niet meer bevallen op vlieland en terschelling..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door michele25, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
  2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik kan het wel begrijpen..

maar vind deze 2 regels wel erg raar...

''In 2008 is er al een regel ingevoerd dat het niet langer dan 45 minuten mag duren voordat vrouwen die moeten bevallen bij een ziekenhuis zijn"

"De reis vanaf het eiland, met de boot of met een helikopter, duurt dan drie kwartier"

dit valt dan toch nog binnen die nieuwe regel van 2008 ?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar die boten gaan 's avonds en 's nachts niet en de helicopter is natuurlijk pokkeduur. En met al onze stijgende ziektekosten, wil je dan liever dat vrouwen op tijd naar het ziekenhuis gaan natuurlijk...
    Ik snap het wel :)

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ikzelf oud-eilander berijp het deels. De bootreis duurt 45 minuten, dan nog van en naar de boot dus dan kom je over de 45 minuten heen. Datklopt dus.
    Maar wordt de bevalling dan ook poliklinisch geheel vergoed?? En wanneer moet je heen gaan?? Als je het voelt beginnen?Kan dna nog wel dagen duren? Denk erg lastig.
    Op Terschelling is zelfs een vk en de huisartsen hebben extra opleidingen ervoor gedaan.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik kan het inkomen dat ze dit zo willen.

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ja je kunt er wel inkomen. maar wat als er iets gebeurd? sommigen bevallen erg snel.. of wat als er iets ernstig mis is... zit je daar op n eiland..

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat vraag ik me ook af idd, hoe gaan ze dit oplossen voor de zwangere vrouwen die op die eilanden wonen?
    Moeten ze vanaf 37 weken maar gewoon in een hotel ofzo? Ben erg benieuwd, en blij dat ik dat niet woon.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik vind dat er wel een vergoeding moet komen, je wordt immers gedwongen om in het ZH te bevallen.

Veel eilanders zullen het vast niet leuk vinden dat hun kindjes dan geen "echte"eilanders zijn.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ze zullen dan best met goede voorwaarden komen etc etc.

Het kan niet zo zijn dat er alleen straks een mededeling komt met hier kan je niet meer bevallen.
    Daarbij zullen ze zich ook buigen over dat iemand 24 uur per dag van het eiland af zal moeten.

Misschien willen ze wel een kraamhotel of iets dergelijks openen. Hoeven de mensen niet perse in een ziekenhuis te bevallen.

Eerst maar eens verder afwachten wat ze exact willen.;)

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoezo een vergoeding? Of je nu op een eiland woont of elders dat maakt toch niet uit?

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    en als je nou niet gaat, en het zelf thuis probeert? Krijg je dan een boete?
    Vind het heel jammer dat vrouwen zo het recht ontnomen wordt om thuis, in hun vertrouwde omgeving te kunnen bevallen. Dit uiteraard als alles goed gaat.

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland

Maar dat alles goed gaat is voor niemand te voorspellen, dus ik snap dit wel. Heli's mogen niet meer vliegen s avonds, bootreis duurt te lang..Je wilt toch niet in de situatie komen dat je niet op tijd de hulp kunt krijgen die dan nodig is...met alle gevolgen van dien.

13. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    heli's vliegen op de eilanden wel s'nachts.

Ik vind trouwens dat iedereen die gedwongen in ZH moet bevallen de bevalling geheel vergoed moet krijgen. In NoordOost Groningen mag je ook niet meer thuis bevallen geloof ik.

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Das wel fijn dat ze snachts nog op de eilanden vliegen!

Deel Deze Pagina