Hoi allemaal, Sam heeft vannacht heerlijk geslapen. Om 12 u de laatste borstvoeding en toen daarna kwam hij pas om 9 uur! Is dit te lang of is dit geen probleem? Je hoort zoveel verschillende antwoorden die verschillen van 6 tot 10 u er tussen. Wie kan me helpen. Moet ik de wekker zetten of gewoon lekker 9 uur laten liggen? Ik hoor het graag van jullie! Liefs Pooh
Lekker van genieten zou ik zeggen... Heb er met de eerste ook nooit problemen mee gekregen, hou alleen je borsten in de gaten. Omdat je nu een voeding afbouwt kan het zijn dat de productie wat terugloopt, heb ik ooit ergens gelezen maar zelf nooit last van gehad. heerlijk hoor!
Bedankt! Maar sinds kort heb ik sochtends ook een extra kolfbeurt ingebouwd! Dus gelukkig extra productie
Eva sliep met 3 maanden vaak 12 uur door. Toen weer een tijdje niet (ik was ook net weer aan het werk), en nu weer wel 11-12 uur. Zolang hij 's ochtends gewoon goed uit zichzelf wakker wordt, kan je hem gewoon laten slapen.
Ik kolf trouwens ook al tijden vaak 's avonds, Eva krijgt rond 19 uur de laatste voeding en ik kolf rond 22-23 uur. Gister gewoon nog een heel voeding gekolfd! (meestal kolf ik even snel een paar minuten en dan is het zo'n 80 a 100ml, nu dus het dubbele)
@ Snoopy vraagje: hoe laat wordt jouw kindje dan 's ochtends weer wakker? En hoeveel voedingen heeft ze dan in totaal per 24 uur? @Pooh Bij ons is het nu: 7, 11, 15, 19, 22 uur. (ruim 4 maanden oud) Toen ons kindje 9 weken was, was het 7, 10, 13, 16, 19, 22 uur, dus dan zat er 's nachts ook al 9 uur tussen. Belangrijk is dan dat je overdag voldoende voedingen geeft... en dan is het geen probleem als er 's nachts langer tussen zit. Lekker van genieten, zou ik zeggen! Dat van 6 uur ertussen is volgens mij alleen in je kraamtijd. Bij mij zei het CB bij 4 weken ook al dat er 's nachts best 8 uur tussen mag zitten.
Wij zitten nu op meestal 5 voedingen per dag. Tijden kan ik je niet geven want dat verschilt nogal . Maar volgens mij omdat ze overdag ongeveer om de 3 uur komt, kan ze ook de nacht zo lang doorslapen. Eva gaat tussen 19-20 uur naar bed, werd altijd wakker om 7:30 uur, kon er de klok op gelijk zetten, de laatste week wordt ze ook wel om 6:30 wakker, maar ze zit ook midden in een sprongetje. Heel soms komt ze 's nachts nog voor een voeding, tenminste, ze wordt dan wakker en dan voed ik haar.
Als Sam gewoon lekker groeit, goede luiers heeft en dus overdag goed drinkt, zou ik zeggen, lekker laten slapen en geen wekker zetten. Als ie honger heeft meld hij zich wel. Hoeveel voedingen heb je overdag ongeveer? Ik denk dat je wel moet kijken dat je een stuk of 6-7 voedingen haalt op een dag. Je zou de wekker wel kunnen zetten, maar dan meer als voorzorg, als hij bijv om 00.00 voor het laatst gedronken heeft zet je de wekker om 9.00 uur omdat je niet wil dat ie later die eerste voeding krijgt. Tenzij je zelf weet dat je rond die tijd wel wakker bent. (volgens mij zit ik hier een vaag verhaal op te hangen met mn duffe hoofd, maar ik begrijp wat ik bedoel, jij ook? anders roep je maar )
Ik ben lichtelijk jaloers op deze getallen. Kevin krijgt nu wel geen nachtvoeding meer, maar die moet ik met en speentje om 5.00 uur nog even sussen en is om 6.30 uur niet meer te houden!
@ Bolbuikje ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik zit altijd zo rond de 6 voedingen nu! Bedankt allemaal voor de reakties!
Dank je Snoopy, voor je reactie! Misschien ga ik kijken of we de laatste voeding van 22:30 uur wat kunnen vervroegen... Dan kan ik ook eens lekker vroeg naar bed, haha! Ons kindje is ongeveer even oud als de jouwe en zit ook op 5 voedingen per dag.