Mijn laatste verslaving... Avocado's! Héééérlijk! Meestal maak ik er guacamole van, eet ik ze gewoon zo op brood of doe ik het door een salade. Hoe eten jullie ze meestal? Ben op zoek naar meer ideetjes... heb er nog 6 liggen
Ik ben ook verslaafd aan avocado's Daarom eet ik elke week wel iets mexicaans dan kan ik lekker guacamole maken, haha! Of lekker bij de tortillachips. Jammie! Ik maak ook regelmatig wraps met gerookte zalm en dan doe ik er ook stukjes avocado tussen. Ook erg lekker (als je van zalm houdt).
Ik heb laatst dit gemaakt, 1x de wrap en 1x de avocado salade bij gegrilde kip, super lekker Albert Heijn Albert Heijn
Zag gisteren avocados voorbij komen op 24 kitchen misschien op de site kijken. En anders op smulweb invoeren als ingrediënt. ?. Succes
Oooh heerlijk hè? Ik eet ze ook zo graag! Ik eet ze gewoon bij de sla, op de boterham of idd bij iets Mexicaans. Maar mijn vraag is meer hoe voel ik nou of ze echt goed zijn? Soms zijn ze zo hard, dan wacht ik met eten een paar dagen en vervolgens zijn ze zowat zwart van binnen....hoe kan dat?
Ik heb met kerst een recept met gerookte zalm erbij geprobeerd. echt heeerlijk! Ben alleen het recept kwijt. Was in elk geval met creme fraishe limoen ( limoen zorgt ervoor dat de advocado niet verkleurd) peper bieslook en volgens mij ook dragon. Ik zag laatst bij dr oz dat ze er chocolademousse van maakte.. advocado ipv boter. Het verschil schijnt niet te proeven te zijn, ik kan me er nog niet echt iets bij voorstellen.
als je op de plek waar het stokje steeltje zit drukt en het veert wat mee is die rijp. sneller rijpen gaat in een warme omgeving, eenmaal rijp kun je ze het beste op een koele plek leggen maar niet te koud. Ik leg ze altijd onder de trap in een vooraadkast richting kelder ( daar is het koud en donker) Waarschijnlijk weet iedereen het wel, maar als je met een mes een advocado rondom snijd ( halveert kun je de twee helften vastpakken en tegengesteld draaien zo krijg je 2 helften met in 1 helft de pit. Die wip je er vervolgens zo uit met een eetlepen. Als je de halve advodaco in je handpalm houd kun je met de lepen scheppen langs de schil en heb je zo hupla al het vruchtvlees mooi eruit.
Bedankt dames, hier kan ik wel wat mee! Vond net zelf dit receptje, lijkt me ook lekker! Guacamole Deviled Eggs | Skinnytaste @Henkie; ik kan de smaak niet zo goed omschrijven.. maar 't is heel lekker en super gezond(veel goede vetten)! Ik zou zeggen, probeer het een keertje
Waar kopen jullie advocados en voor hoeveel, bij mij in de supermarkt kosten ze 1,30 vind dit nogal duur
Op de markt! In de supermarkt zijn ze inderdaad erg duur... Gister op de markt 5 avocado's voor 1 euro
Ik heb het ook nog nooit gehad, maar het lijkt me ook erg lekker. Ik zie staan dat je het ook op je boterham kunt doen. Hoe dan? Gewoon in plakjes ofzo?En alleen de advocado of moet er dan nog meer bij op?
Avocado op brood met kipfilet en reepjes paprika, of met geitenkaas. Ook met garnalen en crème fraiche, limoen , knoflook, peper zout, is erg lekker. Kleine meid smult er hier ook graag van mee.
linzen uit blik,avocado erbij in stukjes,beetje verse munt erin knippen en limoen erover persen.beetje zout en peper erbij...marokaans en heerlijk!
- Op een bruine boterham smeren of in plakjes met salami erover - in een salade - Vers stokbrood of ciabatta, gerookte kip, avocado, ui en tomaat. Beetje huttenkase of roomkaas erbij en echt SMULLEN!! Of gewoon zo met een beetje zout en limoen