Wie kent Apeldoorn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Benzoblij, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo1983

Marjo1983 Lid

4 feb 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen in Welgelegen. Dit is aan de rand van het centrum.

Ik ben opgegroeid in de maten. Erg leuke wijk uit de jaren 70/80 Wel een wirwar aan straatjes en als je daar huizen gaat kijken let dan op de parkeergelegenheid. Er is daar rekening gehouden met 1 auto per huis, aangezien de wijk een paar jaar geleden veel thuiswonende kinderen kreeg was het echt hutjemutje. Nu wat ik hoor wat minder omdat er weer jonge gezinnen komen.

In sommige delen van zuid zou ik niet willen wonen, maar datzelfde geld voor delen van Kerschoten en Zevenhuizen. Het deel van Zevenhuizen tussen de Sluisoordlaan en de Deventerstraat vind ik juist weer erg leuk.

Genoeg keuze dus. Wat voor een type huis zoeken jullie?

2. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Apeldoorn zuid en dan vooral de vogelbuurt is echt een volksbuurt wel heel gezellig daar trouwens vooral zomers en met nl elftal enzo maar daar moet je wel van houden. Apeldoornse mensen zijn wel veel stuger als mensen uit het westen kom zelf uit amsterdam en daar zijn de mensen veel vriendelijker/opener bv ik werkte in een winkel en dan is het goedemorgen danku en als je iemand uit het westen heb die zegt hallo meid alles goed lekker aan het werk je weet wel wat ik bedoel waarschijnlijk. Maar veder is apeldoorn goed te doen leuke winkels, ik heb zelf in zuid op een school gezeten de fakkel hele leuke school we woonde toen in de heze ook een leuke buurt, we hebben ook in de maten gewoont in de hoeve dat was ook wel leuk maar veel rustiger. Kerschoten is me ook goed bevallen. Zelf zou ik niet in orden willen wonen en in zevenhuisen rond het winkelcentrum. Zuidbroek lijkt me wel mooi om te wonen dat is dus net nieuw en het woudhuis en osseveld zijn ook nieuwere mooie wijken. Wij wonen zelf nu in een dorp vlakbij apeldoorn (niet beekbergen hihi) maar zit zelf liever in apeldoorn zelf, in de dorpen is het echt ons kent ons en heel veel geklets zeg maar bah. Maar als je gezelligheid wil zit je denk ik toch in zuid het best, wel een beetje tokkie haha maar bijna allemaal lieve gezellige mensen.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik en mijn man wonen sinds bijna 4jaar in Apeldoorn vanuit Noord-Brabant. Wij wonen in het centrum,wat we echt heel leuk vinden maar wel erg duur en we vinden het niet echt geschikt als ons zoontje straks wat ouder word en buiten wil gaan spelen.

Wij vinden de vogelbuurt in Zuid wel erg leuk,staan veel vrijstaande huizen met een lekkere tuin en niet te ver van het centrum.
    De maten willen we echt niet wonen,vreselijk hutje mutje op elkaar,krijg het spaans benauwd daar!
    Het is dus maar net wat je wil en zoekt!?

Wij zijn zelf brabanders,houden wel van een feestje,kletsen en gezelligheid.Staan beide in een winkel en dan merk je wel verschil,je hebt echt wel stuge mensen dat noem ik altijd de oude echte apeldoorners want over het algemeen zijn de mensen hier heel vriendelijk en gezellig.
    Geen moment spijt gehad hierheen te zijn verhuisd en voelde me eigenlijk gelijk thuis.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goh, er wonen toch best nog veel mensen van het forum in Apeldoorn. Leuk zeg.

@Lana, je hebt het goed verwoord hoor.

5. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, inderdaad veel mensen uit Apeldoorn! Sommige mensen zou ik bijna moeten herkennen in de supermarkt......;)
    Ik sluit me helemaal bij Lana aan, die heeft het heel goed verwoord. Er is wel weinig gezegd over Apeldoorn-West (bij het Loo in de beurt) en Berg-en-Bos. Dat is namelijk echt de chique buurt met hele dure huizen.
    Voor gezinnen is De Maten en Osseveld of Woudhuis heel leuk. De Maten heeft wel wat delen die iets minder goed zijn, maar heeft een leuke opzet (allemaal hofjes idd). Ik raak daar altijd de weg kwijt! De huizen in de Maten zijn over het algemeen iets ruimer omdat ze ook iets ouder zijn (jaren 70/80). Osseveld/Woudhuis is echt wat nieuwer en heeft ook veel voorzieningen. (scholen zat) De nieuwste wijk is idd Zuidbroek. (daar wordt momenteel een HEUL mooi huis voor ons gebouwd.....)
    Leuk om te horen dat je hier naar toe wil. Ik ben hier geboren en getogen en heb het erg naar mijn zin. Het heeft alle faciliteiten van een stad maar heeft ook altijd nog iets "dorps". En de bossen in de buurt zijn heerlijk om te wandelen en fietsen.

Xxx Hypo

6. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    hallo hier ook nog een apeldoornse die geboren is in Zevenhuizen, lang gewoond heeft middenin Zuid tussen alle tokkies is hihihi prima tijd gehad en de Maten.
    Woon nu in apeldoorn noord/west. Net niet de chique buurt van Berg&Bos maar wel op loopafstand er vandaan. Lekker dichtbij het centrum en rustig.Op mooie loop/fietsafstand van de Apenheul...dus hier ligt een jaarabo helemaal leuk!!Moet wel eerlijk erbij zeggen dat het (nog)niet een kindvriendelijk buurtje is..er staat nog wel wat te koop in de straat hihhihi
    Als je nieuwsgierig bent kom je maar ns kijken, als je zin in koffie/thee hebt en je wilt een indruk krijgen...ben je hier welkom...

Deel Deze Pagina