Als alles goed mag gaan krijgen wij in april ons 2e kindje. Natuurlijk hebben we alles voor 1 kindje, maar wat schaf je wel en niet dubbel aan? Geslachtsgebonden kleertjes bijv. lijkt me logisch, maar wat is nu zoiets heel gewoons waar je niet direct aan denkt, maar wat wel handig is om dubbel te hebben? En bijv. de kinderwagen? Neem je een duowagen of ga je voor zo'n buggyboard voor aan je bestaande wagen? Ik kan natuurlijk niet alleen op pad met een kinderwagen en een buggy. Ik vind het best lastig en hoor graag ervaringen van anderen.
Ligt er maar net aan hoe oud je oudste is denk ik Ik heb hydrofielen bijgekocht. Die gebruiken we nog veel voor onze dochter omdat ze zo'n eczeem heeft. Verder beddengoed, kleertjes, omslagdoeken, rompers en dat soort dingen. Maar vooral inderdaad omdat we nu een jongetje krijgen en veel roze hebben/hadden. De baby gaat straks in een wieg, de oudste ligt nog in het ledikant. Hoop dat die straks gewoon door kan schuiven, juniorbed staat al op dr te wachten Dochter is nog niet zindelijk, dus een ladenkastje gekocht die voorlopig nog even als commode dienst kan doen. Een extra waskussen om diezelfde reden. Mocht ze snel zindelijk worden is een kussen beneden altijd handig. Dochter zit als we gaan wandelen ofzo in de kinderwagen, maar kan ook prima in de buggy (die ligt nu standaard in de auto). De kinderwagen wordt straks dus voor de baby. Kan verder zo 1-2-3 niks bedenken.
Ik kan niet zien hoe oud je oudste is. Bij ons is de oudste 2 jaar en 9 maanden als de nieuwe baby komt. De oudste is net (zo ongeveer) dag-zindelijk. Een commode hoeft zij dus niet meer. Die nacht/slaapluier doe ik wel liggend op haar bed om. Geen wagen of kiddyboard. Ze kan lopen of met de loopfiets. Als we het missen, is een kiddyboard zo gekocht. Onze dochter is naar een 1-persoonsbed, dus geen ledikant dubbel. Wij kopen dubbel: -Babyfoon -Stokke Kinderstoel (met newborn set).
Gefeliciteerd! Onze dochter is straks 1,5 als de kleine komt. Ik koop voor haar een ledikantje. Wat extra hydrofielen. Ik heb een fietskar gekocht ipv een duowagen, want ik fiets heel veel. Voor kleine stukjes een meerijdplankje. Een aankleedkussen extra. Verder weet ik het nog niet. De oudste krijgt een andere kamer en de babykamer blijft zo die is unisex.
ligt eraan hoe oud je 1e kindje is bij ons 1 jaar en 8 maand verschil, wat ik me zo snel kan bedenken wat we erbij hebben gekocht: Complete babykamer duowagen phil and teds beddengoed slaapzakken aankleedkussen met hoezen verder weet ik het zo niet
Een extra familyfix misschien, als je die nu hebt. Extra babyfoon als ze op verschillende kamers slapen
Mijn dochtertje is 22 maanden als de 2e komt De baby zal de eerste periode in de wieg gaan (tot ca. 8 maanden, grote celine wieg). Daarna zal het ledikant doorschuiven van onze dochter en deze krijgt dan een nieuw bed. Zij krijgt ook een nieuwe kamer, de babykamer blijft zoals deze is. Mocht het een jongetje worden, dan alleen andere muurstickers. Maar voor de kinderwagen weet ik het echt nog niet hoor. Ik kan niet alleen op pad met een buggy en een kinderwagen. Het zal dus een duowagen moeten worden, of een meerijdplankje. Maar daar is het laatste woord nog niet over gesproken Verder wil ik van tevoren echt niet te veel aanschaffen. We zullen door gewoon te doen wel ontdekken wat we nog extra kunnen gebruiken.
hier twee meiden die 17 maanden schelen. een duobuggy was e must. hebben wel 1 in de uitverkoop gekocht. twee zitjes na elkaar. achterste zitje kon helemaal plat, daar maxicosi op of babynestje in en baby kon mee met de kinderwagen. Had ook buggyboard voor a de kinderwagen, maar dag ging net iets moeilijker voor langere afstanden of met hindernissen zoals fietspad/voetpad. Verder had ik nog wat beddegoed extra (sliepen allebei in ledikant), wat hydrofielluiers, baby handdoekje, ..; wat nieuw babyspeelgoed, e nieuwe thermometer, drinkbeker en zo omdat die v d eerste al wat versleten waren of a vervanging toe. Anders hadden we geen dingen dubbel, maar ik had zo wel eens wat aanvulling nodig van bepaalde zaken (slaapzakje). Qua kledij moeten de seizoenen ook kloppen, wat bij ons best mee viel met e winter en e lentekindje... Babyfoon hebben we niet dubbel. Oudste ligt in kamer naast de onze en die horen we zo zonder babyfoon. Autostoel hebben we ook extra gekocht.
Dat is optimistisch die van mij zat al met 3 maanden (en stond al met 4 maanden) en dan kon dat echt niet meer haha Ik zou er niet zo vanuit gaan dat de baby er ook werkelijk 8 maanden in kan liggen maar goed , onze kindjes sliepen al vanaf dik 1 jaar in een gewoon juniorbed (ze klommen toch uit ledikant dus net zo veilig om een normaal bed te pakken) Hier heb ik 20 maanden verschil ertussen gehad en wel een duo opzet gekocht maar eigenlijk nooit echt gebruikt, gewoon lopen en dan iets langzamer dan maar... Hier kleertjes en haar eigen waskussenhoes, hydrofielen e.d. maar die heb ik in kleur gekocht (dus geslachtsafhankelijk) alles wat geslachtsafhankelijk was heb ik dus opnieuw gekocht (gewoon omdat ik het leuk vond) Verder hebben we niet zoveel dubbel moeten aanschaffen..
Tussen de oudste twee zit maar 19 maanden dus wij hebben bijgekocht: - babyfoon - extra ledikantje - duowagen, later een duobuggy gekregen - kleertjes want het seizoen klopte niet - extra autostoeltje maat na de maxi cosi - via een buurvrouw twee Tripp Trapp stoelen gekregen waarvan een met beugeltje. Verder hebben we alles door kunnen schuiven eigenlijk.
Hier zit er bijna 2,5 jaar tussen. Heb vooral de roze dingen vervangen door blauwe -spuugdoekjes -hydrofiel -dekentje en lakentjes -parasol voor op de kinderwagen -babyfoon -nieuwe flessenset -buggy board -Tripp Trapp met new born set En alle kleding natuurlijk... De rest is unisex dus kan nu voor hem ook
Wij hebben de babykamer doorgeschoven en zoonlief (die is nu 2 jaar en 5 maanden) slaapt in een peuterbed. Nou moet ik zeggen dat ik voor ons tweede zoontje alle acc nieuw heb gekocht want hij heeft gewoon een hele andere babykamer nu als onze eerste zoon. Maar wat dus wel een must was bij ons: - Hydrofiele luiers - Washandjes - Aankleedkussen (1 extra voor beneden, zodat je straks niet steeds naar boven hoeft om de baby te verschonen en je oudste beneden is of mee moet slepen). - Rompertjes - Beddengoed - Voetenzak - Omslagdoeken - Spuugdoekjes Voor de kleine afstanden kan mijn peuter meelopen en de baby in de kinderwagen. Voor grote afstanden hebben wij er een buggy bij maar dan is manlief er toch bij, maar straks als de baby 5 maanden is kopen we en duobuggy.
Ik lees ook even mee, zit met dezelfde vragen We gaan sowieso weer een trip trap kopen en ik denk een nieuwe babyfoon. Wat betreft de kinderwagen ben ik ook aan het twijfelen of we zo'n plankje of een duowagen nemen. We hebben een hond, dus ik wandel iedere dag wel. Wat zou dan handig zijn? Gelukkig hebben we nog even de tijd om dat uit te zoeken
Wij hebben erg weinig gekocht vind ik -kruiken ( hadden we bij de eerste geleend) -phil and teds via marktplaats -fietskar marktplaats -paar kleertjes (tweede ook een jongen, dus we hadden alles nog). -nieuw verschoonkussen, de oude was kapot) De oudste slaapt nog in ledikant en de jongste in de wieg. Straks schuift dat door en krijgt de oudste een nieuw groot bed. Verder heb ik bij kruidvat in de opruiming nieuwe flesspenen voor onze tommee tippee flessen gekocht. Maar nu nog niet nodig, pas als ik ga kolven. Verder handig En kado gekregen: -tripp trapp met new bornset -grote hydrofielen -dooky -kleren
ohje.. extra kinderstoel, straks nog een extra autostoel groep 1 en kleding natuurlijk (bij ons was alles voor de 1e ROZE) en jongensspeelgoed
Hier (bijna) 2,5 straks er tussen en nu nieuw gekocht. - Een wiegje (hadden we bij de eerste niet) - Dekentjes etc voor het wiegje - Lakentjes voor het ledikant (deze babykamer heeft namelijk een andere kleur) - Nieuwe hydrofielluiers, spuugdoekjes, washandjes etc. - Nieuw badje/standaard/tummytub (Oude badje staat bij oma, tummytub en standaard heb ik verkocht) - Een nieuwe wipstoel (oude heb ik verkocht) - Een extra (kleine) commode (die staat nu bij ons op de slaapkamer en kan straks als ladekastje naar grote zus) - Veeeel kleertjes En voor onze oudste een nieuw bed, en straks na de geboorte kopen we er nog een Tripptrapp stoel bij. Verder het ledikantje, box en kinderwagen zijn nog van de eerste.
Extra triptrap stoel Paar nieuwe hydrofielen Nieuwe flessen Kleertjes Plankje voor de kinderwagen twijfel ik nog over, onze dochter is ruim drie als de twee komt..
Hier zit er op 5 weken na 3 jaar tussen Babyfoon (want ik hoor niet zo best terwijl K in de kamer naast me ligt..) Een nieuwe kinderwagen (de vorige is niet zo best meer) Hydrofielluiers, badcape's, waskussenhoes Kleertjes, 1e pakje, rompertjes Badstofhoes Maxi-Cosi Ledikantdeken Boxkleden Flessen Kinderstoel Het Ledikantje en Commode zijn doorgeschoven naar de kleine kamer. K. slaapt nu in een meegroeibedje En de rest nog eventjes afwachten wat het geslacht van deze kleine word
Dat is héél snel! Onze dochter heeft het tot ca. 7 maanden uitgehouden. Toen ging ze optrekken. Als de volgende een snelle jelle wordt, zullen we de plannen iets aan moeten passen .