Dochter weigert oppeens avondeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanyi, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Onze dochter van bijna 1 weigert oppeens haar avondeten. We geven haar niet oppeens iets anders.
    De eerste twee happen gaan er makkelijk in en daarna schudt ze nee, als ik er toch een hapje in krijg, dan haalt ze het eruit. Gisteren hadden we worteltjes met aardappel en tijdens het proberen viel er een hapje op tafel en die at ze met haar handjes op. Heb toen haar bordje voor haar neus gezet en toen ging ze met haar handjes eten en heeft de helft opgegeten. Fijn, maar niet de bedoeling zo. Brood, pap, banaan, melk, cracker etc gaat eet allemaal in als koek. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ze zelf wilde eten, maar de pap krijgt ze met de lepel.
    Er is net een boven tandje door en de tweede komt eraan, zou het hierdoor kunnen komen?

2. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Excuus dubbel

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Waarom is het niet de bedoeling dat ze met d'r handjes eet?
    Ze gaan nu alles ontdekken en willen steeds meer zelf gaan doen.
    Hier vind mijn zoontje het de ene dag prima dat ik 'm een beetje help, de andere dag of halverwege de maaltijd wil hij het zelf doen.
    Geef je kindje gewoon een bordje met bv. een paar worteltjes en een paar stukjes aardappel erop en laat haar dat lekker op eten.
    Mijn zoontje wil van de meeste groenten een prakkie hebben, dus hier eten we nu met 2 lepels, hij een lepel en ik een lepel. Af en toe doet hij zelf een poging om een hap met de lepel te nemen, maar meestal gaat hij toch verder met z'n handjes, maar hij staat op deze manier wel toe dat ik af en toe een hapje in z'n mond doe.
    Overigens vind mijn zoontje het ook prima als ik gewoon het schaaltje yoghurt met de lepel geef, dit is nooit een strijd (geweest). Tja... waarom hij de rest wel zelf wil eten??? Denk omdat het een eigenwijze dreumes is. :D

4. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dank je voor je reactie!
    Eigenwijze dreumes ja dit ze. Ik moet zeggen dat ik het nee schudden stiekem heel leuk vind.
    Waarom ik niet wil dat ze met haar handjes eet is omdat ik bang ben dat het dan een gewoonte word, het eten wat ze vanavond had was ook niet zo geschikt om met de handjes te eten.
    Morgen eet ze warm op het kdv, dus probeer woensdag wel iets geschikter om met de handjes te eten.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou mij er echt niet druk om maken.
    Wij hebben onze peuter via de Rapley methode laten eten. (dat is altijd stukjes in de hand)
    Peuter is net twee en kan al prima met mes én vork eten...
    Maar ja peuter is ook kind, vandaag aten we spaghetti en dan vindt peuter 't geweldig om dat even lekker met de handjes te doen. Want ja, een lange spaghettisliert kun je namelijk ook aan je oor hangen:p

En soms eten ze idd even minder, door tandjes o.i.d.
    Of omdat ze gewoon geen zin hebben in 't eten dat jij klaargemaakt hebt, of omdat ze gewoon niet willen eten.

Mijn peuter eet soms dagenlang amper... geen behoefte aan ofzo, en dan ineens weer dagenlang heel erg veel.

Deel Deze Pagina