Welke maat slaapzak beginnen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Juliave, Mar 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi! Welke maat slaapzak kan ik het beste kopen als eerste slaapzak. Uiteraard mag de baby in het begin niet in een slaapzak maar vanaf wanneer kan dat wel en welke maat kan ik dan het beste kopen? Volgens mij gaan de slaapzakken namelijk op lengte en niet op kledingmaat? En is het een aanrader om te kiezen voor afritsbare mouwen of juist niet? Graag advies van jullie als experts :)

2. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    *Meeleest*

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Koop een slaapzak pas als je kindje het nodig heeft...
    Dit hoef je echt nog niet voor de geboorte aan te schaffen.
    Niemand kan je namelijk zeggen voor welk seizoen je een slaapzak nodig hebt. Wij hebben onze kleine de eerste 4,5 maand ingebakerd gehad voordat we overstapten op een slaapzakje.

4. timafem

timafem Actief lid

Mar 14, 2013
    164
    0
    16
    Kledingmaten gaan ook op lengte ;)
    Mijn ervaring is dat een slaapzakje op zijn vroegst vanaf een maand of 4 past. Tot die tijd verzuipen ze er vaak in, slaapzak te breed. Ik vind persoonlijk de slaapzakken zonder mouwen prettiger. Heb er diverse met afritsbare mouwen want dat leek me zo lekker warm, in de praktijk zitten de mouwen er dus maar zelden aan... Meer bewegingsvrijheid zonder. Zou een slaapzak dus pas kopen als de tijd daar is.

5. mama2be27

mama2be27 Actief lid

Dec 12, 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben eerst een inbakerzakje gebruikt. Daar mocht ze van de kraamverzorgster in toen ze 8 dagen was, daarvoor lagen we in het ziekenhuis. Ze sloeg zo wilt met haar armen dat ze als ze niet was ingebakerd steeds zichzelf wakker maakte. De puckababy beviel ons goed, hadden we gekregen van familie.

Na 3,5 maanden hebben we haar in een slaapzakje 70 laten slapen. Nu ligt ze net in een slaapzakje van 90 cm en ze is nu 7,5 maand. We hebben slaapzakjes zonder mouwen, vinden we fijner. In de winter ligt ze in een slaapzakje die gevoerd is. in de zomer straks weer in een dunne slaapzak.

dus wij zijn begonnen met maat 70.

6. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Hier wel 60 gedaan. Je 'mag' ze niet te snel erin leggen, maar die van mij lagen er zo lekker in te slapen! Ook gewoon lekker beneden in de box in zo'n zakkie.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Bij Prénatal verkopen ze newborn slaapzakjes, ideaal!

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier in de kraam week al gebruikt. Slaapzak maat 56

9. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

Dec 23, 2009
    1,000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook in de kraamweek 60cm. Was op advies van de kraamverzorgster. Zo lag hij lekker in een coconnetje zei ze en moesten we geen kruik gebruiken. Ik vond het ideaal.

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    waroom mag pasgeboren baby niet in slaapzak? het is juist goed.
    voor pasgeborene maat 60 (purflo is prima).

11. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maatje 60. Na 3 weken heb ik hem dat aangedaan. Heerlijk warm. Ik had Express een slaapzak gekocht met afritsbare mouwen. Dat leek mij handig. Maar in de praktijk heb ik gelijk de mouwen afgerits. De mouwen leken mij zo stijf, dat hij zijn amen niet goed kan bewegen en dat kek mij niet goed voor zijn motoriek. Dus ik heb ze gelijk eraf gehaald en nooit meer opgezet. Heb nu een maat 70, zonder mouwen gekocht.

12. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Wij hebben van de prenatal de newborn slaapzakjes, maat 60 is dat, met afritsbare mouw (wij hebben de mouwtjes eraf gehaald).
    En dat er gezegd wordt dat ze daar in t begin nog niet in mogen is onzin. Als de slaapzak Goed past, dan kan die ook vanaf het begin al gebruikt worden. Hier hebben we hem in de eerste week thuis, op advies van de kraamhulp 's nachts gebruikt en dat doe ik nog steeds :). De kleine man van ons was 7 dagen oud toen we de slaapzak voor het eerst zijn gaan gebruiken. Ik zeg: Ideaal die dingen..

Beetje overbodige info.. Maar ik Smelt echt helemaal weg als ik mijn mupke in de slaapzak zie, vind dat toch altijd zo schattig uitzien.. hihi

13. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    Ik heb vanaf twee weken maatje 60 gebruikt. Ze duwde zich al vaak naar boven en aangezien het de eerste weken behoorlijk koud was hebben we haar lekker een slaapzak aangetrokken. Zo is het ook ritme gaan worden voor haar. Bad, slaapzak, drinken naar bed.
    Maat 60 is haar nu al te klein 11 weken en zijn al overgestapt naar maat 70

14. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook al slaapzakken vanaf de geboorte, hij kan zichzelf niet warm houden en zo lag hij altijd lekker warm te slapen :) en nu nog steeds in ee slaapzak, heerlijk !
    Wij hadden newborn slaapzakken van de prenatal (meteen mouwen eraf) en nu van de Hema.

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Hier ook na een paar weken maat 60 van prenatal, omdat ze zich naar boven duwde onder de dekens. Maar de mouwen er wel aan laten zitten en het is wel wat stijver, maar heb niet het idee dat ze er last van heeft.
    Nu een maat 70 bij Wibra gekocht, maar daar ben ik minder tevreden over, veel te lange mouwen en de armsgaten zijn te groot zodat ze er niet in kan zonder mouwen.

16. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mouwtjes had voor ons het voordeel dat er iets minder met de armpjes gemaaid werd, en er ze zich dus niet wakker woelden. Natuurlijk afhankelijk van de temperatuur.

17. Jeanious

Jeanious Lid

Feb 7, 2013
    47
    0
    0
    marketeer met nadruk op online marketing
    Apeldoorn
    Hier ook al heel vroeg met slaapzakken begonnen. Eerst een bakerzakje en na de eerste enting een slaapzakje omdat toen werd geadviseerd een paar nachten na de enting niet te inbakeren.
    Lengte van de slaapzak maakt niet uit (vaak is de maat van een slaapzak de lengte en niet een kledingmaat), het gaat om het halsgat en de armsgaten. Als zijn hoofd er niet 'in kan zakken' is in principe de maat goed.

18. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Volgens mij hadden we bij mijn dochter maat 50 was toen te koop bij de zeeman of wibra... wel zonder mouwen maar wel een redelijk dikke

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb ook eentje bij de prenatal gekocht voor pasgeborenen, hele mooie is dat maar ik vond hem nogal strak zitten bij het nekje maar als iemand hem wil hebben???2x gebruikt, omgeving maastricht, hij is heel mooi maar ik wil niks om mijn nek hebben dus wil ik dat bij dylan ook niet, natuurlijk zal dat 100% veilig zijn maar dat lijkt me niet lekker liggen ik heb toen een badcape gebruikt voor hem lekker in te wikkelen

nu gebruik ik weer een slaapzakje van de hema en daar slaapt hij lekker in, maatje 68/80

20. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    Sydney wat toevallig. Onze kinderen zijn dezelfde dag geboren! Onze dochter met 40+6grappig

Share This Page