Hoe is dit mogelijk?

Discussion in 'Zwanger worden' started by RSL, Jun 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Hallo allemaal. .

Ik zit met een dilemma. . Mijn cyclus is altijd redelijk stabiel geweest. Ik ben vanaf januari 2011 van de pil af en heb toen in het begin 1x een cyclus van 40 dagen gehad. Dat was de langste ooit... en is daarna nooit meer gebeurd. inmiddels zit ik op cd 37, en er is nog steeds geen spoor van mijn ei... Hoe kan dit toch? Ik snap er helemaal niets van... Wat moet ik hier mee? En kan de huisarts niet wat voorschrijven?
    Naar de gyn hoef ik niet te gaan want ik krijg geen hulp wb de kinderwens. ivm gewicht.

help?

2. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien sla je een cyclus over heb ik ook wel eens gehad. Na een paar maanden van 30-35 dagen had ik ineens 65 dagen. Ben toen naar de huisarts geweest en die zei dat het wel eens kon gebeuren dat je een cyclus overslaat. Mijn ei is waarschijnlijk toen ook pas rond dag 50 geweest.

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    Heb je al getest?
    EN waarom word je in vredesnaam niet geholpen bij de gyn? Weet niet hoe zwaar je bent maar ik vind dat ze je zoiezo dan moeten helpen.

4. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Ik heb weleens gelezen dat elke vrouw een keer per jaar een vreemde/afwijkende cyclus heeft. Misschien is dit de jouwe, en was het vorig jaar die van 40 dagen?

Is het echt zo trouwens dat je boven een bepaald gewicht niet eens een consult bij de gyn kunt krijgen? That sounds pretty harsh.

5. Mamske

Mamske Bekend lid

Feb 5, 2014
    757
    20
    18
    Female
    Draagconsulente
    Dat mogen ze niet hoor, jou zorg weigeren omdat je overgewicht hebt. Is een paar jaar geleden een hele discussie over geweest omdat artsen rokers niet meer wilden helpen met longklachten...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb ook weleens een cyclus overgeslagen. De huisarts wilde ook eerst afwachten tot ruim 2xcyclus tijd. En hij kreeg gelijk. Normaal is mijn cyclus 30/31 dagen, en nu was het op dag 61 raak..

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Stress kan je cyclus uitstellen/langer laten duren...

8. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

Dec 11, 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    overgewicht heeft ook invloed op je eisprong cq cyclus. Weet natuurlijk niet hoeveel overgewicht het om gaat, maar het kan er wel mee te maken hebben.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt, je zou slechte eisprongen kunnen hebben, maar desondanks toch een regelmatige cyclus.

Om er achter te komen of je uberhaupt een eisprong hebt, zou je ook een paar maanden kunnen temperaturen. Of heb je dat ook al geprobeerd? Elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken je temperatuur opmeten.

En anders gewoon een doorverwijzing vragen naar een gynaecoloog hoor. Desnoods naar een ander ziekenhuis. Er zijn ook ziekenhuizen die niet moeilijk doen bij overgewicht.

Mogen wij weten wat je BMI is?

Share This Page