Hoi dames, Wie van jullie is ook moeten stoppen met werken omdat de opvang veel te duur werd. Binnen kort gaat onze zoon naar school en dan betalen we meer aan de opvang dan dat ik verdien, en dan en ik genoodzaakt om te stoppen. Mijn man weet nooit hoe laat hij thuis is.. Ik zelf werk in de dag horeca en dan ben ik om 18.30 klaar Helaas geen contact met mijn man zijn ouders, En mijn ouders werken nog full-time.. En andere oppas opties zijn er niet aangezien BSo ook enorm duur is.. Pffff zie er wel een beetje tegen op.. Wie is ook moeten stoppen en hoe hebben jullie dat ervaren? Ook qua financieen etc...
Ik werk 16 uur in de week, Alle andere opties hebben we al doorgenomen De enigste optie zou zijn dat ik op zondag werk Mijn man werkt soms al 6 dagen Dan zouden er nooit meer een dag samen vrij zijn als gezin ..
Ja ook en ook hoeveel uur je afneemt bij een gastouder.. Omdat we minder afnemen moeten we meer betalen
Ja, dat was bij ons ook zo. Mijn man verdient erg veel en ik niet, waardoor het helemaal uit balans was. Ik betaalde meer opvang dan dat ik verdiende. Dus gestopt. Uiteindelijk ben ik voor mezelf begonnen en dat gaat erg goed. Ik denk er nu over iemand aan te nemen omdat het teveel wordt, iemand aannemen voor 2 dagen is goedkoper dan mijn kinderen 2 dagen in de opvang doen.
Dat is fijn als dan je werk als zelfstandige kan voortzetten. Voor TS. Ik denk dat je moet kijken wat handig is. Soms kom je niet meer terug in je functie na een break in het arbeidsproces. Gelukkig verdien ik nog wel steeds meer dan ik betaal. Maar als ik nu mijn werk zou stoppen, begin ik als de kids naar school gaan weer op nul. Werken is mijn geval ook investeren in mijn toekomst. En daar heeft het gezin ook weer profijt van. Bovendien is mijn werk erg leuk, zou het niet willen missen/stoppen.
Idd, als je man teveel verdient, zodat je geen kinderopvangtoeslag krijgt. En de vrouw werkt voor het min. loon 'verdien' je nog geen 2,- per uur. Er van uitgaande dat de opvang 7,5 per uur kost, en min loon is 9,4. Hier 'gelukkig' krijgt ml niet zoveel
Ik doe nu iets heel anders hoor, ik heb niet mijn andere baan als zelfstandige voortgezet Ik was directiesecretaresse en sleutel nu aan motoren.
Als je echt nog wel wil werken, kan je dan niks van thuis uit zoeken? Of andere kinderen naschools opvangen? Of ... het zal héél moeilijk zijn, maar een job zoeken met uren waarbij je iets vroeger thuis bent en dus minder betaalt aan bso (ik weet het, die jobs liggen niet voor het oprapen).
Ik dacht juist dat een gastouder zo goedkoop was omdat je er per uur betaalt en niet zoals op kdv voor heel (8-18). Of half (8-13) dagdeel betaalt maar voor de uren die je afneemt en die krijg je ook vergoed Door de belastingdienst mits je niet te veel verdient.
Ja herkenbaar, ik werkte op een bso maar door de rare uren en niet betaalde verplichte tussenuren (eerst tso werken dan bso) ging ik met twee kinderen ook meer opvang betalen dan ik verdiende, mét teruggave bld. Heb ontslag genomen maar vond gelukkig iets anders. Werk nu oa op zondag en dan is ml thuis.
Ik ben van een fulltime baan naar thuismoeder gegaan. Ik pas wel op de buurtkindjes maar alsnog is het heel anders dan een baan hebben. Ik vind het heel fijn dat ik dat gezeur niet meer heeft van wie er dit keer vrij neemt omdat er een kindje ziek is of een afspraak heeft (kinderarts o.i.d.) wat niet in het weekend kan. Ook vind ik het fijn dat ik de kids nu echt goed zie opgroeien en ineens zie wat ik allemaal gemist heb terwijl ik het toen helemaal niet miste. Nadeel is dat ik echt het contact met collega's mis. Het werk was voor mij een soort pauze van thuis om even geen mamma te hoeven zijn en geen vrouw te hoeven zijn maar gewoon mijzelf kan zijn en dat mis ik enorm. Overal in de buurt ben ik de mamma van. Op school, bij buurtkindjes enz enz. Daarom is het erg belangrijk dat je een hobby vind die je buitenshuis kunt doen zodat je die mij-tijd even terug krijgt. Ik doe nu niets omdat ik zwanger ben maar ga weer op zumba, dit deed ik ook voor ik zwanger werd en vind het hartstikke leuk. er is daar overdag ook een kinderopvang die 2,50 per kind kost. Ideaal. Als ik mocht kiezen had ik dit al veel eerder gedaan en dat terwijl ik een echte work-a-holic was en niet minder dan 42 uur in de week werkte. Nu ga ik in januari beginnen als gastouder zodat ik wat inkomen binnen haal en tevens thuis blijf met mn kindjes. 2 vliegen in 1 klap.
Kan je niet eens informeren op de school van je zoon of jullie met elkaar in een groepje elkaars kinderen kunnen opvangen? Ouderparticipatieopvang noemen ze dat. Stel dat je 3 dagen opvang nodig hebt, dan is jouw zoon die drie dagen bij ouders a, b en c en dag 4 vang jij de kinderen van ouders a,b en c op. Dus op maandag zijn ze bij ouder a, dinsdag bij ouder b enz
nou niet helemaal, ik ben niet gestopt met werken, maar ik ben van 3dg naar 2dg gegaan paar maanden geleden. ik werkte een uur reistijd per dag verderop, daarvoor hebben we toen een 2e autootje aangeschaft. nu wou ik toch graag in de toekomst dag minder weken en als het even kon in eigen woonplaats. en ondertussen [wat sneller als verwacht, want was heel eerlijk niet echt nog opzoek] die baan gevonden. dus auto weg, 1dg kdv voor jongste en 1dg bso voor oudste weg, en verdien nu dus precies hetzelfde! niet zozeer dat ik het zelfde salaris krijg maar doordat auto nu weg is [dus brandstof, verzekering enz] en geen kdv en bso meer betaald hoeft te worden. andersom verdient zeg maar! en wat ik misschien nog wel het belangrijkste vind is dat het voor ons allemaal een stuk rustiger is geworden, minder gevlieg en gerace... ik moet er nog wel even bij vermelden dat mijn moeder 1dg oppast en mijn man 1 dg thuis is, dus verder geen opvang [betaald] nodig hebben. anders zou het idd hier waarschijnlijk ook gekke werk zijn om te werken, dan geeft het een hoop drukte en gestress en weinig geld, hihi!
Huh moet je dan van de gastouder meer betalen? Ik werk zelf als flexibele gastouder voor 5 euro per uur. Daarmee ben ik niet de goedkoopste, maar wel heel flexibel. Je hebt juist bij een gastouder niets te doen met minimale uren afname!
niet alles gelezen ouderschapsverlof opnemen samen met je man jij 1 dag deel en hij 1 dagdeel. wie verdient meer hij of jij?