Vanaf hoeveel weken gaan shoppen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jomy, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger en zit nu al overal op internet te kijken voor babykleertjes enzo :)

Vanaf hoeveel weken zijn jullie gaan shoppen voor jullie baby? We willen waarschijnlijk niet weten wat het wordt en ik merk nu al dat neutrale kleding best moeilijk is als je toch wat leuks wilt! En hoeveel setjes kleding of rompers hadden jullie gekocht voor de geboorte? Van kraamvisite krijg je natuurlijk ook n hoop, maar zelf is het ook leuk om dingen te kopen...

Ben benieuwd!!

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

toen ik het net wist heb ik ook kleine dingetjes gekocht, zoals rompertjes maar grote dingen gewacht tot ik iets verder was.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Met 13 weken wisten we wat het werd en toen alles gekocht en nu al klaar :)

Maar als ik het geslacht niet wou weten had ik denk ik al direct spulletjes gekocht

Rompertjes en kleding zou ik gewoon zoveel kopen als je nodig hebt
    Stel je hebt genoeg kun je kraamvisite bijv ook cadeaubon vragen als ze perse iets willen kopen

Kun je van die bonnen iets in je eigen smaak kopen, of bijleggen voor iets groots

4. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hihi oke thnx... Ik ga over n paar weken eens ff kijken :D Had wel al wat gekocht voor de opa's en oma's wat we geven om het nieuws te vertellen :p

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik ben de 12 weken afgewacht omdat ik met 6 weken een bloeding kreeg. De 12 weken termijn hebben wij aangehouden omdat je dan iets meer zekerheid hebt dat de zwangerschap blijft doorzetten.
    Hoeveel kleertjes we hebben gekocht weet ik niet, wel erg veel. Sommige kraamvisite koopt kleine maatjes maar er zijn ook veel mensen die grotere maten geven dus daar zou ik niet op blind staren. Wat wel erg handig is om altijd in huis te hebben zijn boxpakjes; makkelijk aan en uit te trekken en de baby kan er de hele dag en evt nacht in liggen als pyjama.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Toen we de positieve uitslag van de vlokkentest binnenhadden: week 12. Eén voordeel: we wisten toen al 100& zeker dat we een dochter zouden krijgen, dus dat was heel leuk shoppen.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb echt gewacht met alles tot de 20 weken echo.
    Dan heb je toch wat meer zekerheid en hoorden wij ook het geslacht.
    Meteen de volgende dag mijn eerste roze setje gekocht!

8. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik kwam erachter dat ik eigenlijk maar verrekte weinig setjes heb, hahaha. Moet dus ook nog ff op stap daarvoor. Wij weten het geslacht ook niet, en idd, neutrale leuke kleertjes zijn moeilijk te vinden. Het is allemaal wit met grijs of lime. Laat ik nou net niet van lime en grijs houden, hahaha. Wordt nog lastig! Wij hebben heel veel rompertjes gehad, dus die hoef ik niet te kopen, hihihi.

9. kalli

kalli Niet meer actief

Ook wij zijn pas een paar weken geleden begonnen met kopen (nu 34 weken). Toen ik deze week begon met wassen kwam ik er ook achter dat ik nog wat bij moest kopen :). Kinderwagen en meubeltjes hebben we wel iets eerder gekocht (ongeveer 26 weken) vanwege eventuele levertijden.

10. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ik heb een neutraal wit vestje gekocht na de 12 weken echo en een roze setje na de 20 wekenecho. Valt heel erg mee toch! Maar ik moet me inhouden hoor ;)

We hebben bovendien al zoveel kado gehad van vrienden dat ik eigenlijk al helemaal voorzien ben voor maat 50/56. Gelukkig gaan we nu shoppen voor de kinderkamer, dat zorgt weer even voor afleiding van al die snoezige kleertjes!

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ben met 20 weken pa sbegonnen.

Maar ik had
    maat 50: 2 setjes ,
    maat 50/56 4 setjes
    maat 62: 2 setjes.

Rompertjes maat 50/56 stuk of 10.

En ik moet zeggen, sommige dingen heeft hij bijna nooit aangehad. Want daar naast kreeg ik ook nog eens veel. En maat 50 ging wel geteld 2 weken aan. 56 een week of 6

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ben al heel vroeg begonnen met shoppen meteen toen ik het wist eigenlijk! Kamertje hadden we ook al best snel uitgekozen

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb tot de twintig weken weinig gekocht, alleen wat kleine dingetjes zoals wat kleertjes.
    Na de goede 20weken echo ben ik wel los gegaan ;)

14. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot de 12 weken de kleine dingen gekocht, en na de 20 weken het grotere en duurdere spul gekocht

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Pas na de 12 weken wat dingetjes gaan kopen maar de grotere dingen pas na de 16 weken toen we wisten dat we een dochter kregen :). Met flink roze shoppen heb ik trouwens gewacht tot na de 20 weken echo, wilde het toch nog even bevestigd hebben ;)

16. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik ga echt wachten tot minstens 12 weken. Heb natuurlijk al van alles gezien op internet en in winkels, maar echte aankopen ga ik nog niet doen.

17. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Met kopen hebben wij gewacht tot 22 weken. Voor die tijd wel al aan het rondkijken geweest, zo weet je ongeveer wat je waar kunt kopen.

18. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewacht tot na de 20 weken echo :)
    Zelf maar 3 setjes gekocht + een jasje en de rest allemaal gekregen van opa's en oma's.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    #19 Luppy, 6 sep 2012
    Laatst bewerkt: 6 sep 2012
    Pas toen ik 19 weken zwanger was en de baby voelde kreeg ik voor het eerst koopkriebels. Nu twee nieuwe setjes kleren gekocht, maar ik heb nog wel wat van de anderen. We willen deze keer niet weten wat het is en neutrale kleertjes vind ik ook lastig. Ik heb nu 1 setje in ecru van de Hema en 1 wit pakje van Zeeman. Ik ga ook geen 30 euro uitgeven voor een boxpakje, dus al die dure merken die wel wit/creme verkopen hoef ik niet.

Qua spullen hebben we nog niets gekocht, we hebben een kinderwagen en een co-sleeper nodig, dus dat is ook niet zoveel, komt nog wel een keer.

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Koopkriebels als heel snel maar heb niets gekocht nog.
    Wij gaan dit weekeinde de meubels en de wagen bestellen en de komende periode wil ik wel gaan shoppen.
    Heb wel heel veel rondgekeken en vergeleken in de eerste periode. Mocht van mezelf echt voluit gaan shoppen na de 20 wekenecho en dat gaf mij ook het prettigste gevoel.

Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, voor mij is dat deze manier :).

Deel Deze Pagina