Vanochtend was het voor de zoveelste keer deze week raak. Wij wonen in een rustig doodlopend straatje en er komt hier dus altijd een vrouwtje parkeren dat hier niet in de straat woont. Als ze 's avonds laat wel eens thuiskomt met de kids, hoor je soms wel 6x de autodeuren hard dicht slaan. Ze neemt geregeld 2 i.p.v. 1 parkeerplekje in beslag (het is maar een suzuki swift!). Daar heb ik nog nooit iets van gezegd, hoe irritant ook. Maar nu heeft ze er al een aantal dagen een handje van om met dat koude weer haar motor alvast aan te zetten, weer terug naar binnen te gaan en vervolgens een kwartier later terug te komen. Autootje opgewarmd en gaan! Maar dit gebeurd dus om kwart over 6 's ochtends voor mijn deur! Ik word er iedere keer wakker van! Het is geen moderne stille auto maar zo'n oud ratelend ding! Ik word er zo langzamerhand knettergek van en ben bang dat ik niet meer aardig kan vragen of ze dit voortaan wil laten. Zou ze dit nu serieus zelf niet door hebben of is het gewoon een asociaal?!
ik zou daar oiok niet tegen kunnen. Er is 1 oplossing, als ze weg is in die auto stappen en hem voor haar eigen deur parkeren
ohh wat vervelend zeg! je kan een keer proberen er wat van te zeggen.. 2 plekken innemen is ook niet erg handig..maar als ze er niks aan wilt doen..denk ik niet dat je verder iets kan doen eraan.. hopelijk neemt ze je advies ter harte aan en doet ze niet te moeilijk erover...
Of haar gewoon erop wijzen, wellicht heeft ze dus gewoon niet door dat het zo irritant voor je is en kan ze er rekening mee houden.
Ik ben ook voor de suggestie van Panter Zou het gewoon met haar bespreken zonder aanvallend te doen. succes igg want lijkt me bijzonder irritant.
Hi hi, als dat kon deed ik het gelijk . Ze woont helaas aan een fietspad. Je kan er met de auto niet komen. Morgen, als ik wat beter geslapen heb (tenzij ze morgenochtend wéér zo vroeg weg gaat) zal ik eens kijken of ik even een gesprekje kan aanknopen. Haar man snapt het trouwens wel. Die parkeert z'n bus altijd netjes achterin de straat bij niemand voor de deur.
joh, die BOa loopt vast niet 5.45 uur er langs...ik zou het gewoon doen!!! Over dat fietspad scheuren en in haar tuin parkeren
Dat van die BOA klopte niet helemaal, want ik had het verkeerd gelezen. Ik dacht dat er bedoeld werd mijn eigen auto bij haar voor de deur te zetten, maar het betrof die van haar.
Ik zou er ook gewoon een keer wat van gaan zeggen. Misschien heeft ze niet in de gaten hoeveel last je er van hebt ? En ik laat hier in de ochtend ook mijn auto warm draaien hoor. Nee niet omdat ik te lui ben om te krabben ( nou ja een beetje dan ) maar kom zonder te krabben al standaard te laat op mijn werk, dus dan maar opwarmen tijdens het ontbijt.
hier hebben we ook iemand voor de deur die de auto nu met die kou gewoon zo een 15a20 min laat warm lopen, die auto is echt niet goed hoor!!! het rammelt en piept aan alle kanten ik ben naar hem toe gelopen in de ochtend (met badjas aan) of die in de gaten heeft dat zijn auto zoveel lawaai maakt en ik er al een paar keer wakker van geworden ben zijn antwoord is: naja niet mijn probleem!! ga je maar aan de andere kant van het huis slapen :O:O volgens mij is hij daarna wel naar de garage geweest want de auto maakt een stuk minder lawaai.....
haha om dit soort dingen maken wij ons niet druk hier in de straat maar ik zou dr ook gewoon normaal aanspreken en zeggen dat je er last van heb.. vind het wel knap dat je daar wakker van word zo'n lawaai geeft dat niet toch?
Ik zou zo'n plastic kaartje van een autohandelaar onder de ruitenwisser doen,waarop staat dat die hem wil kopen
oooow, dit herken ik helemaal... We hebben vier parkeerplekken voor onze vier herenhuizen... De overburen hebben een strook met evenveel parkeeplekken voor hun huizen ietsje ( 6 meter) verderop... en je raadt het al... Ze parkeren ALLEBEI hun auto's altijd bij ons voor de deur... DAMN! Terwjl wij en onze buren allemaal maar één auto hebben en dus graag voor de deur parkeren... ( helemaal als je met boodschappen thuis komt en je je eigen parkeerplek sneeuw vrij hebt gemaakt..) Ja hoor daar staat weer die kl*te auto... En net als bij jullie, echt zo'n kleine citroën op twee plekken ! Hoe lukt haar dat? Dat lukt mij met onze station nog niet eens... Vind het asociaal en dat heb ik ze meerdere keren laten weten, net als de andere buren... en dan krijg je ook nog een grote mond terug... Oke,... zennnnnnnnnnn....
Mijn vorige auto had geen airco en was nogal vochtig. Dus als ik moest krabben moest ik ook standaard 10/15 minuten wachten voordat ik normaal kon rijden zonder dat de auto nog helemaal beslagen was. Eerder rijden was echt geen doen en heel onveilig. Ik zat er dan wel in, maar als ik binnen had gewacht was het effect hetzelfde geweest. Maar ik zou haar er gewoon een keertje op aanspreken, misschien heeft ze niet door dat je er zoveel last van hebt. (En over dat wegrijden met haar auto, als ze slim is heeft ze natuurlijk gewoon de deur opslot gedaan met de reservesleutel)