Als je kleding koopt en na 2 weken ziet dat het is afgeprijst, heb je dan recht om geld terug te krijgen?
denk het niet....... ze hadden het miss wel even kunnen vermelden , zo van ''joh over 2 weken zijn deze kleren afgeprijst'' , dat was netjes geweest... maar ja ze zijn het niet verplicht natuurlijk!
ze zijn het niet verplicht, maar veel winkels doen binnen de 'terugbreng' periode uit coulance het verschil terug. Immers je kan het binnen die periode ook ruilen/terugbrengen en vervolgens opnieuw kopen. In ieder geval altijd proberen, nee heb je, ja kan je krijgen!
Je kunt proberen om de kleding gewoon om te ruilen als je het bonnetje nog hebt en de kaartjes er nog aan zitten. Als dat niet geval is denk ik dat je niks kan doen.. Ik heb dat namelijk ook gehad vorige maand, had 2 leuke vestjes gekocht en een week later zag ik dat ze beide een 10tje goedkoper waren! Ik had de kaartjes er al af en de verkoopster zei dan ook 'helaas, dan kunnen wij niets voor u betekenen'.. Als ik de kaartjes eraan had laten zitten had ik ze wel om kunnen ruilen, gewoon ruilen dus en dan de zelfde kleding weer kopen anders kunnen ze je die korting niet geven zei ze..
Nee, hier heb je geen recht op. Personeel weet ook heel vaak van tevoren niet wanneer er wat in de aanbieding gaat komen; ik weet nog dat wij altijd pas een dag of 2 van tevoren van het hoofdkantoor een bericht kregen met daarin artikelnummers die afgeprijsd konden worden. Dus om het personeel daar op aan te spreken, heeft ook weinig nut. Je zou idd kunnen gokken op coulance, maar ze zijn je niks verplicht.
Binnen 8 dagen zijn ze verplicht als kleding voorzien is van kaartjes en bezit van een bon ze terug te nemen en geld terug te geven. Dus kun je het daarna gewoon weer kopen met korting. groetjes kim
Dat ligt ook aan hun retourbeleid. Als je in die winkel bijvoorbeeld binnen 3 weken mag ruilen,breng je het terug en koop je het opnieuw dus je krijgt dan op de manier de korting.
Winkeliers zijn nooit! verplicht om een ruilperiode te hanteren! Ze hoeven helemaal geen artikelen terug te nemen (tenzij defect, of niet deugdelijk product) Deze ruiltermijn is dus altijd coulance. Je kunt het proberen maar ze hoeven het niet te doen dus.
ruilen of terugbrengen in winkels is niet wettelijk verplicht volgens mij, de meeste winkels doen het wel. als je de kaartjes er nog aan hebt, zou ik dat misschien doen, zo niet, dan denk ik dat je pech hebt.
Precies, Zo is het helemaal!! Als je woensdag bij de slager gehakt koopt, en het is vrijdag in de aanbieding breng je het toch ook niet terug.
Ik vind het wel netjes als je ergens iets koopt en het is bijvoorbeeld de volgende dag in de aanbieding dat ze het zeggen. Aan de andere kant zou ik nooit iets terug brengen omdat het twee weken later afgeprijsd is. Winkeliers moeten namelijk ook nog iets verdienen. Bovendien wat is dan de grens? Als het 2 weken later is afgeprijsd, een maand of een kwartaal? Dan had de winkelier het net zo goed gelijk voor de prijs kunnen aanbieden. Dat doen ze niet omdat ze ergens van moeten leven en afprijzing is vaak een manier om van de oude voorraad af te komen en ruimte te maken voor nieuwe kleding.
ja zoals je zegt de volgende dag ja maar geen 2 weken later.... dat is dan gewoon dikke pech lijkt mij. als de kaartjes er nog aan zitten zou je kunnen proberen hem terug te kunnen brengen maar weet niet wat ze ermee doen.
Het probleem is vaak dat de winkeliers niet weten wat in de uitverkoop komt, ook als het de volgende dag is. Je kunt het proberen om te ruilen, nee heb je ja kun je krijgen!!
Dit is een kwestie van pech hebben. Je kan altijd terug naar de winkel en je verhaal doen, maar grote kans dat ze er niks aan doen. Ook terecht vind ik, anders komt elke klant terug en daar kunnen ze gewoon niet aan beginnen.
Dat zeg ik... Wij kregen, als we geluk hadden, nog net voor het weekend, n anders op de maandag zelf pas de artikelnummers door van de aanbiedingen. En dan was het vaak ook nog afwachten of we de folder-artikelen wel allemaal op tijd in huis hadden; ik heb vaak genoeg "nee" moeten verkopen, omdat het hoofdkantoor gewoonweg nog niets had geleverd:x...
Dat klopt niet. Je refereert aan de colportagewet en die is niet van toepassing als je zelf naar de winkel gaat en het artikel gezien hebt voordat je het koopt. Die wet is bedoeld voor deur-aan-deur verkoop en zo. De winkel kan hooguit uit coulance de artikelen terug nemen, maar dit zijn ze niet verplicht.
Het is net hoe je daar zelf instaat. Ik zou niet teruggaan. Je weet wel ongeveer wanneer de zomer/wintersale begint en je weet ook dat de kans groot is dat bepaalde maten of artikelen er niet meer zijn dan. Daarom wordt het ook afgeprijsd. Zuur is het wel hoor, ik heb het een keer gehad met een paar -retedure- laarzen. Week erop was er -25%. Maar ja, ik was al lang blij ze te hebben. Je koopt iets omdat je het mooi of handig of wat dan ook vindt, niet zozeer om de prijs toch?