29 weken kindje ligt laag en dwars

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Speklapje, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

Ff een vraagje. Sinds een week is die kleine heel erg onderin me buik gaan liggen. Overdwars. Voetjes richting me ene zij een hoofdje richting me andere zij.
    Merk ook dat me buik en soort van kleiner is en het nu echt onderin ligt.
    Kan hij nu nog indalen? En is het normaal dat ie zo onderin ligt ineens?

2. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Mijn kleine lag vanaf week 31 ineens overdwars of in stuit (en daarvoor gewoon altijd netjes met hoofdje naar beneden). In week 35-36 gewoon nog uit zichzelf terug gedraaid.
    Met 29 weken is dus alles gewoon nog mogelijk hoor!!

3. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kleine heeft vanaf het begin in een stuit gelegen, had de hoop al opgegeven maar met 36 weken is ze zelf gedraaid !:D

4. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Die van mij lag tot voor kort nog dwars! Ik had er ook behoorlijk last van gaf een enorm knellend gevoel alsof me buik niet verder meer kon haha.. maar ze ligt momenteel al netjes met der hoofd naar beneden.. denk dat je met jou termijn nog geen zorgen hoeft te maken hoor!

liefs
    Natasja

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kindje heeft nog best veel ruimte om te draaien in de juiste positie. Indalen hoeft op dit moment ook nog niet hoor.
    Bij mijn tweede zwangerschap heb ik bij iedere controle ook echo's gehad.... nou die kleine lag geen enkele maal hetzelfde :D en uiteindelijk is het toch goedgekomen hoor.

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier 31 weken zwanger en kleine voel ik heel erg veel onder in buik trappelen(blaas word vaak gebruikt als trampoline, hihi). Soms schopt ie ook in mijn zij. Bovenin voelt het meer alsof er een tennisbal heen en weer word bewogen(hoofdje/kontje?). Soms voel ik ook gekietel onder mijn navel. Laatste keer bij VK heeft ze geprobeerd te voelen hoe die ligt, lukte niet zo goed, maar ze dacht dus nog in stuit. Ik probeer zelf ook te voelen, maar kom er niet uit, dus wat die kleine uk allemaal uitvreet daarbinnen...hing er maar een verborgen camera, hahaha!

7. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    kindtje kan nog alle kanten opdraaien
    tot 33 weken je vk houdt het in de gaten
    anders wordt je doorgestuurd naar zkh
    om kindtje te draaien.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oh? wist ik niet, maar misschien vond ze het nog niet nodig om dat te zeggen om me niet ongerust te maken. Ze zei alleen dat ze met 36 weken nog een echo kunnen maken als ze twijfelen over de ligging.
    Ik zie wel, kan nog letterlijk alle kanten op die kleine uk;)

9. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste kindjes liggen rond week 31-32 al klaar voor de start, maar in principe kan het kindje tot op het laatst goed om draaien. Je hoeft je dus ook nog geen zorgen te maken. De kans wordt alleen steeds kleiner, omdat er steeds minder ruimte voor is. Die van mij ligt nu ook nog in stuit, eind van de week heb ik liggingsecho dus hopelijk ligt ze dan wel goed!

Deel Deze Pagina