eerste keer psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door olletje, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olletje

olletje Actief lid

16 mrt 2010
    107
    23
    18
    NULL
    NULL
    binnenkort gaat onze oudste (net 3) naar de psz. Hij is nooit naar een kdv geweest. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe hij het vindt. Mochten jullie er de eerste keer blijven en hebben jullie dat gedaan?

2. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hoi olletje, spannend dus! Mijn dochtertje gaat sinds november naar de peuterspeelzaal. Ik mocht er inderdaad de eerste keer bij blijven (en ook vaker als je dat zelf graag wilt) en dat heb ik ook gedaan. Vond ik erg fijn. Zo zie je hoe de dagindeling is, hoe de juf is, je leert de andere kindjes een beetje kennen... En je ziet natuurlijk hoe je eigen kindje het doet. Ik ging de eerste keer af en toe even zogenaamd naar de wc om te kijken hoe ze erop reageerde als ik wegging.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier gaat het vanaf dag 1 heel goed. Als je kindje er problemen mee heeft dan kun je iets meegeven voor in zijn/haar broekzak. Dit schijnt erg goed te helpen. Het scheelt ook als je het afscheid niet te lang maakt en van tevoren duidelijk vertelt wat de bedoeling is (lekker spelen met de kindjes, mama gaat even boodschappen doen en dan kom ik je weer ophalen).

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Onze dochter van net 2 jaar gaat sinds vorige week naar de PSZ, zij is ook nooit naar het KDV geweest.

Ondanks dat ze erg eenkennig is geweest, is het meteen prima gegaan. De leidsters hier raadden juist aan om zelf niet te lang te blijven, en dan duidelijk te maken dat je even weg gaat maar dat je hem/haar straks weer komt ophalen. Dan zorgen dat je echt op tijd bent met ophalen, iets voor de officiƫle tijd zodat je kindje er vertrouwen in krijgt dat je ook daadwerkelijk terug komt.
    Ik vond dit wel een goede methode, maar nu hebben wij geluk gehad dat het afscheid nemen heel makkelijk ging (dochter was vooral gericht op alle kinderen die ze zag), zou ze hebben gehuild dan weet ik niet of ik zo makkelijk weg gegaan was natuurlijk.

Veel succes in ieder geval de eerste keer. Mijn dochter gaat morgen voor de 4e keer, en ze vindt het helemaal geweldig.

5. Pingu

Pingu Niet meer actief

Onze dochter is in november 3 jaar geworden en gaat sinds de kerstvakantie ook naar de peuterspeelzaal.
    Ze is nog nooit naar een kinderdagverblijf geweest.
    Maar vanaf dag 1 gaat het super goed. Ondanks dat ze erg verlegen is bij vreemden.

De eerste keer dat ze ernaar toe ging ben ik tot het eind gebleven en de tweede keer ben ik met een kwartiertje vertrokken.
    Ze mengde zich snel tussen de andere kinderen en ik zag dat ze zich vermaakte. Heb toen duidelijk aan haar verteld dat ik eventjes naar huis ging en dat zij mocht blijven spelen en dat ik haar straks weer op kom halen. Ik heb bewust het afscheid kort gehouden en ben gelijk na de kus en het zwaaien vertrokken.
    Vandaag is ze voor de vierde keer gegaan en het gaat tot nu toe ontzettend goed. Ze komt met prachtige verhalen en nieuwe liedjes en knutselwerkjes thuis.

Hopelijk heb je iets aan onze ervaring. Veel succes vast gewenst.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn zoon is vorige week voor het eerst geweest. eerste keer heeft ie 45min gehuild, 2de ochtend 5min en afgelope dinsdag de 3e keer en nog geen 2min gehuild. hij vermaakt zich daar verder uitstekend en merk zo onwijs veel verschil al.
    bij ons kan je om half 9 je kind brengen en dan mag je zelf blijven tot 9uur en dan moeje toch echt gaan. maar als het echt niet gaat met je kleine gup, dan bellen de leidsters je vanzelf met de vraag wat jij wil dat ze doen. stel dat het 2de keer net zo'n drama is dan gaan ze in etappes werken. eerst half uurtje blijven, dan uurtje enz enz. moet zeggen dat ze erg goed naar je wensen luisteren. wij willen bijvoorbeeld niet dat hij zn speen krijgt maar zn knuffel is geen enkel probleem. hij zeult dan ook vrolijk met zn knuffeltje rond daar (Pluto) en die legt ie na 5min alweer aan de kant en gaat dan lekker spelen. als ik m weer ga ophalen krijg ik hele verhalen te horen in zijn brabbel taaltje met zo nu en dan bekend woordje erdoor. dat ze hebben gezongen en gedanst. en er was iemand jarig dinsdag en dan zit ie helemaal in het liedje nog de hele dag HOERA! te roepen haha. meid het komt echt wel goed. het leven gaat met vallen en opstaan en dit is gewoon even een periode waar jullie beide even doorheen moeten bijten

succes en even flink kiezen op elkaar ;) komt vanzelf weer goed. je kleine gup is nu eenmaal groot aan het worden en moet je nu beetje bij beetje los gaan laten

Deel Deze Pagina