Dag dames, Zaterdagavond krijgen we visite en ik wil zelf gehaktballetjes maken. Wie wil haar recept van de lekkerste gehaktballetjes aan mij vrij geven? Als het kan een beetje kruidig of pittig, want daar houden wij wel van! Alvast bedankt! Groetjes van Jufaman81
Heb laatst zo'n zakje voor de nasi door de gehakt gemikt en dat werd heel lekker gevonden door mijn eters (en het is ook nog eens heel makkelijk)
Gehaktkruiden, uitje, knoflook, klein beetje curry (saus)... Marineren met ketjap, beetje sambal en wat kruiden naar keuze...
Ik maak ze zo: Ingredienten 1 ui 2 teentjes knoflook (fijn gehakt) 1 theelepel djintanzaad 1 theelepel ketoembar 500 gram runder gehakt 40 gram paneermeel 1 eidooier 2 theelepels sambal 1 eetlepel sojasaus 2 eetlepels olie Bereiden Flikker de hele zooi bij elkaar en kneed het flink door elkaar heen. Maak mooie balletjes en bak die op een middelhoog vuurtje mooi bruin en gaar. Eet smakelijk.
Ik koop altijd 500 gr mager gehakt, een zakje gehaktmix met uitjes en zelf doe ik er mosterd, knoflookpoeder en ketjap bij. Om het pittig te maken kan je er een theelepeltje (of 2) sambal bij doen
Rundergehakt met fijngesnipperde ui, fijngehakte platte peterselie, een eitje, beetje paneermeel, zout, peper, paprikapoeder en een beetje komijn. De lekkerste gehaktballetjes die ik ken, al zeg ik het zelf . Dipje bij maken van losgeroerde Turkse yoghurt met een beetje munt, zout en pepervlokken en je weet niet wat je proeft