Hallo dames, Ik heb eigenlijk een vraagje; Ik vroeg mij namelijk af of jullie een beetje hetzelfde hebben als ik. Mijn eisprong kan ik elke maand duidelijk voelen door een gespannen gevoel bij mijn eileiders en aan het cervixslijm. Ik heb het even in de gaten gehouden en na de eisprong is er geen vocht meer, maar 2 dagen erna heb ik weer èèn dag last van een soort gelige iets dikke vocht/slijm. Hieraan weet ik dus meteen dat ik niet bevrucht ben. Ik heb namelijk het idee dat dit het niet bevruchte eicel is. Hebben jullie dit ook? En zijn er meiden die dit inderdaad ook hadden maar wel zwanger raakten die maand? Hoor graag jullie antwoorden want ben erg benieuwd naar jullie ervaringen : ) Groetjes Vanilia
Klinkt heel erg bekend. Ik heb de eerste 7 rondes elke keer op 6 DPO een hele dikke klodder gehad, waardoor ik inderdaad gelijk wist dat het niet raak was. Heb een beetje hetzelfde gedacht als jou, geen idee of het inderdaad waar is. Heb het nu afgelopen ronde en deze ronde niet gehad, dus snap er nu niks meer van. Maar goed, ik heb er dus ook last van
Hoi, Dat kan de eicel niet zijn, die komt er namelijk pas met je menstruatie uit. De eicel doet er, ongeacht of die bevrucht is of niet, vijf tot zeven dagen over om door de eileider af te dalen naar de baarmoeder. Daar gaat ie dan ofwel innestelen, of het proces van afstoting begint, wat resulteert in menstruatie. Die dikke klodder kan van alles zijn. Sommige vrouwen krijgen juist veel afscheiding en zijn dan zwanger, sommigen juist helemaal niets. Maar 1 dikke klodder op 1 dag ken ik niet, dus wat dat dan is? Groetjes Patricia
Patricia; wat jij zegt is inderdaad heel logisch dat een eicel al niet zo snel afgestoten kan worden... Toch blijft het dan inderdaad de vraag wat die afscheiding dan is paar daagjes na de eisprong PrettyMuffin en Ichi; voor jullie dus ook een bekend verhaal. Toch blijf ik het typisch vinden dat elke maand als ik dit heb ik ook niet zwanger ben. De echte vocht begint bij mij overigens ong een weekje voor NOD. Hieraan weet ik dus ook dat ik niet zwanger ben. Andere meiden zijn juist wel zwanger omdat ze veel afscheiding hebben voor NOD. De symptomen kunnen zo verschillend zijn..
Je slijm heeft niks met je eicel zelf te maken of met de bevruchting op zich. Als je zwanger bent, kan je slijm een paar dagen voor je NOD wel wat anders zijn van kleur of samenstelling. Maar dat heeft met de hormonen te maken en komt niet door het wel of niet aanwezig zijn van een eicel in je slijm. Een niet bevruchte eicel wordt samen met het baarmoederslijmvlies (bekleding binnenkant baarmoeder) tijdens je menstruatie afgestoten. Voor je menstruatie komt zoiets niet naar buiten.
Patricia, ik lees net aan je onderschrift dat je een vroege miskraam hebt gehad... sterkte meid. Ik werd de eerste keer na precies 2 jaar spontaan zwanger. Dit werd een miskraam met 8 weekjes. 4 maanden na mijn miskraam werd ik opeens weer zwanger (nooit verwacht). En nu heb ik dus een zoontje van bijna 3. Na zijn geboorte bewust niet aan de pil gegaan omdat een 2e erg gewenst was. Nou, nu dus alweer bijna 3 jaar verder en nog steeds niks. Ik heb morgen een afspraak bij het ziekenhuis. Waarschijnlijk wordt het IUI voor ons. Ik wens jou en alle andere meiden veel succes toe. Soms is het gewoon even niet makkelijk maar absoluut niet onmogelijk. Groetjes Vanilia
Nou dat kan niet hoor. Want als hij niet bevrucht is geraakt lost het ei gewoon op. En zoiezo kan je niks van je ei merken want die is met het blote oog echt niet te zien. Je menstruatie is je baarmoeder slijm die los komt. Die gele klodder wat jij zegt kan het gele lichaam zijn wat door de eisprong. Los komt
hoi ik had wel de normale overgang in verschillend slijm, maar heb toch een mooie innesteling gehad want er zit nu echt een beebje in mn buik maar lijkt me ook wel vrij normaal dat ik wel gewoon de normale overgang had...aangezien dit zo'n 2 dagen na mn ei kwam, en innesteling doorgaans pas vanaf zo'n 5 dagen na ei plaats kan gaan vinden.. of je lichaam al seintjes geeft of krijgt dat t een bevrucht eitje is weet ik niet.... ik merkte t vooral aan andere kwalen die normaal op 5 dpo begonnen en die nu wegbleven of pas later en in mindere mate op gang kwamen, en ik had innestelingsbloeding vanaf 5 dpo bleek achteraf dus ik denk dat dat eerste slijm na je ei er weinig over kan zeggen, maar ik heb de andere reacties niet gelezen en ik weet alleen hoe t bij mij was
Bedankt voor jullie antwoorden : ) Babyhope; ik denk dat het dan inderdaad het gele lichaam is dat om de eicel heen ligt. Babyfotograaf; gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dank je wel Ik heb er wel een flinke knauw van gehad hoor.. Maar we gaan door! Jullie ook heel veel sterkte de komende tijd!!!
het kan niet het gele lichaam zijn hoor.. Dat zou niet best zijn, want die kleine eierstokken hebben dan veel te verstouwen als dat er allemaal uit moet komen Onder invloed van hormonen maakt je lichaam allemaal slijm aan dat er inderdaad in elke fase van je cyclus anders uitziet. Ik ben met enige regelmaat zwanger geweest, maar slijm heb ik altijd wel. Ook na de eisprong. Rond de eisprong wel een duidelijke piek trouwens.