Hallo allemaal Ik ben 38 weken zwanger en heb een zoon van 3,5 jaar.sinds mijn 29e week zit ik thuis ivm hoge werkdruk.inmiddels zijn mijn schoonmoeder en schoonzus bij ons om een beetje te helpen (dat is normaal,woon in buitenland). Nu is mijn zoon echt een probleem aan het worden.hij hangt continue aan mij, wil met niemand spelen.wil alleen maar hangen (liefst aan mijn been of op mijn schoot) en laat zijn speen niet meer los (die kreeg hij eerst alleen in bed,als we hem nu afpakken is het drama). Ik wil soms ook even tijd voor mezelf, maar daar heb ik dus geen gelegenheid voor.als mijn schoonzus hem een dagje meeneemt dan gaat het redelijk (zodra ik uit zicht ben) maar als ik er bij ben wil hij dus helemaal niks. Hij wil bijna niet eten,niet zonder mij naar toilet,noem maar op...alles met mama en alles moet mama doen. Iemand tips wat ik hieraan kan doen?? Dank jullie wel!!
Je kan proberen om door middel va een kookwekkertje zijn dag in te delen, bijv na het ontbijt zeggen 15 min knuffelen als het belketje gaat een kwartiertje knutselen kleuren met oma, als dan het belketje gaat wandelen met sz buiten ( als t weer t toelaat) Ik noem maar voorbeelden maar door t belletje kan het misschien helpen voor hem dat hij wet waar hij aan toe is en heel systematisch zijn dag door, iedere dag hetzelfde.. Het helpt hier met de mama plak periodes enorm