Wij willen graag verhuizen en komen leuke woningen tegen in Apeldoorn. Nu zijn we daar wel eens geweest, maar echt kennen doen we het (nog) niet. Dus Apeldoornse mensen : waar is het leuk? Welke wijken absoluut niet? En welke wel? Welke basisscholen absoluut niet? En welke wel? Nu zijn dat natuurlijk allemaal heeel persoonlijke dingen, maar alle info is welkom. Alvast hartelijk bedankt!
De Apeldoornse mensen zijn redelijk vriendelijk. Echter bij buurtdorpje Beekbergen zijn het echt een stel maffe secreten. Daar heerst echt een vreemde mentaliteit. In Apeldoorn zijn ze vriendelijke, redelijk spontaan.. maar ook niet zo uitbundig. Vaak toch ook wel op zichzelf, want Apeldoorn is groter dan men denkt. Dus vaak ook wat individueler. De burgermeester en gemeenteraad zijn echt supergastvrij en aardig!! Ik heb een keer een etentje gehad met die gasten en ze waren oprecht vriendelijk! Nou probeer in ieder geval niet in Apeldoorn-Zuid terecht te komen! Centrum zal ik ook niet overwegen, want er zijn veel activiteiten etc. in het centrum in de zomer. (of je moet erg van drukte houden) Basisscholen weet ik niet zoveel van. Maar HBO hotelmanagement is een prima opleiding (zelf gedaan en echt naar mijn zin gehad), de politieacedemie is ook een leuke school.. en zelfs het ROC is een prima school
ik heb ook in Apeldoorn gewoond en zou zo weer teruggaan! Ik woonde in de wijk Orden, maar weet niet zo goed hoe dat daar tegenwoordig is. Ik weet wel dat er nogal wat tuig rondhangt in het centrum, maargoed, volgens mij is dat een "trend" in iedere stad. Apeldoorn heeft een prachtige omgeving, maar volgens mij zijn de huizen er niet goedkoop.
Zuid heeft ook zijn charmes. Ik ken mensen die er voor geen goud weg zouden willen gaan, maar je moet het willen idd. De Maten is prima geschikt voor gezinnen met kinderen. En die wijk is groot. Er wonen alleen in De Maten al 30.000 mensen Zevenhuizen heb ik zoveel niet mee op, maar ook daar zijn er wijken waar je prima kan wonen. Pb, me anders maar even. Ik woon er nog maar sinds 2008, ben er dus niet geboren, maar kan je wel een aardig beeld geven. Scholen weet ik niet, mijn meisje is nog lang niet zo ver en ik ken geen gezinnen met kinderen in die leeftijd. Ik woon hier prima, heb het er erg naar mijn zin. De huizen zijn wel goedkoper dan omringende dorpen hoor.
ik heb 8 jaar in apeldoorn gewoond en is me super goed bevallen.. ivm met manlief verhuis naar lelystad en toen we daaar weer weg gingen wilde ik graag terug maar manlief niet.. ik woonde in zevenhuizen.. prima plek toen maar nu is het geloof ik erg achter uit gegaan.. Je heb zuidbroek dat is nieuwbouw.. daar kan je volgens mij goed wonen zit je ook zo op de a50.. Wel is het zo dat apeldoorn wat verkeer betreft dicht slipt. Je hebt een leuk centrum.. kinderopvang en buitenschoolseopvang keus genoeg.. scholen heb ik niet heel veel ervaring mee maar ik kan daarvoor wel aan informatie komen als je dat zou willen.. maar pb me dan even.. De maten kan je ook idd prima wonen.. wens je suc6 met beslissen.. groetjes Yippie
Ik woon er 18 jaar en ik zou nergens anders willen wonen! Heb zelf altijd in de Maten gewoon, heerlijke wijk en idd, wat Daan al aangaf, zéér geschikt voor gezinnen met kinderen! Nu woon ik aan de rand van Zuid (grens Maten-Zuid), en daar is helemaal niets mis mee. Woon in een heerlijke rustige buurt, iedereen is erg vriendelijk tegen elkaar, nooit problemen gehad en voelde me meteen welkom! Klopt dat je in sommige delen niet graag zou willen zitten, maar dat heb je overal wel een beetje denk ik. Wat basisscholen betreft: ken alleen degene in de Maten, en dat zijn er heel wat, en echt, er is van álles. Wat de ene school je niet kan bieden, kan de andere wel. Mijn dochter zit op het kinderdagverblijf op de Linie, ook daar ben ik heeel tevreden over! Verder is Apeldoorn heel mooi, heel veel groen en schoon en de mensen zijn er heel vriendelijk en gastvrij (ik ben er een van). Zo, hoop hiermee genoeg reclame te hebben gemaakt! Succes met beslissen!
Hoioi, Ik heb een jaar in Apeldoorn gewoond (sprengepark) en dat beviel erg goed! Leuke wijk, vriendelijke mensen. In dat jaar heb ik ingevallen op heel veel Openbare scholen. Of scholen goed zijn, ligt deels aan je eigen verwachtingen en eisenpakket. op deze site heb je een mooi overzicht van de Opemnbare basisscholen. Home
Ohh sorry ik wilde natuurlijk niet Apeldoorn-Zuid over één kam scheren.. maar er zijn gewoon delen die gewoon wat minder zijn. Ik heb tijdje daar bij Dirk van den Broek aan de Talingweg gelopen en nja er liepen ook wel hier en daar wat tokkies rond! Maar dat is inderdaad zo.. ik wil geen verkeerd beeld geven!! Er zijn ook hele leuke buurten in Zuid!!
Mijn man werkt in Apeldoorn -Zuid.. Hij zou er voor geen goud willen wonen. in die wijk.. De Maten wonen veel van zijn collega's met kinderen.. best mooie wijk en jong!.. Op zich is de overgang van Randstad naar Veluwe een hele stap zeg.. maar wel een mooie stap.. en dan is Apeldoorn een mooie plek.. niet te rustig, maar de drukte van de Randstad heeft het ook niet en de prijs is dan inderdaad een stuk aantrekkelijker. Succes..
Ik woon op de rand van Zuid-centrum en daar is niets mis mee. Gewoon een nette wijk met vrijstaande huizen en 2 onder 1 kap. Als je echt in hartje zuid gaat zitten, is het wat minder. Dus ook Zuid en Zevenhuizen hebben mooie leuke plekken om te wonen hoor! Daarbij is Zuid 1 van de grootste wijken in Apeldoorn. Dus om die hele wijk nou meteen negatief af te schilderen is niet reël. Vooral niet als iemand er alleen voor zijn werk komt en dus niet de hele wijk kent. Er zijn veel plekken die je versteld doen staan!
nog een apeldoorner.. woon in kerschoten.. ben geboren in de maten en heb in zuid en orden gewoond.. overal heb je wel leuke en minder leuke plekken hoor.. ken ook wel wat verschillende basisscholen en kinderopvangcentra's..
Misschien een beetje laat, maar ook ik woon in Apeldoorn. Wij wonen aan de rand van Apeldoorn (richting Teuge) in een leuke "nieuwbouw" wijk. Veel jonge gezinnen dus veel vriendjes voor zoonlief Winkelcentrum en diverse scholen liggen hier in de wijk. Wij wonen hier met veel plezier!
Dan wonen wij in dezelfde wijk denk ik haha. Of nét die andere... TS: Apeldoorn heeft een aantal wijken, maar die wijken zijn weer onderverdeeld in verschillende buurten. En idd is Apeldoorn echt best groot dus kun je vrij weinig zeggen. ehhh wat ik een beetje denk: Apeldoorn-Zuid, veel verschil! Gedeeltelijk een echte volkswijk waar ze in de zomer met zijn allen in de voortuin zitten bier te drinken. Maar ook erg leuke buurten en ze zijn hier flink aan het renoveren en bezig met nieuwbouw. De Maten, buurt met veel jonge gezinnen, opgebouwd uit allemaal kleine hofjes, je kunt daar makkelijk de weg kwijt raken haha! Ook hier weer 'goede' en 'slechte' delen. Het is natuurlijk ook maar wat je leuk vind. Over het algemeen betaalbare woningen. Centrum, moet je van houden. Weinig laagbouw, parkeren met vergunningen etc. over het algemeen niet ideaal voor jonge gezinnen. En erg duur. Heze, leuke buurt, ook heel afwisselend qua jong en oud. Orden en Zevenhuizen, hele multiculturele buurten. Over het algemeen staan in Zevenhuizen veel huurflats en is het onderhoud daar een stuk minder, ook vaak veel rotzooi op straat. Orden is wat netter(volgens mij, ken de wijk niet echt goed). Woudhuis (mijn plekkie haha) en Osseveld. 2 redelijk nieuwe wijken. Veel onder architectuur gebouwde woningen in alle prijsklasses. Erg veel gezinnen met jonge kinderen. Heb nog geen schoolgaande kinderen dus kan over de kwaliteit van de scholen nog niets zeggen. Zuidbroek is de nieuwste wijk van Apeldoorn, is in aanbouw dus allemaal nieuwbouw. Kan er dus nog weinig over zeggen. Dan heb je ook nog Ugchelen, dat is een apart dorp aan Apeldoorn gegroeid zeg maar. Leuk, maar over het algemeen erg duur. Pfffff das een lap info, volgens mij ben ik ook nog wel het een en ander vergeten haha! Mede Apeldoorners, correct me if I'm wrong... Je krijgt mij iig voor geen goud uit Apeldoorn, woon hier al mijn hele leven en vind het heerlijk wonen!
Ik heb mezelf al gecorrigeerd als je goed had gelezen. En ik kwam er niet alleen voor werk. En ik heb gezegd dat inderdaad ook hele leuke plekken zijn. Pff.
Pff Op je teentjes getrapt? ALs je goed naar mijn tekst kijkt, dan zul je erop uit kunnen maken dat hij slaat op de tekst van Ichtus wiens man hier werkt. Dus hou je geirriteerde houding en aanval voor je.