Gekke medische ongevallen

Discussie in 'De lounge' gestart door DisneyMama, 10 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    723
    371
    63
    Zojuist heb ik het meest akward gesprek met de huisarts gevoerd tot nu toe. Had samen met hem bijna de slappe lach.
    Er zat namelijk een vliegje in mijn oor. Gewoon er ingevlogen toen ik op de bank lag, bleef zoemen en wilde er niet vanzelf uit. Uiteindelijk met een waterspuit in mijn oor, en floep daar kwam die. (in overleg met de arts).
    Paar maanden geleden had mijn zoon van 6 ook al zo iets, in zijn slaap een kraal in zijn gestopt, uiteindelijk moest die operatief verwijderd worden..

    Nu vroeg ik me af, zij wij nu de enige met dit soort rare dingen of zijn er meer mensen die soort dingen wel eens hebben?
     
    duitshollandsmeisje, dina88 en Maslov vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.983
    18.683
    113
    Dat zijn dus echt dingen waarvan ik denk 'hoe krijg je het voor elkaar', maar ja, het gebeurt kennelijk wel gewoon.

    Heb zelf op dit gebied niet veel schokkends meegemaakt geloof ik. Al herinner ik nog wel dit: als tiener ben ik ooit in een plas bloed wakker geworden. Menstruatie kon het niet zijn, voelde iets in m'n been... Kennelijk was het zo'n veer van de matras, die omhoog was gekomen o.i.d. :oops:
    En mijn moeder heeft het eens voor elkaar gekregen haar tong te doorboren met een satéprikker :roflmao:
     
    dina88, Maslov, Gewooniemand en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    In de categorie die jij noemt, ts, ben ik pas eens naar de dokter gegaan voor dochter die een smartie in haar neus had gestopt. Dat had ze zelf tegen me gezegd. Ik overlegd met de assistente en die liet ons langs komen. Dokter haar onderzocht en kon niets vinden. Kwamen we thuis, ruim ik wat op bij de bank en zie ik een smartie met wat snot. :rolleyes: Die had dus een smartie inderdaad in d'r neus gestopt en blijkbaar er ook weer uit gehaald, alleen dat laatste stukje vergeten tegen mij te vertellen en ik niet zo snugger geweest om dat gewoon te vragen aan haar. :oops: :roflmao:
     
    tumtummetje, sjut, dina88 en 23 anderen vinden dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Zelf niet, maar ik heb wel patiënten gehad die in de keuken waren uitgegleden en precies met hun kont op een winterpeen waren terecht gekomen en welke hun dus per ongeluk anaal gepenetreerd had en was afgebroken... Of een fles shampoo die zich vaginaal had vast gezogen (nee niet eens antiklit of perfecte krul :p:roflmao:) etc. Niet voor niets hebben de meeste ziekenhuizen wel zo'n 'trofeeën kast'.
    Dus wees gerust, niemand die raar op kijkt van een vlieg in je oor. ;)
     
    Luckyme96, kimmaikel24, jongmam en 30 anderen vinden dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.476
    6.164
    113
    Ik ken iemand die op de eerste hulp werkte, zij had altijd de leukste verhalen hierover. :D:roflmao:
     
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Ik ben ooit in de avond naar de 1e hulp gegaan, omdat mijn lens zo vacuüm had vastgezogen dat ik hem met geen mogelijkheid los kreeg. En een vriendin maar sjansen met die arts.
     
  7. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.177
    522
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als puber ging ik een keer mee vissen. Ik gooide de werphengel in en ving mezelf. De weerhaak zat in de huid boven mijn knie. Met geen mogelijkheid kregen we die eruit. Draad afgeknipt en naar de post... In het ziekenhuis trokken ze de haak er overigens gewoon hardhandig uit. En ik kreeg een spuit tegen tetanus.

    Ons zoontje, een enorme brokkenpiloot werd 5 jaar. Ik zei die dag nog tegen mijn man dat het echt een wonder was dat we met hem nooit naar de spoedeisende zijn gehoeven. Hij krijgt die dag een mooie doos Playmobil en stop dezelfde avond nog een onderdeel heel diep in zijn neus...

    Dezelfde zoon brak 2 polsen tegelijkertijd bij een renspel in de gymzaal op school. Hij remde zichzelf niet af voor de muur en dacht zich wel even met twee armen tegen de muur op te vangen... Hij had echt veel pijn, maar zei wel trots: " ik was wel de snelste van de klas!"
     
  8. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn zoontje van 4 had laatst achter in de auto piepschuim (vd kinderstoel afgebroken onder de bekleding) in zijn neus gestopt, het idee was om het eruit te blazen maar blijkbaar ademde hij in in plaats van blazen. Paniek want hij kreeg het er niet uit. Laten snuiten, had een bloedneus en er kwamen inderdaad een paar bolletjes piepschuim uit. Eind goed al goed.

    Tot hij bijna een maand later in 1x verkouden werd, ik baalde er van want Corona enzo. En 's middags snoot ik zijn neus, kwam er serieus nog een stuk piepschuim uit van 1cm. :eek: Hoe dan? Hoe kan dat in je neus zitten en je dat niet voelen.
     
    dina88, ansje1982, Huismuisie en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat van dat vallen op die wortel kan ik niet geloven. Tenzij diegene normaal naakt kookt. Of was het al duidelijk dat dit een leugentje was uit schaamte?
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb als kind een vishaak door bij vinger gehad. Door vingertop erin en door nagel eruit. Toen zijn we ook naar de ehbo gegaan (ook draad doorgeknipt) maar bij mij knipten de arts eerst de weerhaak eraf met een tang voor de na haak weer terug haalden.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Niet een ongeval wel een gênant moment. Ik was 15 moest geopereerd worden en moest de hele pre-op screening door. Mijn moeder ging overal mee naar toe. Toen kwam de vraag rook je. Dat deed ik stiekem dus ik antwoorde in bijzijn van moeder nee. Ik was eigenlijk wel bang dat het invloed kon hebben op de narcose of ingreep dat ik eenmaal in de ok heb verteld tegen de hele OK crew dat ik had gelogen over het stukje roken dus of ze daar wel rekening mee wilden houden bij wat ze ook gingen doen :oops::roflmao:
     
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.983
    18.683
    113
    Ik vraag me altijd af of ouders dat stiekeme roken niet gewoon in de gaten hebben.
    Mijn moeder rookte vanaf haar 14e, en probeerde dit ook krampachtig geheim te houden voor haar ouders maar op een gegeven moment zei opa dat ze gewoon in de woonkamer mocht roken als ze wilde. Terwijl ze vooral rookte wanneer ze op haar werk was.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik rookte alleen tijdens uitgaan, en nooit door de weeks. Ik denk niet dat mijn ouders het geweten hebben want ik nam nooit sigaretten mee naar huis. Die gaf ik eind van de avond weg samen met mijn aansteker. En als ik thuis kwam sliep mijn moeder al. Vader was wel altijd wakker. Die rookte toen zelf nog dus denk niet dat hij het rook aan me. En mijn kleding zal mijn moeder wel geroken hebben maar was te verklaren aan dat je toen in uitgaansgelegenheden nog mocht roken. Ik weet vrijwel zeker dat ze het niet geweten hebben. Want anders had ik geen scooter, rijbewijs en auto gekregen. Dat was de domme afspraak en daardoor heb ik er altijd over gelogen tegen ze. Met mijn kinderen doe ik het dus zeker anders. Wil niet dat ze gaan roken maar ga niet zulke beloftes maken waarbij ik liegen kan creëren.
     
    Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik ben een kluns!

    Ik heb tijdens het stofzuigen van de trap de stofzuiger op m'n hand laten vallen :oops:
    Scheurtje in een botje en iedereen maar lachen.

    We hadden een nieuwe kaasschaaf, mijn man wilt er enthousiast de korst mee afsnijden en snijd een stuk vinger top mee, wij naar de hap hechting er in.

    Drie dagen later zaten we er weer met hetzelfde probleem alleen dan voor mij :rolleyes::oops:

    Tijdens een leuke stoeibui tussen toen inmiddels ex en ik deed hij zijn elleboog omhoog en ik m'n hoofd naar beneden, ik ging Knock out en werd wakker in een plas bloed:eek:
    M'n neus stond scheef en was goed gebroken. Bij de seh hebben ze honderd keer gevraagd of het geen huiselijk geweld was:roflmao:
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Klopt dat echt van die wortel en die flessen shampoo? :roflmao:
    Het klinkt meer alsof die mensen dachten aan een avondje ‘plezier’ :roflmao:
     
  16. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja dit zijn de leugentjes die ze tegen de arts vertellen dan he :)
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat je de mop niet echt door hebt :)
     
  18. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    537
    347
    63
    Vrouw
    Ik heb als kind kauwgom in mijn neus gestopt, deze hebben ze in het ziekenhuis moeten verwijderen. Ook een keer als kind een pruimenpit ingeslikt, me moeder moest iedere keer dat ik poepte kijken of hij er al uit was. Na een week was er een afspraak gemaakt om hem operatief te verwijderen, maar vlak daarvoor had ik hem gelukkig weer uitgepoept :rolleyes:
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik had ooit een huisgenoot die coschappen liep op de SEH en daar heb ik ook wel van die verhalen van gehoord, zelfs een keer een gloeilamp. Nou, dan kan je beter op een winterpeen gaan zitten :roflmao::roflmao::roflmao:.
     
  20. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.177
    522
    113
    Vrouw
    Brabant
    Auw!! Klinkt heel pijnlijk door de nagel. Wel slim om de weerhaak eraf te knippen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina