Temperatuurkaart vs. negatieve ovulatietesten

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Reb, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reb

Reb Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik heb heel wat temperatuurkaartjes gezien, ben ook een stuk wijzer geworden. Toch zit ik met wat vragen, en hoop dat jullie mij willen helpen :)
    Dit is de eerste maand dat ik echt consequent mijn temperatuur aan het bijhouden ben. Elke morgen tussen 06:30 en 07:00 om precies te zijn.
    Ik denk zelf dat mijn eisprong rond dag 13 zit, het probleem is alleen dat ik ongeveer 14 ovulatietesten gedaan tussen dag 8 en 16 en dat ze allemaal negatief waren. De afgelopen maanden heb ik ook nooit een positieve ovulatietest gehad.
    Heeft er iemand hier ervaring mee of een idee hierover? Misschien lees ik zelf de grafiek niet goed af :(

Inmiddels zijn er nog 7 dagen tot mijn NOD, als ik naar de grafiek kijk dan ben ik waarschijnlijk deze ronde niet zwanger; want mijn temperatuur is niet gestegen maar constant.
    Of heb ik dit fout? :(

Bedankt alvast voor de hulp :)

Hieronder mijn temperatuurkaartje (uitgaande van een cyclus van 26 dagen).

Bekijk bijlage 319357

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Op dit kaartje zie ik niet direct een duidelijke eisprong. Cd 13 zou kunnen, maar vind het toch niet helemaal kloppen.

Toch is het beste om letterlijk op hetzelfde tijdstip te tempen. Bij sommigen is 30 minuten al genoeg om een afwijkende waarde te hebben.

Succes

3. Reb

Reb Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord! :)
    Eigenlijk temperatuur ik meestal wel om 06:30. Vaak op zondag dan slaap ik twee keer door de wekker heen voordat ik ga temperaturen, vandaar.
    De vorige twee cyclussen zien er soortgelijk uit, behalve na mijn vermoedelijke eisprong, dan is mijn temperatuur een stuk lager.

Ik maak me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen, vanwege de ovulatietesten en vanwege mijn temperatuurkaart ook. Bij anderen zie ik bij een eisprong vaak meteen een lijn omhoog i.p.v. onderbrekingen.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik dnek niet dat je eisprong al geweest is eigenlijk, dus die negatieve test klopt wel denk ik. Als er een eisprong is, geeft ff dat echt wel aan. Op zich is tussen 6.30 en 7.00 prima hoor. Dat geeft best een waarheidsgetrouw beeld. Zolang de bolletjes gekleurd zijn zit je binnen de marge.

5. Reb

Reb Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord :)
    Maar mijn eisprong zou toch al geweest moeten zijn met een cyclus van 26 dagen (en nog 7 dagen te gaan)? :(

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zie eigenlijk ook nog geen duidelijke eisprong... Misschien is dit keer je cyclus wat langer :(
    Gewoon door blijven tempen in ieder geval :)

Als je door de wekker slaapt en daarna weer wakker wordt om te tempen kan het wel zijn dat je temp daarna niet helemaal betrouwbaar is, omdat je dan niet meer direct uit je (diepere) slaap komt... Misschien verklaart dat iets :( Zou t anders ook niet weten...

7. Reb

Reb Niet meer actief

Hmm, best wel vervelend dat er geen duidelijke eisprong is. Misschien moet ik dan toch maar elke dag exact om dezelfde tijd gaan temperaturen.

Mijn cyclus is best wel regelmatig, 26 dagen. Met af en toe een kleine uitschieter. Ik heb geen idee wat ik hiermee moet, maar denk dat het toch handig is als ik volgende maand weer ga temperaturen.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat zegt op zich niet zoveel. Mijn cyclus was 7 maanden regelmatig en toen ineens niets meer. Heb ik 150 rond gelopen zonder eisprong. Nou zal het was dat niet zijn, maar je lichaam jan een loopje met he nemen en er zijn vrouwen die wel ongesteld worden zonder ei. Dus als je volgende ronde ook geen ei vind zou ik zeker contact opnemen met een arts.

9. Reb

Reb Niet meer actief

Vorige maand heb ik inwendig onderzoek gehad vawege candida. Nu heeft ze gelijk gekeken, en zag alles er verder goed uit. Mijn zus heeft pcos en mijn zorgen wat dat betreft zijn wel weg, ervan uitgaande dat ze dat wellicht wel had gemeld (als dat al zichtbaar is via een inwendige echo).
    Mijn dokter zei vorige zomer dat het zo zou kunnen zijn dat mijn urine niet reageert op ovulatietesten, maar misschien heb ik al die tijd te vroeg getest en is mijn lf gewoon (te) kort.

Vanmorgen wel weer een temperatuurstijging, maar ik ga er maar gewoon vanuit dat ik ongesteld ga worden en volgende maand weer temperaturen.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Misschien dan ook eens je hele cyclus blijven testen met ovutesten? Dus direct na je ongi tot een posi test of nieuwe ongi...
    En dat in combinatie met tempen, wellicht wordt je daar dan toch wat wijzer van...

Als er PCOS was geweest, dan hadden ze dat waarschijnlijk wel op de echo kunnen zien. En ik neem aan dat ze je dat dan ook wel vertellen. Dus daar zou ik me niet druk om maken.

Merk je verder ook niets aan vruchtbaar slijm oid, als je in je vruchtbare periode zit?

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou het inderdaad even aankijken en ontdek je geen ei of een korte lf trek je aan de bel. Pcos zien ze juist op een echo dus als ze dat niet gezien hebben zit je goed hoor

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Reb ik denk ook dat je eisprong nog niet geweest is. Op cd13 zien je wel een verhoging, maar cd 17 t/m 20 zijn niet hoger dan voor cd13. En dat verwacht je wel bij een eisprong.

Als je echt meer inzicht wil krijgen in je kaartje is het sowieso wel handig om meerdere cycli te tempen. Er zit namelijk ook veel variatie in en bij meerdere kaartjes krijg je (meestal) een veel beter beeld.

13. Reb

Reb Niet meer actief

@Flora
    Nou, ik let er wel op. Maar eigenlijk kan ik maar twee dingen ontdekken.. Of er is geem slijm of het is er wel. De tijd dat het er wel is, is meestal halverwege mijn cyclus, altijd negatieve ovulatietesten. Deze maand begon het al rond cd 12 en heb nu nog steeds slijm (normaal gesproken duurt dat niet zo lang).
    Ik vergelijk het slijm wel, soms is het wel wat dikker; deze maand niet tegen gekomen.

14. Reb

Reb Niet meer actief

@Babke
    Oke, bedankt voor de geruststelling. Mijn zus heeft inmiddels wel twee kids gekregen, maar dat ging ook niet helemaal vanzelf.

@Bouwjaar1979
    Bedankt, wellicht dat hij morgen hoger is. Geen idee, of misschien gewoon een eisprong overgeslagen deze maand. pfff. Stiekem hoop ik op een langere cyclus, ook al gebeurd dat bijna nooit.

15. Reb

Reb Niet meer actief

@Flora
    Nou, ik let er wel op. Maar eigenlijk kan ik maar twee dingen ontdekken.. Of er is geem slijm of het is er wel. De tijd dat het er wel is, is meestal halverwege mijn cyclus, altijd negatieve ovulatietesten. Deze maand begon het al rond cd 12 en heb nu nog steeds slijm (normaal gesproken duurt dat niet zo lang).
    Ik vergelijk het slijm wel, soms is het wel wat dikker; deze maand niet tegen gekomen.

16. Reb

Reb Niet meer actief

Gebruik mijn telefoon op mijn werk en geen fijne verbinding hier.

17. Reb

Reb Niet meer actief

Wow, dit is wel een hele late eisprong volgens FF.
    Eens afwachten wat er gebeurd op mijn NOD

18. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik denk dat je een langere cyclus hebt, en dat je indd je eitje hebt gehad zoals ff het aangeeft, sowieso als je temp nu rond de 37 graden blijft..

19. Reb

Reb Niet meer actief

Thanks Charmed. M'n lichaam voelt wel anders dan bijv normaal 2 dagen voor mijn nod. Heb ineens pijnlijke borsten, heel raar. Even afwachten hoe dit gaat aflopen.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

20. Reb

Reb Niet meer actief

Helaas op mijn verwachte NOD ongesteld geworden...

Deel Deze Pagina