hoeveel newborn pampers?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jet83, Mar 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jet83

Jet83 Bekend lid

Aug 15, 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

De titel zegt het eigenlijk al. Hoeveel newborn pampers heb je nodig? Ik zie soms mooie aanbiedingen langs komen maar wil niet teveel in gaan slaan. Wanneer ging jouw kindje over op een volgende maat?

Bedankt alvast voor de reacties!

2. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier momenteel (gebruik de kruidvat luiers, heb pampers alleen de eerste dagen gebruikt omdat ik die gratis gekregen had) kindje 4 weken oud en ik gebruik maat 1 nog, maar merk nu wel dat het allemaal wat moeizamer gaat als in het begin. Als ik dit pak op heb ga ik over naar maatje 2. Maar hier dus maat 1 wel even kunnen gebruiken :) Wat betreft aanbiedingen kun je beter misschien maat 2 inslaan? Maat 1 heb je niet zo heel veel van nodig als de volgende maten, daar gebruik je meer van. Ik weet niet wat voor een aanbieding het is? Maar hier gaat er zo'n pak per week doorheen, dus tot nu toe 4 pakken. Maar als je kindje na 2 weken al naar maat 2 gaat zijn 4 pakken helemaal overbodig natuurlijk. Hangt echt af van hoe groot/klein je kindje is, hoeveel hij/zij weegt en de pasvorm vd luier bij hem/haar is.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Zo'n 8 pampers per dag in het begin dus het gaat er flink door.
    Ik heb 5 pakken maat 1 (laat zeggen voor 1-1,5 maand) en 5 pakken maat 2 liggen en dat gaat zeker wel op. Is alleen altijd de vraag of je zelf tevreden bent met de pampers en of je kindje er tegen kan. Maar met een goede actie sla ik ook steeds wat in...

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik had een klein pakje pampers, maar nog een groot pak AH Newbornluiers en een klein pak ( voor 2 dagen ofzo ) van de Kruidvat.
    Meer had ik gewoon niet in huis en ben toen op maatje 2 overgegaan. Gewoon goed vastmaken en dan zit dat ook prima!

Ik moet wel zeggen dat wij de eerste week in het ziekenhuis zijn verbleven. We hebben met onze eigen luiers bijna 2 weken gedaan.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    De eerste 4 weken dragen ze vaak maat 1. Daarna gebruik je 2 wel een tijdje langer. Gemiddeld een pak per week dus aan 4 pakken heb je genoeg.

6. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wij hebben best nog lang met maat 1 gedaan, hebben de eerste dagen zelfs getwijfels om nog een maatje kleiner te halen omdat ze nog te groot waren
    maar wij hebben ze wel bijna 2maanden gebruikt,
    daarna heel lang maat 2 en nu ok al vrij lang maat 3
    ik heb van te voren weinig gekocht, wel wat gekregen
    en heb op het moment dat ze er was pas bij gekocht

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Lucas was 4345 gr dus ene heel flinke jongen, we hebben 2 pakken maat 1 en 3 pakken maat 2 gebruikt en hij zit nu net in maat 3 en is al bijna 6kg

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik heb ze langer gebruikt omdat Beer eigenlijk prematuur pampers moest hebben(is wel met 39,5 geboren, maar laag gewicht) dus dat kan je niet echt zeggen.
    Maar met 2 heb je wel een goed begin, voor een baby met een normaal gewicht komt dat wel goed.

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Heb 2 pakken maat 1 pampers en 2 pakken maat 2.
    In het prenatal pakket zat een klein pakje maat 1 en strakjes in het pakket van de kruidvat zit volgens mij ook een pakje luiers. Volgens mij is het dan meer als genoeg??! Na maat 1, kan de kleine waarschijnlijk wel maat 2 aan door de grote overlapping tussen deze maat. (zoniet, kopen we gewoon wat extra bij!)

10. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Weet het niet meer precies, maar heb wel minimaal 1 maand met maat 1 gedaan. En ze kreeg ongeveer 10 schone luiers per dag, dus reken uit :D

11. ivfje

ivfje Bekend lid

Feb 25, 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden denk ik zo'n 5 pakken maatje 1 en 2... uiteindelijk zijn we heel snel overgegaan op maat 3 en daarna al op maaat 4... de dichte pakken heb ik gewoon bij de kruitvat kunnen ruilen zonder bon...

De kruitvat klantenkaartactie heeft trouwens eens in de 8 weken ofzo de mooiste pampers newborn aanbieding

12. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Maat 1 hebben we 4 maanden gebruikt. Mijn zoontje past nu nog in maat 2 terwijl hij 5,5 maand oud is. Hij is tenger gebouwd.

13. Kitty01

Kitty01 Actief lid

Sep 30, 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, ik heb er ook een klantenkaart dan krijg je af en toe een mail met die aanbieding (op vrijdag), toevallig gisteren de pampersaanbieding. Even activeren en je krijgt bij het afrekenen 50% korting op die pakken (maat 1 en maat 2). Dat scheelt dus aanzienlijk...

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Mijn dochtertje heeft tien weken maat 1 aangehad, klein popje. Maar het zoontje van een vriendin woog ruim 5 kilo.bij de geboorte!!! En die zat dus meteen in maat 3 ;) Zou er dus niet meer dan twee pakken van halen en in de kraamweek eventueel bij laten halen als blijkt dat je kindje die maat langer aan kan hebben.

15. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter woog 4300 bij de geboorte en draagt na 11 weken nog steeds maat 1. Wel krijgt ze 's nachts maat 2 om, maar van maat 2 moet de pamper echt nog omgevouwen worden. Vorige week woog ze 5100 gram. Ik denk dat ik gemiddeld 8 of 9 dagen mmet een pak doe.

Je weet niet hoe snel je kleintje groeit. Ik heb het idee dat jongetjes sneller groeien dan meisjes. Je weet ook niet of ze er tegen kunnen, ail je niet met pampers blijven zitten, zou ik 2 of 3 pakken maat 1 doen en 2 of 3 pakken maat 2.

16. Jet83

Jet83 Bekend lid

Aug 15, 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    dames, bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik 2 pakken in ga slaan. Aangezien ik geen idee heb hoe groot het kindje zal zijn en of hij/zij wel tegen pampers kan. En als ze bevallen stuur ik wel iemand op pad om meer pakken in te slaan ;)

17. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Groot gelijk hoor! Maar hier bij de etos doen ze ook niet moeilijk als je een pak wou ruilen voor een maat groter.

18. Jet83

Jet83 Bekend lid

Aug 15, 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is een goede tip om te onthouden! Bewaar je dan ook de bon of is dat niet nodig? Heb het idee dat ze bij de Etos veel klantvriendelijker zijn t.o.v. Kruidvat.

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had 1 pak liggen voor de geboorte van onze 2de dochter.
    Je doet er ongeveer 6 dagen mee.
    Heb er in totaal volgensmij 3/4 gebruikt toen zat ze in 2 en nu met nog geen 3 maanden gaat ze al naar 3.
    Bij mijn andere dochter duurde het veel langer tot ze in 3 zat, het hangt dus echt van je kindje af.
    En die aanbiedingen zijn er altijd wel ergens.

20. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Zonder bon was geen probleem. Nou kom ik wel altijd al voor mijn babyproducten ( voeding, luiers, vz producten) bij de etos dus 'kennen' ze je op den duur ook wel.
    Maar idd Etos is veeeeeel klantvriendelijker dan de kruidvat.
    En leuk spaarsysteem, de babyzegels

Share This Page