Onzeker..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door M en M, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Hallo allemaal,

Een half jaar geleden heb ik een miskraam gehad bij 8 weken en 3 dagen zwangerschap. Groot verlies aangezien mijn vriend en ik graag een kindje willen. Ik was toen plusminus 4 maanden gestopt met de pil, en iedere maand keurig optijd mijn cyclus.
    Wat wel vreemd was, ik heb toen meerdere testjes gedaan en allemaal negatief. Ook bij de huisarts. Bloed onderzoek gaf ook weinig HCG aan dus de huisarts waarschuwde me al, gewoon uit voorzorg. Nou geëindigd in een miskraam waar ik vreselijk last van heb gehad.

Nu dus een half jaar later, heb de afgelopen maanden weer een hele nette cyclus gehad.
    Nu ben ik vandaag 12 dagen overtijd. En weer negatieve testjes. Ik moet zeggen dat ik me wel minder zwanger voel als de vorige keer, maar het gevoel is er wel.

Hebben jullie ook mee gemaakt dat je precies een half jaar na je miskraam ineens een gekke cyclus hebt gehad ?
    En hebben jullie ook vaker meegemaakt dat de zwangerschapstesten negatief bleven maar toch zwanger was?

Ik ben best bang, wil niet nog een x een miskraam mee maken maar dat wilt niemand natuurlijk..

Liefs Maaike

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Nou ik heb de nodige miskramen meegemaakt ( en daarbij een aantal foute innestelingen) maar verder dan afwachten kun je niet.
    Zolang de test negatief is ben je eigenlijk niet zwanger.
    Als je menstruatie uitblijft zou ik ook deze keer de ha bellen..

3. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Bedankt voor je reactie nanette77!
    Vervelend voor je dat je al meerdere miskramen hebt meegemaakt, hoe liepen jouw cyclussen na de miskraam?

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    na mijn miskraam was mijn cyclus wat langer geworden dan daarvoor (ipv 28 had ik toen ongeveer 30 of 32 dagen geloof ik). Het zou een uitschieter kunnen zijn in je dagen, dat komt bij erg veel vrouwen wel eens ooit voor.
    Ik heb niet meegemaakt dat mijn testen negatief bleven bij een zwangerschap. wat ik wel apart vond was dat de test bij de miskraam beduidend lichter was dan bij de goede zwangerschap. Ben toen ook gewaarschuwd door een vriendinnetje van me omdat dit ook zo was gegaan bij haar vriendin.

Succes en sterkte! Hopelijk test je snel positief.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb voor mijn zwangerschap helaas 4miskramen doorgemaakt. En ik ben nog nooit zwanger geweest zonder positieve test. Sterker nog, ook ik zou ervan uitgaan dat je om wat voor reden dan ook een lange cyclus hebt, want geen positieve test is toch in verreweg de meeste gevallen dat je niet zwanger bent.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    PS: als je de vorige keer negatieve testen had en weinig (hoe weinig?) hCG, hoe wist je dan dat je zwanger was?

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit vraag ik me ook af...hoe hoog was je hcg in je bloed?

8. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Hier 5 miskramen gehad en daarna de eerste ronde erna altijd wat langer en daarna weer gewoon normaal. Maar ik heb ook altijd positieve testen gehad. Dus kan je er niet bij helpen over negatieve testen.

Ik lees even mee over negatieve testen en toch zwanger. Vraag me ook af hoe dat kan?

9. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb destijds met 6 weken een bloedtest gehad en daar vonden ze geloof ik 1200 nog wat HCG .. Huisarts vond dat te laag om te zeggen dat mijn zwangerschap op rolletjes verliep..
    Ik zou een echo krijgen met 8 weken maar toen voelde ik al dat het mis was, heb ook het bloed opgevangen en laten onderzoeken..
    Ik was dus echt zwanger met negatieve testen..

Maar wat eigenlijk meer mijn vraag is, hebben jullie ervaring in het krijgen van rare cyclussen na een half jaar na miskraam?

Liefs

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat is inderdaad wat laag voor de termijn .
    En ov er je vraag...ja,dat kan heel goed.Heb veel miskramen gehad en de ene keer meteen weer mooie cyclus,terwijl het een andere keer wel een jaar duurde voor er weer beetje regelmaat in zat.

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou ik vind dat wel raar wat er gezegd wordt want 1200 hcg op 6 weken is helemaal niet raar hoor als je de hcg tabel erop nakijkt is het hcg bij 6 weken zwangerschap minimaal 1050 en daar zat jij dus gewoon nog netjes boven

het zou op zich wel kunnen dat je traag hcg opbouwt net als ik en dat je testen daarom nog negatief zijn, ik zou nog niet praten over een miskraam omdat je tenslotte niet weet of je nu wel of niet écht zwanger bent, wil je zekerheid zou ik een arts raadplegen

heel veel sterkte

12. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat wel of niet laag is qua HCG.. Ik vertrouw op wat mijn huisarts zegt, ze had wel gelijk want t draaide echt uit op een miskraam..

Ik ben morgen 2 weken overtijd, en ik heb vorige week een x heeeel erg weinig, maar t was er wel, bloed gehad bij het afvegen. En paar dagen daarna iets meer bloed bij het afvegen.. Ik dacht dat mijn ongesteldheid kwam maar intussen is er nog niets doorgekomen.

Ik heb ook een testje gedaan van Kruidvat en die gaf na de 5 minuten een streepje aan, wel roze maar wel dun. Denk zelf een indroger maar na het schoonmaken met water (wat ik veel lees op dit forum) bleef dat lijntje ook staan.. Moeilijk, morgen maar weer een test doen en anders de huisarts maar weer inschakelen

Deel Deze Pagina