Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je bij een gebeurtenis, of onderwerp, of liedje of een geur altijd moet denken aan iets van vroeger? Ik heb dat dus altijd als ik spaghetti ga maken. Vroeger op de basisschool had ik een vriendinnetje, en daar aten ze op vrijdagavond altijd spaghetti. Heel soms was het ook wel eens macaroni trouwens. Vaak was het dus standaard dat ik op vrijdagmiddag na schooltijd met haar mee ging naar huis, daar bleef spelen en 9 van de 10 keer mijn moeder belde om te vragen of ik daar mocht blijven eten en slapen Thuis maakte mijn moeder haast nooit spaghetti dus het was altijd feest als ik dan bij mijn vriendin mocht blijven eten en slapen. Het rook er altijd heerlijk als de moeder van mijn vriendinnetje spaghetti aan het maken was. Wij zaten altijd al aan tafel te wachten totdat haar moeder de tafel vulde met twee grote pannen! Eén pan gevuld met spaghetti, en één pan gevuld met saus. Hmmmm Na het eten was het standaard naar boven om te spelen. Liedjes van Michael Jackson playbacken, er heuse danspasjes bij verzinnen, en soms zelfs het zojuist geoefende dansje laten zien aan de mensen thuis Heerlijk om ergens met zo veel plezier aan terug te denken Wat is jullie fijnste, leukste of grappigste jeugdherrinering?
De Italiaanse oliebollen straks weer met oud en nieuw. De gezelligheid van het met zijn allen samen zijn ( ook mijn vader nog)
leuk topic! mijn leukste herinnering is dat pap in het weekend weleens zijn auto vol kinderen zette (wij en kinderen uit de buurt) en dan gingen we naar een bos in de buurt voetballen en hutten bouwen, en pap leerde ons van alles over jaarringen in boomstammen enzo.. echt geweldig, hoop dat mijn vriend ook zo'n vader wordt
Als ik een Camel sigaret zonder filter ruik, krijg ik echt zo'n ouderwets vakantiegevoel! Vroeger gingen wij altijd met de auto naar Spanje en mijn vader rookte dan achter het stuur zo'n sigaret (voor de jonkies onder ons: jaha, dat deden ouders vroeger nog gewoon, roken waar de kinderen bij waren )en dan kwam er zo'n vlaag rook naar de achterbank. Spanje, here we come!
Nu als ik op Hoek van Holland kom denk ik altijd terug aan die ritjes samen met mijn moeder en oma en dan aten we een ijsje op een bankje en keken naar voorbij komende schepen in de Nieuwe Waterweg. Ik heb nog een zooi cassettebandjes liggen van vroeger. Daar staan allemaal zogenaamde radiovoorstellingen op die ik met een vriendin maakte toen ik een jaar of 12, 13 was. Echt dikke lol hebben we daar.....we namen dan ook een boek en gingen voorlezen, maar dan alle namen vervangen door die van leraren. Of dan pakten we de Break out! en gingen bij de rubriek sex&liefde alle lezersvragen voorlezen....maar dan ook weer alle namen vervangen door die van leraren. Zo melig En hele zakken chips en blikjes cola hebben we verslonden toen zeg! Tot diep in de nacht waren we met die praktijken bezig....en dan deden we ook een masker op. Nou dan mocht je natuurlijk niet lachen anders zou het breken. En het brak natuurlijk
Ik heb dat ook vaak met geurtjes. Of laatst, toen ik nog cassiere was, kwam er iemand maggi kopen en opeens herinnerde ik me dat iemand dat dan op brood deed (klinkt vies en is het ook, maar het gaat om de herinnering) en eigenlijk vind ik dat een fijne herinnering. Of bij bepaalde muzieknummers. Een bepaald nummer doet me nog altijd denken aan een zomer in Lemmer met een ex-vriendje. Soms kan ik dingen, geurtjes en dergelijke niet thuisbrengen, maar herken ik het wel. En tsjah, zo goed kan mijn moeder niet eens koken, maar toch vind ik wat zij vroeger maakte nog altijd het allerlekkerste. Mis het wel hoor.
ik had dat afgelopen zomer, toen ik samen met mijn gezin naar texel ging met de boot, ik als kind zat toen ooit een broodje te eten en die werd ineens uit mijn hand gepakt door een kokmeeuw, en nu overkwam het mijn dochter met haar broodje, moest meteen aan vroeger denken
Leuk topic! Ik heb altijd als ik pap maak voor Esmee dat ik aan vroeger denk: Zaten mijn broertje, zusje en ik op de bank, mijn moeder een pan pap en dan omste beurten een hap Leuke momenten.. En i.d. bepaalde drankjes/ liedjes en dan terug denken aan ex-vriendjes in de disco
Mijn mooiste herinneringen zijn de sinterklaasavonden in mijn ouderlijk huis. Mijn vader las altijd een sinterklaasverhaal voor en daarna kwam de wasmand met cadeautjes. De spanning voor hetgeen komen ging, de gezelligheid... echt dat feestgevoel.
Als ik een nieuwe vuilniszak in de bak stop,dan denk ik aan vroeger toen ik nog op de basisschool zat.. Er waren toen stakingen en wij gingen protesteren, iedereen van vuiniszakken een jas maken en dan met pannen lawaai maken :smile:
Ik denk heel vaak terug aan mijn vakanties in Zwitserland.. als Heidi huppelde ik daar door de weides, spelen in de hooischuur, fruit plukken en meteen opeten, achter de geiten aanrennen, chocolaatjes eten en mijn vader die toen nog leefde.
Deze tijd van het jaar (hoe kan het ook anders) overheersen vooral de herinneringen aan de feestdagen vroeger met de hele familie... Sinterklaasavonden werden altijd bij een van de ooms en tantes gevierd, met alle neefjes en nichtjes. Dan belde Sinterklaas (ontdekte later dat dat mijn oom Leo was, hahaha), en moest ik een liedje zingen in de telefoon, maar dat durfde ik dan nooit, hihi! Na het telefoontje werd er altijd op het raam geklopt: Zwarte Piet! Koortsachtige spanning in de woonkamer, gillende kinderen, en dan natuurlijk de zoektocht naar de cadeaus (die altijd op zolder stonden). De rest van avond was opa bezig met het verdelen van de cadeaus Oud&Nieuw vierden we eigenlijk ook altijd met de hele familie. Meestal bij opa en oma. Wat ik me daar nog het meest van herinner is de keer dat ik in het raamkozijn vuurwerk stond te kijken, en in een cactus stapte Deed heel veel pijn, maar uiteindelijk is het een van de waardevolste herinneringen die ik heb
ik heb niet echt leuke jeugd herinneringen *mijn jeugd is 1 grote ramp geweest* maar iets wat toch nog wel een licht puntje is geweest in die donkere jaren waren de logeer partijtjes bij mijn opa en oma. en het meest gezellige was dan altijd het taartjes bakken met opa en met oma ouderwets thee leuten. Toen werd opa ziek en kon hij haast niets meer. ik ben toen die week bij hen gaan logeren en zorgde voor mijn opa. we waren gaan wandelen in het parkje vlak bij hun dat wilde opa gewoon. nou opa goed aan gekleed ikke goed aan gekleed. en wij het park in kastanjes gezocht en thuis bij opa en oma spinnen webjes er van maken. toen werd me opa heel moe en is hij naar bed gegaan. ik ben ff bij opa in bed gekropen en zo zijn we samen in slaap gevallen. * alleen opa is nooit meer wakker geworden * en ook wel met een vriendinnetje deden we altijd hobby clubje organiseren
Ik heb dat eigenlijk bij veel dingen, maar vooral als ik iemand op een bepaalde manier zijn pakkie shag vast zie houden, denk ik zo deed mijn vader dat ook altijd (mijn vader is overleden)
Ik heb het als ik een muffige lucht uit een schuur of uit kleding die lang op zolder is bewaard en wat vochtig is geworden ruik. Doet me altijd denken aan het eerste moment dat de caravan weer open ging na de winter stop.
Hmm ik heb dat als we op wintersport gaan. We gaan al sinds mijn 13e met vrienden (Onze ouders zijn vrienden en wij (de kinderen) ook) naar hetzelfde hotel. Alles daar in het dorpje barst van de herinneringen, van de spaghetti in het restaurant tot aan de discotheek waar mijn man en ik verkering kregen). Ahhhh the good old days.