Hallo dames, Ik heb even jullie advies nodig want weet even niet wat ik moet doen. Afgelopen woensdag de KA van mijn dochter gesproken en hebben bepaald dat ze voor 3 dagen een stootkuur prednison krijgt en dit zou ze met de post opsturen. Nu heb ik het recept nog niet ontvangen en zou naar mijn weten wel binnen moeten zijn gekomen. nu wil ik wel wachten tot morgen als de post komt maar als het er dan niet bij zit weet ik even niet wat ik moet doen. Ivm de kerstdagen enz. en ze moet toch echt met de prednison beginnen. Kan ik de eeste hulp bellen van het zh dat haar behandeld? dat een ka daar haar dosier erbij haalt en ik eventueel bij de receptie dat recept kan ophalen of is dit raar? Graag jullie advies!
Het is niet echt goed om recepten over de post te versturen. Wat nou als iemand het open maakt, kan hij/zij zomaar medicijnen halen die niet voor hem/haar bedoeld zijn bij de apotheek. Of het recept kan per post kwijt raken, zeker nu tussen al die kerstpost. Ik zou even de huisarts bellen, uitleggen en het recept zelf ophalen.
Ik zou even bellen. Eigenlijk apart al dat je het recept niet direct mee hebt gekregen, of niet digitaal door gestuurd naar de apotheek. Maar goed, bel ff, kunnen ze je daar wel vertellen of t haast heeft, of dat de kuur ook kan wachten tot na de kerst.
Hier stuurt het ziekenhuis ze ook altijd per post Maar zou nu gewoon de HAP bellen en vragen of je de medicatie mag ophalen bij de weekendapotheek in het ziekenhuis zelf
Hier kreeg ik van de week ook een recept per post dus het zal idd wel vaker gebeuren. Ik zou even de HAP bellen.
Kerstkaarten doen er nu ook bijna een week over, dus ik hoop dat je gebeld heb vandaag. Anders morgen met de apotheek overleggen.
nou... ik heb van de week 6 dagen en 4 dagen op een poststuk moeten wachten. Denk dat het nog wel komt. Postnl heeft een mega achterstand op het moment.
Even bellen naar de afdeling, bij mij konden ze het naar de apotheek faxen, dan hebben ze het meteen. Maar wat gek dat je KA niet direct het recept uitschrijft? Dat doen ze hier in principe altijd.
klopt ik heb telefonisch een afspraak gehad met de ka. ik denk alleen dat als ik de hap bel hun hebben niet haar dosier en neem aan dat ze niet zomaar dan een recept voor prednison gaan uitschrijven, dandaar dat ik eraan dacht het zh te bellen en dan is nu natuurlijk alleen de eerste hulp open maar dan kunnen hun haar dosier erbij pakken... ga morgen ochtend wel bellen, was helemaal vergeten dat het flink langer kan duren bij de tnt ivm de kerst kaarten. denk dat haat ka daar ook niet bij heeft stil gestaan.
Er is meestal altijd een kinderarts s avonds en s nachts aanwezig in jet zkh en die weten dus wel van haar recept af en kunnen het meteen faxen naar de apotheek in het zkh zelf
Naar de apotheek gaan heeft geen zin, want daar krijg je geen medicijnen zonder "fysiek" recept. Ook al staat er in het dossier dat jouw kind het nodig heeft. De kinderarts (kinderafdeling) bellen en daar even overleggen. Dan komt alles goed!