Ik wil graag voor vriendinnen zelf een escape room in elkaar zetten Niet al te moeilijk, maar zeker ook niet te makkelijk. Heeft iemand tips of ideeën voor puzzels en of opdrachten die ik kan gebruiken? Ze moeten uiteindelijk een code kraken voor het openen van een kistje.
Lastig! Meestal zitten er flinke verbanden tussen de puzzels en opdrachten. Ik vind het al lastig uit een escaperoom te ontsnappen maar er zelf 1 bedenken nog een stuk lastiger.
Een puzzel (grootte die je zelf leuk vindt) en die schilderen in een egale kleur en daar weer een cijfercode opzetten. Ze moeten dan de puzzel in elkaar zetten om de cijfercode te krijgen. Zo'n baan waar je met een ringetje op een stokje overheen moet. Als je de baan raakt gaat lampje branden en moet je overnieuw beginnen. (Weet niet hoe het heet hahaha) Een boek nemen en daarin bepaalde woorden marketen die samen de zin vormen voor een volgende puzzel. Een rebus op een tekenbord oplossen. Een zoekplaatje maken. Rekensommen. Woordzoeker, en de overgebleven letters vormen een hint.
Je hebt gratis apps met escape rooms, misschien kun je er daar een paar van spelen om inspiratie op te doen?
Ik heb zelf een paar maanden geleden een escaperoom in elkaar gezet. Zo leuk om te doen! En ook zo gaaf om ze het zien op te lossen. Maar ik denk dat je weinig hebt aan de mijne omdat die speciaal voor het nederlands kampioenschap tantrix (een strategiespel) was gemaakt, en bijna alle puzzels ook tantrix als thema hadden. Leukste vond ik wel: een briefje bij een kistje met cijferslot: "Inspect neverexplored spaces in dull equipment to help every person escape now" De eerste letters vormen: "Inside the pen". In een pen (die ze dus al het hele spel in hun handen hadden om aantekeningen te maken! ) zat een minibriefje met de cijfers van het slot (ook weer versleuteld natuurlijk) Heb je zelf al veel escaperooms gespeeld? Want daar kun je natuurlijk veel inspiratie uit halen.
Onze oudste vindt escape rooms spelen op de telefoon helemaal geweldig. Mijn man en de jongste hebben toen van haar kamer een escape room gemaakt Ze hadden bekers verstopt en als je die op een bepaalde manier in elkaar zette vormde dat een woord. Volgens mij was dat de naam van een boek. Daarin zat een briefje met allemaal gaatjes en dat moest je op een bepaalde blz leggen en dan kwam er weer een woord uit. Dat was geloof ik kledingkast en daar lag bovenin een sleutel. Daarmee kon je dan de deur open doen. Is natuurlijk heel kleinschalig maar misschien kan je er iets van gebruiken . Wij hadden deze dingen gewoon in huis, was een spontane actie