle. En idd die zijn vrij duur en er was een wachtlijst van ruim een jaar bij hun fokker. De voornaamste reden voor hen was ook dat er veel familieleden een allergie hebben. Maar nu nog zijn er famileleden die er allergisch op reageren dus 100% anti allergisch is het ook niet. Het is verder een schat van een hond en ook lief voor kinderen. Alleen heel erg groot vind ik zelf. Tis net een lammetje. Hier een foto van mijn dochtertje met Jip de Goldendoodle:
dan heb je idd de verkeerde ontmoet, die van mij (en ik ken er dan heel wat) zijn super speels. zijn veelzijdige honden, ik heb al de uv test gedaan(fietstest) we trainden op wedstrijd niveau met behendigheid (een tot of dwerg loopt heel hoog niveau in nl) en nu trainen we op wedstrijd niveau met flybal!! zwemmen kunnen ze ook. maar moet wel bekennen de witte poedels zijn wat tuttig, ik heb een bruine en dat zijn echt clowns, en ik heb een abricoos toy poedeltje. de grote zijn echt super.
Denemarkw,wat een prachtige poedels!! Wij hebben zelf een dwergpoedel,een zwarte.Hij is alles behalve suf,echt een enorme grapjas is het zelfs.En er zit veel pit in,ik vind poedels geweldig! Ivm allergie hebben wij ook nagedacht over een labradoodle.Zijn bij een fokker geweest,maar helaas reageerde onze dochter wel op de labradoodles.Op poedels gelukkig niet Mss eens rond gaan kijken,of op een show.Volgens mij is er morgen 1 in Limburg,waar ook poedels zijn
leuk zijn ze he! ik wilde er nooit aan vond het kakkers honden (standaart beeld) maar als je ze eenmaal hebt gehad wil je eigenlijk niks anders meer. bij ons op de club trainen 5 grote poedels flybal en behendigheid, straks 6 als mijn toy ook weer mee gaat doen (ook wedstrijd niveau) vrienden van mij trainen met 4 grote, waarvan 1 zus van die van mij en 2 neefjes en nichtjes, en de witte (echt een tutje)
wij hadden heel vroeger een poedeltje (ik was met m`n 3 jaar ongeveer panisch voor honden,dus kochten m`n ouders een poedeltje...daar begon mijn liefde voor dieren).. Maar later vond ik ze toch maar truttig.Nou,die woorden neem ik terug.Die van ons is echt niet truttig Eerder prettig gestoord haha Jij hebt 2 grote en 1 toy? Wij hebben ook nagedacht over een grote of niet.Toch maar niet gedaan,maar die kriebels blijven.Zeker nu ik weet hoe geweldig ze zijn.Wie weet ooit...
Bedankt allemaal! Voordat we daadwerkelijk een hond kopen gaan we idd goed testen van de voren of we er niet allergisch op reageren. Dus we zullen tegen die tijd een goede fokker moeten zoeken en af en toe proefknuffelen (en sparen, pff duur!) Een poedel is geen optie, die vind ik echt niet mooi/leuk Een labradoodle zou qua uiterlijk ook niet mijn 1e keus zijn maar ik vind ze best wel leuk Zal me nog eens verder verdiepen in 'anti-allergische' hondenrassen. Het ras wat jij noemt Yukl ken ik niet, terwijl ik best veel rassen ken (in elk geval van naam). Sowieso wil ik pas een hond over een poosje, vind het nu nog niet handig met de jongste.