hallo, ik vroeg me af als je nu enkel sex hebt tot een dikke week na je maandstonden, heb je dan meer kans op een meisje? grtz x
wat? ik snap je niet zo goed.. maanstonden bedoel je toch je menstruatie mee? maar je kan toch alleen zwanger worden in de tijd van je eisprong toch? liefs wiesje
ja maanstonden is menstruatie ik vroeg me dit af omdat ze zeggen toch dat meisjeszaadjes langer overleven dan jongenszaadjes en dat de meisjeszaadjes er langer over doen dan mannetjes om er te geraken. zo duidelijker hoop ik ! grtz x
Dan zou je een aantal dagen voor je eisprong moeten klussen en niet na je eisprong zoals je nu schrijft. Toch is dat geen garantie om een meisje te krijgen.
ik bedoel voor je eisprong, die komt toch pas een tweetal weken na je menstruatie. Grtz x Geen garantie maar toch een grotere kans, niet?
Mannelijke zaadcellen zwemmen veelal sneller en vrouwelijke leven vaak langer - dat is onderzocht. Maar uiteindelijk is het een kwestie van timing, van het eitje en toevallig DAT ene zaadje, waardoor het geslacht bepaald wordt. Ik heb wel gelezen dat je, als je bijvoorbeeld twee dagen voor je eisprong vrijt, wellicht meer kans maakt op een meisje (omdat die cellen dus langer leven) - en toch is de kans op een jongen of meisje bijna 50% - 50%. Maakt het wel weer spannend bij de echo, toch?