Onzeker....te weinig voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nicolientje, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hallo dames,

Ik ben de laatste tijd erg onzeker over de voeding die mijn zoon krijgt. Hij is nu ruim 8 maanden en wil/kan nog niet veel vast voedsel eten. Hij heeft nu het volgende schema:

07.00 uur: BV
    09.00 uur: fruit (ongeveer 200 gram)
    11.00 uur: fles 180/6
    13.00 uur: boterham (dit gaat nog niet goed, soms wat kleine hapjes of stukjes korst
    15.00 uur: fles 180/6
    18.00 uur: groentehapje (daar eet hij maar een paar hapjes van)
    19.30 uur: fles 180/6
    22.30 uur: BV

Hij kan nog niet uit een tuitbeker drinken maar ik wil hem graag wat anders tussendoor laten drinken dan melk, vooral als het wat warmer wordt. Ik lees vaak dat andere baby's van zijn leeftijd al veel verder zijn en allerhande tussendoortjes krijgen, yoghurt en hele boterhammen eten. Ik heb het gevoel dat mijn zoontje flink achterloopt en dalijk voedingsstoffen tekort komt. Ook qua ontwikkeling maak ik me een beetje zorgen: hij zit nog niet zelfstandig en begint pas net een beetje met tijgeren. Hebben jullie misschien tips of adviezen voor me?

Alvast ontzettend bedankt!

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hij krijgt nog erg veel melk..
    Ik zou zijn flessen omlaag gaan brengen, zodat hij ook honger heeft als hij een boterham of zijn groente moet eten.
    Wat je ook kunt doen is hem eerst een boterham geven en daarna nog een half flesje.
    Ipv 2 uur na de fles, hem iets te eten aanbieden.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Tsja, sommige kindjes zijn nu eenmaal sneller als de ander.
    Vind het er niet slecht uitzien hoor.
    Je zou misschien de flessen iets kleiner kunnen maken zodat je kindje meer honger heeft.
    Mijn zoontje vond t met warm eten heel interessant om uit mijn bord te eten. Gewoon een hoekje op mn eigen bord gereserveerd voor t prakje van mn zoon :)

En ander drinken zou je tussendoor gewoon eens aan kunnen bieden, wat lauwe thee of water.
    Maar als ik heel eerlijk ben heb ik mn zoon ook vaak wat dunne roosvicee aangeboden hoor, maar dat vind niet iedereen verantwoord....

Gaat t verder goed met je kindje, tevreden en groeit? Prima toch!

Wat zeggen ze op t buro? Je kunt een kindje niet dwingen om t gaan zitten of te tijgeren.
    Mijn zoontje is redelijk snel met bepaalde dingen.
    Hij vond t erg leuk om als hij op t aankleedkussen lag mijn handen vast te houden en dan te komen zitten.
    Ik zat ook vaak op mn kont op de grond met mn zoon tussen mn benen een poosje te spelen. Ook weleens samen met mn man, tegenover elkaar, een van ons zoonlief tussen de benen en een bal over rollen.

4. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hielp het om minder flessen te geven. Ik had zelf gedacht dat ze vanzelf minder flessen zou willen, maar ik kreeg de tip om gewoon 1 fles weg te laten en wat anders aan te bieden. Vanaf dat moment ging de knop hier om en eet ze alles wat los en vast zit haha... Hier was het dus duidelijk dat ze gewoon geen trek had meer na de flessen.
    Hier at ze voor die tijd ook maar hapjes en geen hoeveelheden. Ik werd er ook beetje onzeker van op een gegeven moment, achteraf heb ik me veel te druk gemaakt natuurlijk... ;)

Qua fysieke ontwikkeling is het nog heel normaal dat ze nog niet tijgeren of kunnen zitten hoor. De ene is nu eenmaal sneller als de ander.

Ik kreeg trouwens de tip om de fles van 15.00 uur te vervangen door thee met tussendoortje (rijstwafel bijv). En eventueel mocht ik wat FV door de thee doen (1 schepje bijv. om beetje meer te vullen als dl anders trek bleef houden) maar dat heb ik zelf maar 1 keer geprobeerd.
    Ondertussen is schema totaal anders maar is hier bijv. beetje yoghurt ook een groot succes. Het voordeel van het vervangen van de fles van 15 uur is dat ze met avondeten ook meer trek hebben trouwens.

Hier wilde DL ook niet drinken uit tuitbeker trouwens. Ik heb het paar weken geleden opgegeven en een rietjesbeker gekocht zonder te veel poespas (hema heeft hele fijne 3 euro waar ze niet hard hoeven te zuigen) en die had ze met 10 minuten door... En nu naar paar weken drinkt ze ook uit rietjesbeker met anti lek.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ze hier zo oud waren aten ze wat groente, soms wat fruit, maar het meeste haalden ze uit de borst. Elk kind is anders!

Blijf vooral gevarieerd aanbieden, geef iets als je zelf eet, want zien eten doet eten.

Deel Deze Pagina