Is dit tijgeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi,

Mijn meisje van bijna 5 maanden ligt op haar buik en schuift met haar handen haarzelf achteruit. Is dit tijgeren? Of moeten haar benen ook "meedoen"?

Een stomme vraag misschien, maar ik wil alles bijhouden en wil weten of ik dit "tijgeren" mag benoemen?

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Was ook wel benieuwd, vond dit ergens op een site! Tijgeren: het kindje trekt zich met arm of armen vooruit (eerst een poosje achteruit) op de buik. Daarna volgt meestal al vrij snel ook kruipen op handen en knieën.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze is er vroeg bij, jouw kleine meid :D

4. Karoke

Karoke Niet meer actief

Dit heeft mijn zoontje ook gedaan, maar echt tijgeren (vooruit dus) nooit. En van dit stadium heeft het nog zo'n 2 maanden geduurd voordat hij ging kruipen ook. Ik denk dat hij het lange tijd voldoende vond als hij al rollend ergens kwam. :p Ik zou zelf dus nog even wachten met het als zodanig te benoemen. ;)

5. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ons mannetje schuift zichzelf sinds een paar dagen ook met de handen naar achteren. Zo begint het tijgeren inderdaad. Maar ik ga het pas tijgeren noemen als hij vooruit gaat.

Overigens is hij wel al heel veel druk bezig met zijn knieen onder zijn kont te trekken als hij op zijn buik ligt. Maar hij zakt dan nog door zijn armpjes. Grappig gezicht :D

6. adi

adi Niet meer actief

het is de voorbode op tijgeren!

Tijgeren is zoals de soldaten zich voortbewegen bij oefeningen zeg maar. Het is een veel ingewikkeldere brweging dan naar achteren schuiven.
    Kind gaat met benen en ellebogen zich voortbewegen, met de buik op de grond.

Maar wat ze nu doet is de fase daarvoor :). Hierna gaat ze waarschijnlijk vliegtuigje spelen en daarna tijgeren.

Je kunt ook filmpjes bekijken youtube.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    vliegtuigje doet ze idd.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier deed ze dat volgens mij heel even en net voor 6 maanden echt tijgeren.
    Met 8 maanden kruipen.

Deel Deze Pagina