Ik zit erover te denken om een niplette te kopen om zo te kijken of mijn tepels wat meer naar buiten komen, om straks borstvoeding te kunnen geven. Mijn dochtertje kon de borst namelijk niet pakken door mijn vlakke en soms ingetrokken tepels. Heeft er iemand ervaring met de Niplette en werkte het ?
NIplette mag je volgens mij niet gebruiken tijdens zwangerschap. Of is dat alleen aan het eind van je zwangerschap. Zelf denk ik niet dat het helpt. En bv geven met vlakke tepels hoeft geen probleem te zijn. Je kunt je borst vormen zodat je kindje makkelijk kan happen en ook is het beter om erge stuwing te voorkomen zodat het niet te moeilijk word voor je kindje om aan te happen. Als je een bvcursus gaat doen bij VBN/LLL of Lk leer je dat allemaal. Je kunt VBN/LLL of een lk allemaal onderaan vinden op www.borstvoeding.nl
Ik weet al best veel af van bv. Werk zelf als kraamverzorgster en we hebben het borstvoeding certificaat. Het is idd mogelijk om te voeden met vlakke tepels maar het is wel lastig. Als ik mijn borst in een C greep pak trekt mijn tepel naar binnen. Niet echt optimaal dus. Bedankt voor jullie reacties ! Nemo niplette mag je niet gebruiken tijdens de laatste 2 maanden van je zwangerschap.