Wat geven julllie uit aan een vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door butterfly83, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar wat jullie uitgeven aan een vakantie. Ik heb nu een camping aan het gardameer op het oog, 12 dagen in het hoogseizoen voor +/- 1000 euro (zitten in een kant en klare tent) Dan moeten we nog overnachten op de heen en terugreis en dat zal ook zo'n 100 euro per nacht zijn. De benzine zal ook snel op een een paar honderd euro uitkomen dus voor onze vakantie zijn we rond de 1600 euro kwijt voor 4 personen.

Dat vind ik eigenlijk wel belachelijk veel geld, andere jaren gingen we meestal een week en waren dan natuurlijk ook veel goedkoper uit.
    Zit te twijfelen om dan toch maar 10 dagen te boeken, scheelt weer 200 euro :p

Dus ik ben heel benieuwd wat anderen voor hun vakantie uitgeven..

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij gaan de eerste 2 weken van september naar zuid Frankrijk. We zitten op een camping in een 12 persoons huis (zijn met 7 man)
    We betalen per stel (2 stellen 3 kinderen) nog geen 400 euro voor 2 weken.
    Diesel en tolwegen viel 2 jaar geleden ook erg mee toen hebben we wel een overnachting gedaan bij een bed en breakfast (nederlandse mensen) en dat viel erg mee in de kosten maar was een hele leuke ervaring en alle 2 de keren SUPER eten.

Voor boodschappen/uitjes enz leggen we met het andere stel geld in een potje werkt super goed.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    vorig jaar zon 3500 euro voor 2 weken in spanje met zn 4-en.
    Dit jaar slaan we maar even over, hopelijk volgend jaar weer.

Tja ik vind vakantie erg leuk en vind het ook niet erg om daar veel geld aan uit te geven, ik zou dus gewoon lekker 12 dagen gaan ;).
    (ik vind het ook helemaal niet veel geld, vooral niet in het hoogseizoen!)

Maar ik ben ook zo dat ik dus niet ga als ik het geld niet heb (dit jaar dus).

Je moet het lekker zelf weten, heb je het geld ervoor over, waarom zou je dan geen 12 dagen gaan. Heb je zoiets: het is toch te duur en van 10 dagen genieten we net zo goed, ga je toch 10 dagen?

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

#4 Amfy, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2012
    wij trekken 750 tot 1000 per week uit voor alleen ontbijt all in komen we meestal tegen de 1500 euro per weer uit voor 2 personen trouwen zoon lief word sinds dit jaar mee gerekend. dus zal het duurder worden

en dan is het ruim genomen hoor maar dat nemen we mee

de wintersport is uiteraard een stuk duurder want dan komen de skipassen erbij en die dingen kosten capitalen hahaha.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dit jaar gaan we niet op vakantie maar hebben we veel uitjes gepland. We hebben flink wat kortingsbonnen van de C1000 dus de kosten daarvan zullen behoorlijk meevallen. We gaan waarschijnlijk nog wel een lang weekend naar de camping van mijn schoonouders en zullen dan alleen de boodschappen hoeven te betalen.

Daar in tegen zijn we wel behoorlijk aan het sparen omdat we volgend jaar een maand naar Amerika willen gaan. De kosten daarvan zullen ongeveer 4500 euro zijn. De kosten daarvan zijn als volgt opgebouwd; 2800 euro retourtickets voor ons hele gezin, en de overige 1700 euro is bedoeld voor de huur van een auto, geld voor boodschappen/uit eten gaan en uitstapjes en als besteedbaar zakgeld. We hebben weinig overnachtingskosten omdat we bij familie zullen slapen.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dit jaar geluk, 600 euro voor 2 weken eurocamp op een 5 sterren camping in frankrijk. Meestal geven we dan nog wel bijna 1000 euro per week uit. (i know, echt erg..)

Vorig jaar waren we laat met boeken, toen moesten we al 70 euro per nacht betalen op de camping, dus dit jaar wat eerder geboekt.

7. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij gaan altijd in het hoogseizoen kamperen. We gaan altijd 3 weken, naar een kleinere camping in Frankrijk/Italië.
    Voor de campingkosten (incl stroom) zijn we voor die 3 weken rond de 800 euro kwijt. (we gaan met 2 vw en 4 kinderen)
    Ik reken nooit uit wat we aan benzine/tolkosten ed kwijt zijn.
    Wij overnachten ook altijd en zijn dan per overnachting rond de 120 euro kwijt, dat is incl ontbijt en avondeten. We overnachten vaak bij Nederlanders.

Dit jaar gaan we niet kamperen ivm mijn zwangerschap (ben in de zomervakantie 34 wkn) Maar wat vallen de prijzen voor een bungalow op een park in NL dan tegen zeg.... Je bent zo 1400 euro kwijt voor 2 weken....
    Volgend jaar maar weer lekker kamperen met onze eigen tent!

8. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dit jaar niks. Volgend jaar in de winter ongeveer 12.000 euro. Dan willen we namelijk naar nieuw zeeland.

9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wij zijn ook (wederom) laat met boeken en dan betaal je dus ook de hoofdprijs. De lagere prijzen zijn uiteraad allemaal al volgeboekt.
    Volgend jaar maar eerder kijken en dan een goedkopere vakantie boeken. Wij zijn ook zo dat als we het geld niet hebben dat we thuis blijven maar sinds vorig jaar hebben we gezegd dat een fijne vakantie toch wel erg belangrijk is! Alleen als ik dan ga bedenken wat ik nog meer allemaal voor dat geld kan doen dan is dat heel veel!

Foxter, welke camping is dat? Leuk om te onthouden voor volgend jaar!

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    De camping kost voor twee weken, met eigen tent, 600 euro. Dan kosten pension hobd:170 euro. Tol is te verwaarlozen en benzine zal een extra tank zijn dus zo'n 75 euro. En dan nog eten en uitstapjes. Ik gok dat dat zo'n 200 euro per week is.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'vakantie'

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben nu nog niks geboekt maar vorig jaar waren wij voor 2 personenen 1800 euro kwijt naar Gran Canaria voor 8 dagen.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij gaan zaterdag naar Spanje voor 14 dagen. We hebben een huis gehuurd daar met z'n 7en wij betalen 900 euro, mijn zwager een gedeelte en mijn schoonouders het rest bedrag.
    De tickets waren bijna 400 euro, dan een huurauto van 250 euro.
    Ik weet niet precies wat we uitgeven daar. Ruim gerekend tussen 80-100 euro per dag.

Denk dat we op totaal 2500 uit komen

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij zijn aan het kijken voor volgend jaar en dan gaan we met onze eigen tent 3 weken dan betalen we 600 euro voor verblijf. we gaan dan 2 weken voorseizoen 1 week hoogseizoen.
    voor de reis en de tol hebben we altijd 500 euro hier houden we van de heen en terug reis ook aan over.

verblijf daar bereken ik nooit we eten thuis tenslotte ook en we gaan echt niet iedere dag ut eten

15. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
  16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn met z'n 4en voor all in 1500 euro kwijt (incl belastingen + annulering etc) voor 10 dagen op Kreta.
    Wel nog in het voorseizoen: We gaan volgende week.

Ik verwacht dat er nog wel zo'n 500 tot 750 euro bij komt aan excursies + auto huur (met name autohuur) en kleine dingetjes.

17. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Wij vertrekken morgen naar turkije :D
    Reis koste 2100 voor 2 weken alll in
    Denk dat we daar rond de 800 euro nog besteden misschien iets meer of minder.

18. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Voor de reis geven we ongeveer 2000-2500 euro uit en op bestemming ook nog 500-800 euro. Voor twee weken (waarschijnlijk op Rhodos) met twee volwassenen en één baby.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij voor verblijf in oostenrijk vor 8 dagen 300 euro. dan reiskosten denk ong 100 euro voor diesel.
    kabelbanen ong 80 euro en dan nog eten en uitstapjes denk ong 6 a 700 euro nog extra.

20. Ligt aan de bestemming.
    Vorig jaar Florida was totaal zo'n €7000 inclusief alles (ook veel shoppen).
    Dit jaar gaat onze hoofdvakantie 10 dagen naar Spanje, all in voor ons 4en €1500. We willen nog 1 weekje naar centerparcs en lang weekend Disney, maar dat is nog niet geboekt.

Ik vind een vakantie heel belangrijk en daar sparen we ook voor. Ga liever op vakantie dan bijvoorbeeld nieuwe meubels.

Deel Deze Pagina