ik heb dit weekend de kleine minder gevoeld dan normaal ik voelde de kleine bijna de hele dag door en dan ook echt wel een paar minutjes achter elkaar maar nu voel ik de kleine afen toe schoppen. nu weet ik niet zo goed of ik me zorgen moet maken want ik voel immers de kleine wel het is gewoon veel minder nu was ik benieuwd of meer van jullie dit mee gemaakt hebben ik ben trouwens donderdag nog naar de verloskundige geweest en daar was alles goed en mijn man kan het hardje ook goed horen groetjes gerdien
Ja ik heb pcs hetzelfde. Eerst zag ik me buik wel tig keer per dag bewegen, maar het wordt steeds minder, ik moet echt ff met me handen bewegen en meestal beweegt ie dan wel terug. Maar ook dat het gewoon veel zachtere schopjes zijn geworden. Mischien heeft ie gewoon wat minder de ruimte. Zolang ik hem nog voel ben ik tevreden. xxx Marijke
het is idd waar dat de kleine minder ruimte krijgt zou me pas zorgen gaan maken als je de kleine een dag helemaal niet voelt.
ik had je een PM gestuurd... ik had precies hetzelfde... en tis waar wat Miranda zegt.. dat je baby minder ruimte krijgt... dus de schopjes zulllen nu anders gaan aanvoelen, want het was bij mij idd ook 2 weken stilletjes, maar nu weer druk.. maar anders druk.... ik had het ook voorgelegd aan mijn VK en die zei ook dat het voorkwam, maar als ik me zorgen bleef maken, ze wel een hartfilmpje konden maken... ( is nu dus niet meer nodig) en de verloskundige hier had ik de vraag ook gesteld, ( nog voor ik naar mn eigen vk ging) en die zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang ik maar iets voelde... ook jenny... heeft hier niet gereageerd nog had hetzelfde... en er zullen er nog meer zijn, dus denk dat het er allemaal bij hoort...
Herkenbaar! En we zijn allemaal ongeveer evenlang zwanger, dus de verklaring: kindje krijgt minder ruimte, is denk ik een hele goeie! Ik heb van iemand een 9 maanden boek gekregen, en daar staat in dat je je kindje gemiddels 8 keer per dag moet voelen. Ik dacht toen ik dat las: Oh maar ik voel de mijne veel vaker! Maar da's dus alweer een poosje geleden, en nu het minder wordt, is die 8 keer per dag een mooie richtlijn! Verder staat er ook in dat de kleine ongeveer 20 ur (!) per dag slaapt. Vooral nu hij/zij in de fase komt waarin er flink gegroeid moet worden (meeste qua gewicht) zal ie z'n slaapjes dan ook meer dan nodig hebben! En inderdaad: zolang je nog iets voelt, hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken!
Selaam ik heb dit dus ook. De ene dag dan voel ik de kleine heel veel en dan is hij niet stil te krijgen (zelfs als ik sta te afwassen) en andere dagen dan is hij heel rustig dan dan druk ik op mijn buik en dan schopt hij wel en niet zo zachtjes ook.
heel erg bedankt voor jullie reacktie s nu ben ik weer opgelucht ben blij dat dat dit dus veel vaker voor komt en heel normaal is groetjes gerdien
Ik heb de kleine 2 weken geleden ofzo ook een paar dagen minder gevoeld. Meteen maakte ik me zorgen, omdat ze normaal heel erg druk is. Gelukkig had ik toen de bellytalk nog, dus ik wist wel dat er verder niets aan de hand was. Na een week of zo begonnen de wilde bewegingen weer en nu doet het af en toe pijn haha... Nu denk ik wel eens: doe eens wat rustiger! Terwijl toen ik haar minder voelde ik dacht: schop maar flink haha